Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettsajten-och-andra-ifokussajter
Läst 1663 ggr
Telefonkontakt
0

Ett förslag

Det kommer ju ofta upp frågor om studior som tatuerar under 18, piercar utan målsmans tillstånd osv.. Det är ju samma svar i alla trådar och jag tycker att det kan införas att sådant inte får disskuteras på sajten, att dessa tråder låses då sajten, då jag uppfattat det, inte stödjer sånt?

Samma sak med tips om hemmapuleri till mindreåriga.

Låter det vettigt eller ovettigt?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

mjioo
0

håller helt och hållet med! kanske är bra med en artikel om just åldersgränser som man kan länka till när det dyker upp en sån tråd och sen låses den? då kan ju diskussion om åldersgränser hamna på ett ställe och folk förstår att det inte stöds av bodyart.ifokus.

svartelbas
0

jag håller med, och en artikel låter bra! där kan man ju förklara varför man ska undvika att göra bodymods innan man blivit tillräckligt gammal för åldersgränser osv. och så kan man kommentera där ifall man vill tilläga nåt!

Beafer
0

jag tycker inte att vi ska förbjuda att diskutera det. det är ju trots allt en viktig sak. och om man diskuterar kanske man får dom som funderar på att tatuera/pierca sig som minderårig att vänta ett tag. om man tycker att det är jobbigt att läsa dom trådarna är det väl bara att skippa dom? :) dessutom är väl ett forum till för att man ska diskutera saker? eller är jag ute och cyklar? tycker dock inte att en artikel skulle vara helt fel!

mjioo
0

#3 just därför en artikel med diskusion skulle vart bra så man samlar det på en och samma plats. det är inte att det är jobbigt att läsa trådarna utan att det inte ska uppmuntras att man gör bodymods när man är så ung som vissa är som letar efter studior..

forum är till för att diskutera olika saker ja men det finns regler i alla forum…

Liss
0

Jo de kan säkert vara en ide.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

EmmaG
0

Jag tycker det är bättre att ha en artikel då där man tar upp ämnet & hänvisar till.

Det är aldrig bättre att tysta ner ämnet, för då kommer de kanske aldrig på andra tankar utan går till en kass studio & får ångra sig sen

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

svartelbas
0

jag håller med igen, jag menade precis det. att om man har en artikel med samlade argument till varför man ska vänta så slipper man skriva dem gång på gång, utan att bara säga Det är fel! och stänga tråden. sen kan man ju diskutera i artikel-kommentarer med…

Asa-N
0

Instämmer till fullo.

Beafer
0

#6 ja, det va så jag tänkte.

bara det inte blir otrevlig stämning om ämnet skulle komma upp. det kan ju lätt tolkas fel om man bara skriver "på den här sidan är det förbjudet att diskutera det där ämnet så nu stänger jag tråden". jag har sett det på andra sidor och det ser inte så trevligt ut. iofs så brukar det alltid vara en trevlig "ton" här inne.

Asa-N
0

Man kan skriva att i denna tråden undanber vi oss diskussioner eller också så låser man helt enkelt tråden så det inte går att skriva o diskutera i den :o)

svartelbas
0

#9: jag tror inte det behöver va otrevligare än t ex när folk frågar om skötselråd på piercingar… "det finns den artikel, kolla här!" och så länkar man… som sagt, mest så man slipper dra samma argument gång på gång på gång. och jag tycker också det är viktigt att man tillåter diskussion, just för att man kanske kan få någon att tänka en extra gång innan de tatuerar sig…

mjioo
0

#9 jag tror vi tänker exakt samma sak hehe :)

det är som EmmaG skriver, om man tystar ner ämnet så kan man inte hjälpa de som behöver viss vägledning och frågar om råd men jag tror det är bättre att man får ner det på ett ordnat sätt så det är enkelt att läsa(läs artikel) så att man inte tröttnar tillslut och ger dumma svar till de som undrar så de går och gör nåt med sina kroppar som de sedan ångrar.

känner mig lite dum när jag skriver eftersom det låter som om man stöter bort minderåriga, inte alls det jag vill absolut ska det vara ett öppet forum för alla men jag tycker sånthär är viktigt eftersom det handlar om ens hälsa. jag jämför det gärna med att minderåriga inte får dricka alkohol eller man måste vara 20 för att handla på systemet det finns en anledning till att det finns åldersgränser.

Liss
0

Att ha en artikel att hänvisa till låter som en bra ide. Men att låsa trådarna tycker jag är onödigt då dem kanske vill fortsätta diskutera det ändå. Då har dem ändå fått grundfakta genom artikeln och sen kan andra skriva också om de är så. Jag tänker inte låsa trådar för diskussion..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆