Näspiercing!
Ja nu vill jag höra hur ni gör för att få näspiercingarna att stanna i näsan och inte försvinna i duschen eller åka ur under natten!
Jag har i stort sett alltid haft en ring, men för typ 2 veckor sen så bytte jag till ett litet hjärta, en gång ramla den av när jag hade duschat och skulle torka ansiktet, och en gång inatt, som tur var så har jag min ring så jag stoppa snabbt i den istället.
De är banne mig omöjliga att ha kvar i näsan! Ringar är bra för de sitter ju lixom fast, men de andra som bara är som en liten stav som är böjda, de åker ju ur hela tiden!
Men just nu så vill jag ha en sådan i. Någon som har tips på hur man kan få de att sitta kvar? :)
Jag har ringar i min septum och ena näsvinge så det är ju inga problem. I andra näsvingen har jag iofs en nässkruv. Det händer att den åker ur under natten men det är ytterst sällan, antagligen är jag på och pillar på den i sömnen eller något i så fall. Byt till labretstav? Det är egentligen både bekvämare och smidigare att ha i näsvingen än en nässkruv enligt mig, har bara inte orkat köpa någon ny.
pga av det så tar jag alltid ur min under natten. plus att jag gillar att trycka ner huvudet i kudden å då är piercingen ivägen, så för mig har det varit smidigast att helt enkelt plocka ur den. bara att sätta in igen på morgonen ;)
Min har faktist aldrig åkt ut av sig själv så.. böjen på piercingen är så pass så den krokar fast sig ordentligt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag har en näspiercing med "krok" på och det är det bästa enligt mig. Hade en sådan piercing som var alldeles rak, skit om jag får säga det. För den växte fast i nästan och fick dra ut den med våld. Blödde ganska bra, men nu är det okey.
Har alltid kört med krok på piercingen, men ville prova någonting annat. Vilket jag inte skulle gjort.
#4 Har du någon bild? Förstår inte riktigt vad du menar men det låter intressant :)

#5 Ska försöka fixa bild :)

#7 Hmm, den där var ju smart ju :O, min är bara böjd en gång. Är nog värt att investera i en med krok!

#9 Den med krok ÄR värd en hel del enligt mig. Är inte alls lika lätt att råka slita ut den, men visst kan det hända.
Ja de är en sån jag med hade, med krok! Har alltid haft det.. därför den aldrig bara åker ut.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag har en med krok i näsan.Den sitter i alltid vare sig jag sover eller duchar osv.Nu har jag haft den länge och den börjar se lite gammal ut.Men mitt problem är att jag har ett väldigt litet hål i näsvingen.Beställde en gång en ny krok som jag tyckte var fin.Men den gick inte att få i.Den var för tjock helt enkelt.
Skulle vilja beställa en ny krok via nätet men hur vet jag att den passar…?Vet ju att det finns olika tjocklekar, men jag vet som sagt inte min storlek.
#12 näsvingen går som de flesta andra piercingar att töja, om du vill ha hjälp med det så ska man kunna gå till närmsta studio ;) det är smidigt att hålla sig till standard-storlek för att vara säker på att smycken passa.
annars kan du ju alltid mäta ditt smycke med ett skjutmått, det kan du också få hjälp med i en studio

Okej.men jag tror inte vi har någon sådan studio längre på Gotland.Någon som vet ifall det finns?
Jag vet att det finns ett ställe som gör tatueringar ibland, men jag har inte hört att de gör någon form av piercing.

#12 Jag hade först inte krok, men köpte sedan en och märkte att den var större än själva hålet. Körde med ring och töjde ut hålet litegrann så jag fick i kroken :)