Vackert men ej rekommenderat ere ju alltid...
Okej så jag har funderat över att skaffa mig en(kanske flera) piercingar…
Och jag som har en tendens att välja dom mest komplicerade grejerna har ju förståss valt att göra en utav dessa:
Madison (hals), Oversby(nacke) och sen finns det en typ jag inte kommer ihåg namnet på men det är en lodrät piercing mellan brösten.
Har kollat upp information om dom och dom är alla tre tydligen ej rekommenderade av en massa anledningar…
Jag vet också att det finns ett alternativ med surface fast jag tycker inte att det är lika snyggt…dessutom kostar det mer.
Men jag vill göra iallafall! för det är dom enda typerna jag skulla tänkas göra.
Är det några här som har sånna piercingar? isåfall, hur gick det och vart gjorde ni den?
Vilken tror ni skulle vara bäst för mig?
Hjäääälppp~
det är surfacepiercing du tänker på tror jag, alltså det du tycker är snyggt. dermal är ett bra alternativ och ser i många fall bättre ut(håller sig dessutom bättre)
den i nacken tror jag håller ganska bra om man lyckas få den läkt och den är rätt placerad
madison är riktigt svår att läka eftersom det är ett ställe som rör på sig mycket så den får man nästan räkna mer att den åker bort efter några månader.
och den mellan brösten är vanligare med dermal idag vad jag vet, priserna har börjat gå ner ganska rejält så att om man har tur så kan man hitta en bra studio som gör dermals till samma pris som en svårt placerad surface
Jo jag läste att ganska många tog bort sina efter en kort stund…men dom som det har gått bra för är ju jätte nöjda med sina och det ser ju så otroligt vackert ut xD;;
Så det kanske är värt besväret trotts allt?
Ja jag vet inte…dermal ser ju inte dåligt ut precis men den har inte samma effekt som surface.
Fat jag kan kolla upp lite info om sånna iallafall.
#2 de som tar ut sina är oftast pga av ett de stöts bort av kroppen. de som de har gått bra för har nog inte hunnit ha de så länge än.. nacken isf men inte madison vad jag vet.
du väljer ju helt klart själv om det är värt det men tänk på att man får ärr och det krävs tid och nogrannhet.
tycker jag absolut att du ska göra :)
lycka till och hoppas du får det som du vill, glömt inte att vara noga med att välja en studio som gjort såna piercingar förr med lyckat resultat

jag har en stav i nacken, ganska långt ner mot ryggen… den har inte växt ut, men just nu har den vätska inne i sig så den är svullen… den sårvätskan som ska tränga ut genom hålen gör inte det utan stannar inne. så jag blötlägger med koksaltlösning (vilket inte är helt enkelt i nacken…) 2 ggr om dan och ska till piercaren imorrn igen och kolla hur det går. nackdelen med nacken är att man inte kan ha koll på den själv, man får stå och försöka vrida huvet ur led och spana i spegeln, eller fota med mobilen och kolla på bilden… jag har väldigt lätt för att få mörka ärr, så det är lite ärrbildning och så som syns, men som sagt. den har iaf inte flyttat sig… får se vad piercaren säger imorrn…
jag var sugen på sternum innan (den mellan brösten) men har väldigt benig kropp just där. är inget fett alls, bara skinn direkt på benet. snackade med han piercaren som gjort nacken och han höll med. vi snackade om microdermals men för att de skulle funka skulle de sitta rätt högt upp och det vill jag inte…
det viktigaste om man gör surface är nog att gå till en piercare som har koll på olika metoder och är van vid just surface och ovanliga piercingar. som kan sätta den bra!
Sternum heter den mellan tuttarna. Funderar själv på den och i nacken o svanken^^
Problemet med dom är ju att de har väldigt lätt att växa ut. Men några andra problem med än vad det är för andra piercingar har jag inte hört om. Så kör på du!^^
hmmm…kanske ska ta och göra en vertikal madison istället? hörde att det är lättare att ta hand om.
Sternum låter najs dock hmmm…vad svårt det är att bestämma sig! xD
Jag får ta och photoshoppa en bild på mig eller något och välja det som ser snyggast ut.
Vet ni om någon bra studio i stockholm som kan det då?
Tack för alla tips! ska tänka igenom det här ett tag innan jg bestämmer mig.

#6: jag kan kolla med min piercare (som är duktig på konstiga saker) om han vet nån bra i sthlm. kolla imorrn om jag hinner dit…
Du får mer än gärna kolla artiklarna här inne om "surface Piercings" och "Dermals". Där står det mycket bra fakta och annat smått och gott om dem olika.
Jag har med velat ha madison ett bra tag. Men OM de någonsin blir det så lär jag göra dermal ist eftersom de är mindre chans till att migrera. Surface i madison brukar helt enkelt mest procent växa ut och ärr efter de är mindre vackert.
Sternum är också något intressant.. men de blir absolut också dermal isf. Eftersom de är så pass lite vävnad att sitta fast i så är de enkelt att migrera där också. Fast de bestämmer ju kroppen, i vissa fall kan man ha tur och ha en kropp som tillåter främande objekt.
Oversby/Nape är lite av ett problemområde om man har den, där den ska vara. Nacken rör man hela tiden. Men som svartelbas har den - längre ner än vanligt, så kan de nog gå bättre.
Men av dem tre tycker iaf jag att madison är vakrast:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#7: åh vad snällt! yesplzz 8D <3
#8:Haha jaaa madison är så fintttt~ synd att det är så problematiskt om man will ha suface xD
Jag hoppas att jag har tur då.
Har ingen aning om min kropp kommer att tillåta det men det är värt ett försök lol