Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3418 ggr
Colan
0

ska tatuera mig.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag fundrera på att tatuera mig. jag vill ha 2 olika motiv.

det första är ängla vingar på skulderbladen ungefär som kelly osburne har.

det ändra är kinesiska tecken runt hanleden som betyder "man lever bara en gång.

jag undrar om detta är "bra" ställen att tatuera sig på.

vet någon nån bra tatuerare i skåne som tatuerar människor under 18 år? jag är 15 men tror att jag vill vänta till jag blir 16 eller 17..

[Mova]
0

jag ville också ha änglavingar på ryggen när jag var 15 tyckte det var skit coolt, men nu när jag är 18 tycker jag inte att det är fint längre och skulle inte ens komma på tanken att göra dom.. Men om du ändå skriver att du kankse ska vänta tills du är 17, varför inte vänta ett yttefjytteputtit år till tills du fyllt 18? då kan du även gå till en seriös studio :D

Liss
0

Håller med #1. Vänta några år tills du är 18 år så är du ännu mer säker på vad du faktist vill ha. Att ångra sig kostar MYCKET pengar.

Men frågan om placering kan bara du svara på. De är din kropp och klart du kan tatuera dig vart du vill:)

Men vänta så kan du även få de gjort på en seriös studio så de blir riktigt bra.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Colan
0

mm.. men båda tatueringarna har en betydelse för mig. ängla vingarna står för min döda systerden symbolieserar även mina vänner. och de kinsesiska tecknen är att man inte ska vara rädd för att göra saker.

Liss
0

#3 Jojo, men betyder dem mycket för dig borde det inte vara svårt att vänta några år till. Speciellt inte för att få dem riktigt bra.:)

Men de är din kropp.. du väljer ju själv. Tycker bara de är lite synd att man måste ha så bråttom och de kan sluta med en kass tatuering.

mjioo
0

3 år är ingenting av hur länge de kommer sitta där sen, även om de har en betydelse så kan du ångra dig, vet själv att jag ville ha flera tatueringar som minne av bla min pappa som dog när jag var 16 men har ångrat mig nu tre år senare och vill ha något helt annat.

tiden går supersnabbt och under tiden kan du kanske spara ihop pengar och leta efter en riktigt bra studio. då kan du även besöka studion många gånger så du känner dig trygg där när du är 18.

Colan
0

ni har antagligen rätt… men jag har funderat på detta i snart 3 år redan.. och velat ha samma sak hela tiden… vi får se

Asa-N
0

Nå men om du då om ytterligare 3 år tycker likadan, då är det ju bara att tuta och köra :o) och som flera skriver, tiden flyger formligen fram :o)

Se det som en 18-årspresent till dig själv :o)

mjioo
0

det är ju för din skull vi varnar dig. det är allt för ofta folk under 18 går till en oseriös studio och får en skitttauering som de sedan ångrar. om du klarat att vänta i tre år så kan du vänta i tre år till som sagt det är ingenting om man jämför med att de ska sitta hela livet och under tonåren händer det mycket med ens liv.

Liss
0

#6 Jag hade också funderat i tre år och var 15 år när jag bestämmt mig. Var jätte säker på vad jag ville. Och tyvärr så gick jag igenom med det.. nu är jag 21 år och har ändrats hur mycket som helst. Visst ska man inte ångra ens tatueringar, de står väl för en del av ens liv. Men min tatuering är fult gjord desutom- eftersom jag var tvungen att gå till en oseriös pågrund av min ålder.

Som Mjioo säger, de är för din skull vi varnar:)

Mischa
0

Ta istället tillvara på tiden och fundera fram ett riktigt bra motiv utav den grundidén du har och vart på kroppen det känns bäst som du kan känna  100% att du vill ha på skinnet för resten av livet.

Vad man tycker är "snyggt" för tillfället kan förändras drastiskt bara på ett halvår.

≧◔◡◔≦

skrellet
0

Det är din kropp, gör den nu om du verkligen vill.

Men jag kan ju varna för en grej, alla seriösa tatuerare har bestämelse att dom inte tatuerar någon under 18, oavsett målsman osv. För du vill väl gå till en seriös tatuerare som är duktig på sin sak? Och inte riskera att komma till en dålig hemmapulare.

Finns inget värre än en dåligt gjord tatuering. då är det värt att vänta. du skulle ångra dig mer om den var fult gjord än ett illa valt motiv.