Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 14019 ggr
Kickeree
0

Frågor om Navelpiercing

Piercade navlen igår, han som gjorde det var skit bra, men idag har jag fått ett jätte blåmärke, för han klämde med tången jätte hårt, e jag ensam o få blåmärke? Han klämde så hårt det gick o spänna tången….

Hur många fick en sånn lapp man ska ha i 5dagar för att inte komma i kontakt med tyg? Känner mig jätte konstig som har det :S Hehe..

Han sa att de gick jätte bra o vara i sol och sånt o bada i havsvatten bara man tvättade efter och sånt.. 
 Sen ska jag på återbesök på måndag för att se läkningen och han ska byta smycke, är inte det väldigt tidigt? 6dagar efter? :S

Hoppas någon kan svara…. =)

[tiiia]
0

jag hade "lapp" i ca 12timmar tror jag, längre än så behövdes inte, huden behöver ju luft för att kunna läka snabbt. Jag fick vänta två månader innan jag kunde byta smycke för det var lite svullet och det tog ju ett tag innan det läkte helt invändigt. personligen tycker jag att 6dagar låter väldigt lite, en månad känns lite mer troligt.

Kickeree
0

Ne jag känner att lappen bara tar upp luften, men det är ju bara 2 tejpbitar och lappen sitter löst, tappar lappen hela tiden med… :@ Grrr.. Haha..
Håller med dej 1månad låter mer normalt, har hål i tungan och i munnen läker det ju snabbare, där bytte jag piercing efter 1v, klarade inte en jätte lång..

[jenkass]
0

oj det var så längesen så jag kommer inte ihåg. men under första natten hade jag nog något "lapp"-liknande över. Jag skulle nog avstå från sol+bad de första veckorna, så att kroppen får möjlighet att "lära känna" det nya föremålet utan att bli stört om man säger så. jättebra att han vill att du kommer på återbesök m.m. men ja, en vecka efter är inte lång tid, hellre hade jag gått dit för att se efter hur kroppen har accepterat piercingen, å sedan kommit tillbaka efter några månader för å byta smycke. Kommer inte ihåg hur lång tid efter jag bytte men navelpiercingar brukar ju generellt läka mellan 2-5 mån och under läkningsprocessen ska man inte byta smycke. har jag alltid fått höra iaf.

Kickeree
0

Jag har med hört 3-6månader tills det läkt helt, det och bröstvårtan ska vara det som tar längst tid på sig och läka..

anaprincess
0

På alla studios i staden jag bor gäller det 3 månader innan man byter stav, ingen jag känner har fått ha nån lapp på :/ sen ha det alltid varit samma sak, att hålla sig borta från bad, solarium, sex och liknande i 6 veckor.

mjioo
0

#5 hålla sig borta ifrån sex i 6veckor? oj.. det finns ju olika ställningar menar jag :)

att få en lapp på är vanligt att få men det ska man ta bort dagen efter då man duschar, bra att sätta på en ny lapp väldigt löst så det inte kommer i kontakt med kläderna är bra men inget måste.

6dagar är för tidigt, när man byter smycket så tidigt så "river" man upp i hålet och stör läkningen så det finns en risk att det svullnar upp igen.

bada i havet ska vara okej om man gör rent det ordentligt men man ska undvika sjöar och sånt.

anaprincess
1

#6 han menade ställningar som missionären och om man ligger på mage, plus inga kroppsvätsker på magen som han så fint sa det ;)

Waara
0

Det verkar vara lite olika,hade lapp första dygnet.Minns att jag inte fick byta smycke i naveln på minst 2 månader..sen fick jag tvätta med antiseptisk tvål från apoteket första veckorna morgon & kväll,därefter 1 ggr/dag.Viktigt var oxå att inte bada 2 närmsta veckorna efter,o inte vidröra o känna på piercingen med otvättade händer..No sex hörde jag inget om.. det hade jag säkert,men var nog rädd om magen :)

fridaas
0

När jag piercade naveln, var jag tvungen att ha dubbla lager med plåster över för att det blödde väldigt mkt, väldigt länge.. blodade ner min mosters badrum 5h efter att jag hade piercat mig, 4h senare åkte jag till patrick, Där blödde jag ner halva mitt täcke och kudde under natten..

Piercaren träffade troligtvis en blodåder eller nått..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Liss
0

Skötselråd för piercings. Där kan du läsa att de kan vara bra och täcka över med en glatt kompress. Men inte hela tiden, en piercing bör också få andas.

En navel piercing läker ungefär mellan 3- 12 månader. Så att byta smycke efter sex dagar låter otroligt dumt enligt mig. De kommer bara störa läkprocesen .

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Mizza
0

Jag tror de är väldigt olikt beroende på var man gör sin piercing. när jag gjorde min, så hade jag lapp bara tills på kvällen och skulle tvätta de hela tiden. fick inte sola eller bada på 3 veckor typ. men min hann aldrig läka utan blev infekterat, så har inte kvar den längre. men men ..