vad jobbar ni med?
den tråden starta jag för jag är nyfiken vad ni jobbar med och om nångång har haft problem med era tattoos? eller piercing.. nu sommar jobbar jag i en verkstad coh dom ha itne sagt nåt till mig..skriva gärna vad ni tycker om att dom säger nåt om tattoos och piercing.
Elmontör, och jag har inte haft några bekymmer. Visserligen har jag bara lite större ringar i öronen, men ändå :)

personlig assistent…. tatisarna e det inga probs.med.. men piercingarna är… har fått ta ut fler st. och dom som jag har kvar måste jag ta ut när ja e på jobbet. ganska töntigt just där jag jobbar eftersom det inte handlar om infektions risk mm. utan bara princip….. (grinig chef)
det beror ju på vad man har för jobb, inom vården/restaurang etc e får man ju inte ha några smycken pga. hygieniska skäl, större tatueringar är väl inte så respektingivande om man jobbar mer kundkontakter.
Jag själv jobbar som telefonist på eniro o där sitter man ju bakom en dator hela dagarna så det stör ju ingen kund direkt. Min sambo har mycket tatueringar på armar men han jobbar som mekaniker och har heller inga direkta kundkontakter.
#3 Det med stora tatueringar och kundkontakter, det beror ju på vad man ska sälja 
jag jobbar på coop. jag får ha min tatuering synligt och mina piercingar i läppen synliga :) förstår inte varför vissa ska vara så negativa till det. känns inte som att någon bryr sig längre, med tanke på hur vanligt det är med både piercingar och tatueringar.
#4 jo självklart, syftade mer på stora företag där man ska vara "ansiktet utåt" lixom etc. sen beror det ju på om bodymodsen e synliga eller ej.

har jobbat som forsaljare pa Lush och ska sopa lite sagspan i sommar… :/
// Amanda
Jobbar med redovisning på huvudkontoret till landets största transportföretag :o) och jag har inte heller något problem med min, tvärt om så är de flesta nyfikna på den *hahaha*