Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1880 ggr
tokage
0

Smalare piercing.

Hallå! Tänkte på en sak igår. Min läpp-piercing är 1,6mm tjock, och jag skulle vilja gå ner till en smalare 1,2mm. Om jag byter till en smalare piercing, kommer hålet i läppen då bli mindre?

Jag piercade läppen början av januari det här året. Tänkte det är bara 0.4mm vi pratar om så det kanske inte är sån stor skillnad. Men vad vet jag :'). Det finns inga dumma frågor eller hur? :)

tokage
0

Kom på en till sak nu! Som jag lixom bara klämmer in här :).

Hur mycket kan man töja ett hål i örat för att det sedan ska kunna växa ihop sen om man skulle ångra sig? Kan det ens växa ihop efteråt?

Jag vill töja en av mina hål i öronen, och det tog jag för typ 4 år sen. Jag vill töja till max 8mm. Men vart går gränsen för att det ska kunna växa igen sen? :)

Liss
0

Klart du kan byta ner dig. De är bara att sätta i en stav/ring i 1.2mm som du vill ha så drar de ihop sig rätt snabbt.

Om du vill töjja till 8 mm går de alldeles utmärkt att låta det växa igen. Du kan gärna läsa artikeln om töjja öronloben. Men man brukar säga att enda upp till 20 mm ska de gå ihop- efter de finns de ingen återvädno. Möjligt att de inte går ihop helt men som ett vanligt hål ungefär. Fast visst är de individuellt också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

tokage
0

#2 okej! :D Men det låter ju perfekt! Hade tänkt beställa en spiral och en ny läpp piercing från tribe.se då :)

Liss
0

Ja de låter bra de:)

[jenkass]
0

tänk på att inte ha för liten kula, jag hade en 1.2 stav å en pluttkula som åkte igenom läppen varje gång jag käka pasta *aj* så det ledde till att jag dumpa hela piercingen istället.

Telefonkontakt
0

Ang töja öron så se till att du absolut inte spräcker, då är chansen att det drar ihop sig betydlgt mindre, och om olyckan skulle vara framme, så sätt i mindre smycke tills såret läkt och töj sedan igen. Jag gjorde misstaget att låta skiten sitta kvar från 3 mm, och det drar inte ihop sig (uppe i 10 nu) på ena örat.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

cykelpump
0

Nu Måste jag bara komentera d dära med att töja och att dt ska läka igen.. Jag töjde förut till 8mm, sen så tröttnade jag och ville inte ha dt mera så jag tog ut töjsmycket och lät d läka.. Men den läkte inte helt, dt blev ca 3mm storthål och dt stannade där.. :S

Karmatarerskanise
0

#7 Ja, har några vänner som var uppe i 10mm, och det har inte dragit sig tillbaka helt, ligger nog på en 4mm fortfarande etfer flera år.

[jenkass]
0

samma med min pojkvän. han hade 12 mm o nu har det dragit ihop sig till kanske 4 mm. men det tog 2-3 år innan det gick ner så. (såg bedrövligt ut först, hålen såg ut som russin eller vad man kan kalla det, men nu är det jättefint "läkt") Så det kan ändå ta sin lilla tid oxå.

Karmatarerskanise
0

Ja, som russin är en bra beskrivning :P

Liss
0

Jo, som sagt är ju öron en individuell sak. men är man uppe i 8 mm blir de säkert ett litet hål kvar. Alltså större än ett vanligt.

Beafer
0

jao, min vän töjde till 12mm. det är fortfande större en 8mm. så man ska inte haka upp sig på att "om jag bara töjer såhär mycket så läker det ihop". utan man ska nog räkna med att det inte läker ihop så att man inte blir besviken sen :)

Liss
0

#12 Fast de kan även bero på om hon hade råkat spräcka det något. Har man en gång spräckt de går de ihop mycket sämre eftersom man tagit sönder vävnaden. Men i praktiken ska de kunna gå ihop innan 20 mm.. men som jag sagt också, de är individuellt.

Beafer
0

#13 jo, jag vet. men hon har inte spräckt det. och just eftersom att det är så välldigt individuellt så är det kanske bra om man inte känner sig helt säker på att det kommer att läka ihop :) sen säger även alla olika. i de flesta fall har jag hört att om man vill att det ska läka ihop så ska man inte gå över 10-12mm. då är det kanske bäst att "lita" på den mindre storleken om man känner att man vill att det ska läka ihop sen :)

peaches
0

Jag töjer på utan att tänka på sånt, dock om de inte går ihop helt finns det ett mindre ingrepp man kan göra. :D

Hålet brukar väl bli mindre, hade dock en vän hon hade för liten kula, så hon svalde väl 2 stavar ><

cykelpump
0

Men jag reagerade bara för att hon skrev att det skulle läka ihop till ett vanligt hål som d inte nu gjorde..

tokage
0

Hmm, för min del så spelar det ingen roll om det inte växer ihop helt, jag menar. 8mm är inte så farligt ändå (enligt mig, haha). Det kanske vorde en annan sak om jag töjde typ 2 cm eller nått ^^

Liss
0

#16 Du får gärna läsa hela meningen och förstå därefter
Jag skrev: Möjligt att de inte går ihop helt men som ett vanligt hål ungefär.

Tina-A
0

Jag har läst någonstans att har man töjt mycket i örat och vill ha tillbaka det så kan man göra ett litet snitt där i hålet, och att det då läker mycket snabbare och bättre. Eftersom det blir ett sår och kroppen läker bättre då.. Eller nåt

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Liss
0

#19 Jo det kan man. Men de bör man göra hos en doktor/kunnig eller liknande i sånna fall. Dem skär som sagt ett snitt så de läker ihop igen.

mjioo
0

#19 när man har en vanlig piercing så kan man göra på samma vis fast man piercar om med en större kanyl fast det ska såklart göras i en studio. om man har töjt mycket så man kan skära av en bit och snitta och sen sy ihop örat men det ska självklart också göras hos en utbildad som lisetteS skrev.

allt är möjligt men det är ju inte säkert att alla har råd med det så man ska alltid tänka sig för innan man töjer.