Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 2232 ggr
[IsabelleA]
0

Herregud, ont ont

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I ungefär tre-fyra dagar har jag gått och haft så damn ont i näsan! Har för ungefär 3-5 månader sedan piercat mig i höger näsvinge men det gör lixom ont i mitten av näsan, lite mer åt vänster näsvinge. de två senaste dagarna har jag haft lite små tjafsigt med piercingen då jag behövt tvätta mera, har kommit lite var men det är precis över. Hatar att säga detta men jag röker och har gjort det ett tag (8 månader kanske) och har hört att när man piercat sig nära ansiktet får man inte röka pga att det blir blodstppp eller liknande, kommer inte riktigt ihåg. Detta är ingen jag undvikt men borde inte "detta blodstopp" visat sig tidigare? nu är hålet nästan läkt. Kan det bero på rökningen? Det gör förbaskat ont om jag trycker på näsan. men det gör inte det minsta ont runt piercingen. Kan detta bero på piercingen? borde jag ta lite salva runt eller liknande?

bifogar en bild på där det gör ont, till höger ser ni en grå prick det ska föreställa näspiercingen, i den röda ringen gör det alltså ont.

fettmedkevlar
0

Tvättar du den noggrant? Tänk på att inte peta i den för mycket pga alla baciller. Piercade du dig hos en riktig piercare eller hemma/frissa odyl? Kan ju vara en nerv som ligger i "kläm".

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

[IsabelleA]
0

#1 Jag tvättar ofta, hos en piercare, dock med pistol. Men med tanke på att det gått några månader sedan jag piercade mig kan det ju inte vara en nerv? dock tog jgag ut piercingen för att kunna tvätta ordenttligt en kväll. Funderar nu på om ontet kom efter det.

Jag tar ut den nu iallafall.

Kvadding
0

min började krångla somfan efter att jag gjort den… var lätt den piercingen som gjorde ondast!!! (har 11st piercingar i ansiktet), det är så sjukt, hela näsan blir lidande, och smärtan blir olidlig, den blir röd och lite svullen och det kommer mycket var… det enda du kan göra är att vänta o ha tålamod, skaffa ett bra smycke, tvätta med ljummet vatten och Provon-tvål.

Lycka till!

mjioo
0

pistol hos en piercare? oj det kan inte vara en bra piercare.

Tvätta med koksaltlösning två gånger om dan, rör den inte förutom när du tvättar och då ska du tvätta händerna noga innan.

ta inte ur smycket när du tvättar, det irriterar och kan vara orsaken till att det varar.

är smycket gjort av titan eller kirurgiskt stål? om inte skaffa ett sdan smycke då tänk på att inte ha ett för kort smycke i början.

när man är nypiercad så ska man ha ett långt smycke så att man kan tvätta bättre och så att det inte blir för mycket tryck när det är svullet.

när du tvättar så börjar du runt omring smycket, sen på de synliga delarna av smycket(även de i näsan) den flyttar du smycket så att du kommer åt de som är i näsan. du kan använda tops med så varm koklösning som möjligt. sen kan du ta en såndär rund bomullspad och blöter mer och håller emot piercingen en stund.

gå till en annan piercare som inte använder pistol och fråga om råd och visa upp din näsa. anående att du har ont på andra sidan har jag ingen aning om vad det beror på. kanske ringa vårdcentral och fråga? kan ju vara så att din näsvinge är svullen så att det trycker på känsliga ställen i näsan eller att en infektion har spridit sig.

Karmatarerskanise
0

Det kan även vara en innebrännare. Alltså en finne som inte syns som gör ont.

[IsabelleA]
0

#5 tack, det var nog rätta svaret, likadant sa min syster och hade upplevt detta förut. Detta hade inget med piercingen att göra *lättad*

#4 jag var tvungen att ta ut piercingen för att det gjorde väldigt väldigt ont, hade en mindre infektion och hade den ur under natter. men det har aldrig gjort ont runt själva piercingen. så allt har varit okey. Förstår att det vat en oseriös piercare vilket jag inte visste då.

Karmatarerskanise
0

#6 Dom där finnarna är ena sluga rackare ;)

[IsabelleA]
0

Jag blev ju extra orolig eftersom att jag aldrig får några finnar. Ja, jag har kommit in i puberteten för väldigt länge sen men utan en enda finne. *stolt över min snygga hy* så gissa om jag blev förvånad! hehe