Oj, vad spännande =) De görs väl knappt i Sverige va? =S
Paulina
nja.. det finns ju några som sysslar med det, men inte i lika stor utsträckning som piercare/tatuerare… så det är ju ganska nytt här om man säger så
Tycker att det verkar riktigt spännande, det ger ju kroppssmyckning en helt ny dimension.
Nån här som funderar på att göra?
Paulina

jag funderade på att göra microdermal istället för surface när jag gjorde min senaste, men piercaren sa att han inte trodde det skulle va några problem att få dit en surface. så jag valde det… det blev billigare (skulle ju fått göra 2 microdermals för att det skulle se ut som en vanlig piercing) och kändes roligare med en "riktig" surface.
tribe är dem jag har gjort de flesta av mina piercingar hos, så jag gillar dem skarpt! Så lätt att jag kommer gå dit å göra en dermal :) *hemlis*
var inne på deras hemsida häromdan och fick syn på det.. förvånar mig inte om ed också gör dermals och han håller ju till i göteborg(gamlestan, SKF) har lite lättare för att prata med ed så jag vandrar nog dit om det ska bli några nån dag :)
Ja jag har tänkt mig microdermals.. :) Som två stycken precis som en madison fast med dermals ist för surface:) Sitter så mycket bättre då.
Men jag vet inte vart jag ska göra dock… de lär visa sig. Finns nån mer iaf.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Funderar helt klart på att göra det istället för surface, som nämnt verkar tribe vara dom endå jag hittils sett i västsverige som gör det, fick reda på det för nån månad sen eller så via utskick, men då hade dom inga priser…
≧◔◡◔≦
jenkass; jag ska inte berätta din hemlis för någon ;) Ser fram emot att du ska göra en. Själv är jag för feg ;)
Finns ett ställe i Malmö också..
federal borde ju också göra det :P jag är glad att det börjar ta fart i gbg finns ju inte så många piercingstudior och det är jobbigt att behöva åka jättelångt om man vill göra något..
#9 haha, jag mena att det är hemlis vart på kroppen jag ska göra det ;)
Ja jag får minsan åka långt ändå. Här i norrk kommer de nog inte bli nått sånt tyvärr.
#12 Ja man kan ju gissa.. någonstans på kroppen?:P
#13 men federal i linköping då? ganska säker på att de gör det och du har ju inte så jättelångt dit ;)
Är du? Är dem bra då? har aldrig vart där.. Neh de är inte alls långt till Linköping. 1 timme ungefär:)
har hört mycket fina rykten ifrån det stället, har en kompis som reser ifrån öland dit varje gång han ska pierca sig och de brukar vara villiga att testa nya grejer där :) de sammarbetar tex med en blodcentral så man får ge blod redan dagen efter och då kan man vara 100% säker på säkerheten iaf :)
Jag gjorde dermal anchors på mässan i fredags, Jowan på tribe gjorde dom.. satte dom som en Madison.. men har redan funderat på hur jag ska bygga ut dom.. jag är jätte nöjd med dom iaf:P priset var 800 första och följande 500 kr.. men thihi, jag fick det billigare :P
#17 jasså, du gjorde som jag velat en längre tid nu..
Har du bildbevis då? så jag får se hur de blev?
#19 Fast de där var ju mer åt sternum/cleavege hållet. En madison sitter i halsgroppen ungefär.. mycket längre upp alltså:) Som vinnarbilden i tävlingen på startsidan:)
Men de där vart riktigt snyggt också:)
tack, jag skulle satt dom högre upp, men Jowan ville helst inte det för om man lägger sig ner och böjer huvudet bakot så hamnar min översta i halsgropen som egntligen skulle vart den nedersta.. och han ville inte göra en dermal på halsen för att skinnet var alldeles för rörligt där uppe.. :( men detta blev bra med :) ska bygga ut det sen,.. :)
#19 snyggt! jag piercade mig hos jowan i lördags på mässan o han verkar väldigt duktig :)
#19 men fasen vad snyggt :D gjorde det överdrivet ont? och tog det lång tid?

Jag har för mig att Ante på magic lines i västerås gör dermal ancors… bor ju inte kvar där så jag är inte där så ofta som förr, men jag och en kompis ska sätta dit en varsin sen när jag har fött barn och ammat klart, då kroppen är mer normal igen.. viket är om kanske ett år? Får aldrig göra något kul längre ;P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#21 Okej, jo alla piercers tycker ju olika:) Microdermal sitter ju mycket bättre än en surface iaf:) Jajamensan, de blev bra:)
#23. Tack :) Att göra "hålet" och sätta i smycket kändes inte nämnvärt, men när han nöp tag i huden med gummihandskar tills skinnet gled ur hans nypa, det gjorde derimot ont..
*putt*
istället för att starta en ny tråd så skriver jag här.
vandrade runt lite på nätet och kom in på ed's hemsida
han gör dermals och har även satt ut en prislapp på det hehe, 500kr kostar det och det tycker jag är billigt för dermals..
ett litet tips om nån i gbgtrakten har fundering på att skaffa :)
#28 Tycker han var rätt billig med allt.
#29 nja ligger på vad det brukar göra tycker jag :P fast det beror nog på vart man går det brukar ju skilja sig ganska mycket..
Jag ska göra microdermals om någon månad eller två. Jag vänder mig alltid till Federal, de gör allting där och de gör det sjukt bra så :)
#31 samma ställe som jag skulle valt om det inte skulle vart såå mycket billigare att åka till gbg hehe :P de har ju lite samarbete med sjukhuset på federal också, känns tryggt.