Lip/Eye-sewing
Stötte för nån dag sen på fenomenet Lip/eye-sewing. Tyckte det var riktigt obehagligt att se. Tydligen nån form av rituell play-piercing, som det beskrevs. Det finns mycket inom body-mods och liknande som jag inte förstår, men detta är en av top 5.
"Lip sewing may be done for aesthetic reasons, or to aid meditation by helping the mind to focus by removing the temptation to speak" (wikipedia)
Låter visserligen rimligt, men jag tyckte ändå det var obehagligt. Och givetvis blev jag nyfiken och vill veta mer.
Är lip/eye-sewing något ni stött på? Något ni skulle kunna tänka er? Någon som vet mer om detta?
på modblog har det hamnat en hel del bilder på just det så jodå det har man stött på några gånger. jag tror många unga personer idag gör det endast för att ta bilder på det, alltså som playpiercing och när jag stöter bort tanken på hur obehagligt det måste vara(hatar när jag ibland ha svårt att se när jag är trött eller har torra ögon och andas alltid med öppen mun) så kan jag tycka att det kan vara snyggt, men ite mer än så. skulle aldrig nånsin göra det på mig själv och tycker det är galet med playpiercing i ansiktet(även när det är till för meditation)
Stött på det tidigare har man ju gjort. Jag är lite smått nyfiken på lip sewing faktiskt, som playpiercing då. Jag kan dock också tycka att det verkar lite obehagligt, just därför har det nog blivit något jag en vacker dag ska testa på :) Det är bara sådan jag är.