Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2054 ggr
[Mova]
0

Måste avreagera mig lite.

GAAAAH! Jag blir så irriterad, jag ska snart (hoppas jag) göra min andra tatuering + fixa till min första som flöt ut. För en månad sedan var jag inne pch visa upp en ungefärlig skiss och berättade hur jag ville ha den och lite ändringar och så. Så tatueraren skulle skissa upp den till mig och jag skulle ringa han efter en vecka för då skulle den nog vara klar, men ikke, jag skulle återkomma en vecka senare. Och veckan senare ringde jag igen och han bad mig ringa efter 4 dagar igen, det gjorde jag men den var inte klar då heller. Så sen skulle jag ringa nu idag och det gjorde jag, men då svara den andra tatueran och lät som om han inte visste alls var det var för skiss jag pratade om så jag fick förklara 70000000 ggr och sen så fråga han han som håller på med den till mig, och då sa den j*veln att den inte var klar. Så han i telefonen sa att "amen han ska ju ringa dig imorgon sa han att ni hade bestämt" Nej det har vi inte gjort sa jag men aja låt gå! jag frågade även om tatueraren hade mitt numnmer och det sa han jag prata med att han hade. Men jag VET att han aldrig har fått mitt nummer. Och om studion nu mot all förmodan har nummer presentation har dom nog inte skrivit upp mitt nummer för de verkar ju inte ens veta vad en penna är för något!

Så nu är jag väldans irriterad på att han tar så lång tid på sig, för då kommer ju tiderna ta slut och då ska jag behöva vänta ennu längre! Men ska jag ringa imorgon igen strax innan stängningsdax och höra hur det går med skissen om han nu inte har ringt upp mig? Fast det börjar bli en irriterande ton mellan oss 2 nu, men jag har rätt att vara irriterad och besviken flera ggr om. För han kunde ju sagt från början att det skulle ta en månad innan skissen kanske blir klar, och om du nu skulle bli klar innan så hade han ju kunnat ringt upp! Han ÄR velig, och ger falska förhoppningar!

Oj vad långt det blev, men jag orkar inte med att tatuerare ska vara så dryga och överlägsna och klaga på att de har ett så himlans stressat jobb, men va f*n ta inte åt er så många uppgifter på en gång då!

haha (lite skrattretande är det allt)

MissGaladriel
0

Att du ens låter honom tatuera dig, efter det 'seriösa' intryck han ger? Det skulle jag aldrig någonsin ha gjort.

Avboka tiden och hitta någon annan, är mitt bestämda råd.

[Mova]
0

Senast fredag, är den inte klar då kommer jag aldrig dit igen.

[disembowel]
0

Får man vara nyfiken och fråga vilken studio/tatuerare det gäller?

hus-musen
0

verkar inte vara en seriös människa de där..gå nån annanstans=)

Qui dormit, non peccat

MissGaladriel
0

#2. Det är ditt val .. Hade det varit jag, hade måttet varit rågat för länge sedan. Jag skulle inte vågat låta någon som betett sig så tatuera mig. Det är nonchalant och oseriöst. Skulle man låta sin tandläkare sjabbla runt på liknande vis?
Det är varken regel eller acceptabelt att tatuerare skall vara dryga och överlägsna. Utan kunder kan de inte vara någonting alls.

Undrar också vem det är, fast snarare i bemärkelsen varför det är så viktigt att det blir just han? Det verkar ju onekligen vara det ..

Ps. Var det han som gjorde din första tat. med, den som flöt ut?

[Mova]
0

#5 Pushing the pins i uddevalla.. de är dom bästa i närheten iaf. Nej det är inte han som gjorde min förra.. :)

MissGaladriel
0

Hjälp, vad kassa de andra där omkring måste vara i så fall :D

[jenkass]
0

jag hade gått till en annan.

[Mova]
0

#7 ja i UA finns en till och han är kass, tar överpriser påstås vara berusad (rykten bara, o de ska man ju inte lita helt på) m.m därför valde jag hellre pushing,MEN det finns ju i göteborg men denna är så stor att den kommer säkert ta flera sittningar och då är det skönt att bara kunna komma in till studion på 20 minuter. Även om det skulle vara något som var fel på den (kolla upp fort) Och de på pushing är duktiga bara satans veliga och skiter i folks bokade tider och så.. men alla tatuerare jag har träffat är en aningen överlägsna du vet, "jag är bäst" typen.

Ioma
0

Jag skulle absolut ringa och avboka det hela och åka till en annan.

Så oseriös studio skulle inte ens få titta på mina tatueringar efter en sådan omgång.

Byt studio, skit i om du måste åka en bit så länge det blir bra och du är nöjd.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

MissGaladriel
0

#10. Word!!

#9. Vad spelar det för roll om det kommer att ta längre tid, egentligen? Jag menar, tänk efter: skulle du vara glad över en halvkass tatuering där trösten skulle vara Jag behövde åtminstone inte åka långt för den, eller skulle du hellre åka in till t ex Gbg och göra en ordentlig? Och nu vill jag inte låta flummig: även om tatueringen nu skulle bli bra, hur kul är det att ha en tatuering som föregicks av så mycket strul, där du och tatueraren till och med fått en 'irriterande ton' mellan er? Det känns som att ladda tatueringen med negativ energi.
Och, jag menar, hur proffsigt är det av dem? Tänk om din tandläkare skulle fräsa åt dig?

I längden är jag övertygad om att det är mer värt att byta salong och skaffa en vettig, seriös och icke nonchalant.

Jag rekommenderar Heidi Hay Tattoo, väntetiden är inte så lång som du tror. Och hellre ett par månaders väntetid, än en tatuering på Pushing-premisserna. (I alla fall på min kropp, hur du väljer att göra är ju så klart helt upp till dig.)

Och återigen hävdar jag att alla tatuerare inte alls är dryga och överlägsna och framför allt är det ju löjligt av dem att ens vara det. Precis som om de gör en en tjänst när de tatuerar en! Bah - det får de grova pengar för!! Och tänk om läkare vore detsamma medan de utövade sitt yrke?

Ioma
0

#11 "hävdar jag att alla tatuerare inte alls är dryga"

Håller med helt och fullt.

Har enbart träffat en enda som är lite åt det hållet men han är numera nergånget patrask *S*

Alla andra tattuerare jag stött på har varit hur goa och gulliga som helst. Speciellt min senaste "kärlek" (när det gäller tatueringar alltså hahahaha)

Om man har en "irriterad ton" innan tatueringen är gjord kommer ju tatueringen att påminna om en tråkig känsla.

man ska ha kul när man har kontakt med sig tatuerare då de faktiskt ska göra något som du kommer se för resten av ditt liv.

Du vill väl ha trevliga minnen när du tittar på din tatuering?

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

MissGaladriel
0

#12. 'Om man har en "irriterad ton" innan tatueringen är gjord kommer ju tatueringen att påminna om en tråkig känsla.'
Precis det jag menade, fast jag flummade ut lite =)

Jag vet inte, jag kan faktiskt inte förstå hur man ens vågar ge sin kropp åt någon som man uppfattar som det minsta otrevlig, nonchalant och/eller dryg. Det är ju du som kommer att få bära med dig den hela livet, inte han/hon som tatuerade dig. Och det är väl bättre att vänta lite längre och få en fin tatuering av en rar&trevlig tatuerare, än att få något med ett dåligt minne av en nonchalant och irriterad tatuerare på en irriterad dig?

[Mova]
0

# 11 dom ÄR duktiga. Men tyvärr sega och veliga (de har för mycket att göra) så det jag mena med inlägget var att "säg inte att det bara tar en vecka, när det på riktigt tar över en månad" det ger ju bara falska förhoppningar. :(

[Mova]
0

#11 igen :) Jag har aldrig sagt att ALLA tatuerare är dryga och överlägsna, bara maioriteten av dom JAG träffat.. 

:)

[Mova]
0

Nu är skissen klar!! ska se på den på onsdag :) Hoppas de har tid att göra den relativt fort efter jag sett den också :)

Karmatarerskanise
0

Ja, hoppas inte du får samma nyheter som jag fick då jag fick min skiss, som för övrigt kostade 500kr + handpenning för att jag skulle få den i min hand. 8 månaders väntetid var de för mig ;)

[Mova]
0

#17. Usch vad galet lång väntetid :( Jag betalar inget för min skiss derimot så betalar jag depavgift på 400 när jag bokar tid för att göra den.. Näst sista gången jag prata med tatueraren sa jag att jag vill ha den gjord innan jag åker utomlands, då sa han aa men du kan inte få den förrens i september men jag åker ju i slutet av september sa jag och då sa han att vi kanske kunde lirka fram någon tid i augusti och innan dess har han sagt oktober och dess för innan i början av juli :S aja ska ju bestämmas på onsdag iaf :)

[Mova]
0

#17 glömde fråga dig om det du betalade för skissen kommer dras av från det slutgiltiga priset som tatueringen kostar, alltså om tatueringen kostar 4000 är dom pengarna då inräknade där eller får du betala dom utöver det?

Karmatarerskanise
0

Dom 500 jag betalade för att han skulle rita tatueringen kommer jag aldrig se skymten av. För att jag skulle FÅ skissen fick jag betala 500 (tror jag det var) till, och dom dras av.