Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettoff-topic
Läst 2042 ggr
Matiilda
0

Festivaler?

Ska ni på några festivaler i sommar. Några speciella band ni ska se?

Hade lite tråkigt och längtar till festival säsongen börjar för min del, ni kanske också längtar lika mycket som mig .

[jenkass]
0

nej fyy… här var det både sweden rock och metaltown planerat.. men får se.. har massa andra saker jag måste lägga pengarna på nu.. :/ menmen, det kommer ju fler år ;)

Matiilda
0

hehe okej . ja det kommer ju fler gånger

Karmatarerskanise
0

Ska väl på Helsingborg festivalen. Annars är det inget inplanerat.

Liss
0

Norrköpings skit den siste maj antar jag. men annars blir de inget tyvärr. Har inte pengar för sånt^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mjioo
0

augustibuller men än sålänge är det bara dlk som jag vill se.. ser inte lovande ut när det gäller banden men festivalen är ju toppen.

Ilokay
0

knapert med pengar här tyvärr, och ska jag någonstans i sommar så satsar jag helst på sthlm inkbash och kolmården^^

Liss
0

Ja kolmården är ju nära och bra. Var där flertal gånger om året förut, när mor min jobba där. Så tröttna väl lite.. men nu var de ett par år sen:)

mjioo
0

kanske ska tillägga att jag åker om jag får jobb så man får ihop lite pengar eller funktionärsjobb. helst både och

Liss
0

Ja jag fick reda på att jag får jobba vecka 30.. och de är jag himla glad över:) alltid nått:P

Mischa
0

Förvisso inga festivaler, men hoppas på iaf några skogstramp i sommar.

≧◔◡◔≦

Beafer
0

jag är grymt sugen att åka til West coast riot. synd bara att det är så jäkla långt bort. hade även gärna åkt till P&L men nu är ju biljetterna slut :P

fettmedkevlar
0

Kirunafestivalen blir det väl, kanske Peace and Love samt PDOL

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

AnnaFreds
0

Skulle gärna vilja åka till Hultsfred, bara för att Rufus Wainwright ska dit, men jag är borta i Nice då =(

SaraA
0

Ska förmodligen iväg på både Fullmoon festival o Boom..

[Mova]
0

Lilla S!ESTA blire nog för mig hoppas jag =)

decrepit
0

För mig blir det minst 2 festivaler.

Inleder sommaren med Hultsfred, vad jag ska se där vettefan men iaf Anti-Flag och Rage Against The Machine. Sedan får vi se vad som sker.

Efter det blir det Peace & Love, där är det många jag vill se, orkar inte namedroppa här..

Sedan får vi se om jag orkar/har råd med antingen Arvika eller Roskilde…

Tidigare har jag varit på Augustibuller varje år sedan 2000  men i år blir det inget sånt för jag kan inte vara ledig då. :/

mjioo
0

#16 jag hade hoppats på att ingen skulle nämna att rage ska spela på hultsfred :( och anti-flag på det.. om jag hade råd så skulle hultan kommit först helt klart! Men buller it is! (håller tumarna för bra band)

decrepit
0

hehe.. :P

Jag hade åkt på bullret oavsett band om jag bara kunnat.. Kanonbra festival men var ändå bättre förr.. 2002 var nog bästa året, lagomt mkt folk.. billig entré.. :)

mjioo
0

jag tycker 07 var sjukt bra, total egon och toy dolls ville jag se live så länge så lyckan var enorm :) sen var det ju en hel del kompisar som var där också som gjorde festivalen ännu bättre. hoppas verkligen att det blir lika bra iår..

decrepit
0

Vi har de senaste 4 åren haft feta Sundsvalls-camp, där har det alltid varit mycket folk och ett jävla drag. :)

Iår blir det campet på P&L i stället..

Cherridwen
0

Det lutar åt en tur till Sweden Rock med HD men jag vet inte… Skulle vara trevligt och att bara vara där är en upplevelse oavsett band

Kirameki
0

P&L och arvika i år, blir min andra P&L och min sjätte arvika :)

SaraC
0

Ska till P&L såklart, jag bor ju här :) Har tänkt se massor och hoppas jag lyckas med de flesta ;)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

decrepit
0

Idag har jag inhandlat ett nytt tält. Jävligt smidigt.. man fäller upp det på under 1 minut.. :D

Matiilda
0

blir hultsfred så man får se anti-flag och danko jones, sen blir det augustibuller för DLK och arvika , längtar redan:)

martensson
0

Jag ska på Sunsplash, Rivellino park, Osoppo i Italien!!! 10dagar sjukt bra musik å fest *L* börjar den 3:e Juli

http://www.rototomsunsplash.com/index.php?chisiamo

Aviendha
0

Åt mig blir det inte mycket.. Hinner jag så blir det (storsjö)Yran, vet dock inte vilka som spelar.

Men Härdalsyran är bokad =D

domedag
0

Har redan varit på örebro underground festival.
och den 27 blir det Punk illegal och sen arvika festivalen, augustibuller och kanske shit town :) Festivaler är det som gör
sommaren bra!

cykelpump
0

Här blir det av till Peace and Love om 18dagar :D Längtar grymt mkt ^^ Mins inte alla jag se direkt nu:P Men det är mååånga iaf :D

Mia-
0

Ska såklart på Peace & Love många bra band där i år

fettmedkevlar
0

Yippie, idag börjar Kiruna festivalen :D

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

SaraC
0

Och P&L är i full gång här hemma! Ikväll spelar första banden! Skrattande

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

svartelbas
0

och jag fick precis reda på att jag ska till göteborg på fredag, kolla lite metaltown. haha totalt spontanåk, jag och två kompisar sticker upp en sväng på kvällen. ska bli kul med lite festivalstämning!

bubbelbubbel
0

nu bara för att jag läser detta vill jag ju också åka.
roskilde har varit och är, och kommer nog alltid vara, den enda festivalen för mig :P
men det blir inget med det i år inte…

mjioo
0

#33 kan inte vara kul med metaltown med dethär vädret :/ igår var det strålande solsken på kvällen men blåste, perfekt för de som stod framme vid scenen på west cost riot tror jag. jag höll mig uppe på bron och fick se band jag har viljat se väldigt länge, gratis dessutom :D

[Liinda]
0

Det är ju inte direkt en festival men ändå Power Meet ska jag åka på! :D

Sen skulle jag åkt på Uppsala Reggae festival men det blir inte så :(

CarolineJ
0

för mig blir det bara malmöfestivalen. men jag är inte ledsen för det. malmöfestivalen är rolig som fan plus att allt e gratis. och dropkick kommer jue. :)

svartelbas
0

#35: det var inga problem med vädret inte! regnade när vi körde upp men sen var det uppehåll. en rakt igenom trevlig dag/kväll. kollade egentligen bara monster magnet, det var det vi ville se. och jag kollade också gratis, fast inne på området… en av fördelarna med att jobba i den här branschen… ;)

mjioo
0

#38 härligt! mjo jag upptäckte det :) när jag skrev så öste det ner som aldrig förr men sen sprack det upp och sen dess blå himmel och strålande solsken, kanske var ni som drog hit det fina vädret :)

hehe ja det är en klar fördel, bla därför jag brukar jobba som funktionär på buller, kul jobb och gratis festival :D

va det mycket folk i stan igår? stannade hemma denhär gången.

Lotta_A
0

Ska till arvikafestivalen och kanske agustibuller.

[disembowel]
0

Jag har varit på Sweden Rock och Peace & Love i år. Ska tyvärr inte på några fler festivaler så nu är min festivalsommar slut :(

cykelpump
0

Igår kom jag hem från peace and love.. Längtar tillbaka dit grymt mkt!!

svartelbas
0

#39 ja precis, vi lämnade det dåliga vädret halvvägs.. :) vet inte om det var folk på stan och så, vi var mest på festivalen. och sen körde vi hem igen.

#37: ja just det, malmöfestivalen är ju också en festival! då får du gå förbi hedmanska gården (innergården vid lilla torg) och spana efter ljudteknikertjejen där (mig alltså!) :)

CarolineJ
0

Cool

mig hittar man på mölleplatsen under malmöfestivalen, oftast med en cider i handen hehe.

men vad händer på lilla torg då?

svartelbas
0

#44: där inne på gården brukar va rätt mysigt. softare musik, olika grejer men mer åt jazz, visa, sk världsmusik och sånt.. men det serveras garanterat cider där! ;) och om jag slutar tidigare än mölleplatsen slutar spela nån kväll lär jag också vandra ut dit…

CarolineJ
0

Ja, jag tycker du ska ta dig till mölleplatsen. enligt min smak bättre musik där. hehe

svartelbas
0

#46 jo men jag kan ju inte smita från jobbet hur som helst heller! :)

LillaRuh
0

Har avverkat den enda festivalen som blev av i sommar för mig: Rock am Ring i Tyskland i början av juni. Hade sjukt roligt, o såg band som Metallica, Offspring, 36 Crazyfists, Bullet For My Valentine, In Flames, Nightwish… Det var kul! :)

Hade tänkt mig Metaltown oxå men ingen ville/kunde följa med.. :(

fiiiyah
0

själv ska jag på rockweekend i kilafors :D

www.rockweekend.com :D:D:D:D

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

Matiilda
0

FY fan vad arvikafestivalen var bra, mycket kul folk, massa öl och otroligt bra musik! Åker dit nästa år igen . Längtar redan