skavande labret
Har märkt att min labret har börjat skava/vandra in i insidan av läppen.
Fick först hitta en 5mm lång stav (kort) för att den inte skulle skrapa mot mina tänder när jag tuggade, den började vandra in på insidan av läppen och jag tänkte genast att den måste vara för kort.
Bytte senare till 6mm som satt fint, tills samma sak började hända där med O_o
Har inte lust att återgå till läkestaven direkt, utan har beställt en hästsko att sätta där istället för att irritationen ska gå ner.
Frågan är mer varför det händer? kan det vara så att det börjat med någon form av irritation som fått läppen att svullna lite och vidare har den blivit för tjock för båda smycken?
≧◔◡◔≦
om jag var du hade jag gått till en piercingstudio o bett dom mäta ut vilken smyckeslängd som passar bäst.
#1 jo, men det kommer verkligen sist då jag inte riktigt har tid med det 
det jag finner lustigt är att jag kunde gå i ett halvår med 5mm då dom andra var för långa och nu helt plötsligt är även 6mm för kort :S
≧◔◡◔≦
Men är inte läppen svullen eller något sånt då? Att de kanske är lite infekterat eller liknande.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#2 aa det låter ju konstigt. men jag hade nog tagit mig tid till å gått till studion å bett dom kolla på de så har dom säkert en förklaring till varför det är så oxå.
om du har lite tidsbrist så kan du ju skaffa en plaststav sålänge som går att klippa av i rätt längd, då kan du börja med långt och se hur det känns och sen klippa efterhand. sen när du har tid så är det toppen att mäta tjockleken på läppen :)
Toppen, tack för svaren, har dessutom bytt till en mindre kula (sånt gör ju sitt också kom jag plötsligt på)
har 6mm i och det känns bra, den sitter inte lika tajt och händer att den skrapar mot tänderna ibland så längre bör jag nog inte ha.
Skaffade en plaststav för ett tag sedan med invärtesgängor, det slutade med att stenen "vandrade in" hålet då plattan på staven var smått böjd innåt och gjorde staven desto kortare O_o
≧◔◡◔≦