Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 6402 ggr
Musiken
0

En unik ide

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, jag tankte att min tatuering var ganska unik iom att jag ritat den sjalv. Sa sitter jag och surfar runt lite nu och vad hittar jag inte om en snarlik (ngt nerbantad) version av min tatuering?! :O http://www.bmezine.com/tattoo/A80602/high/no19-owl-and-snake.jpg
Snacka om att jag kanner mig snopen nu :P Jag som ville ha ngt "eget".

Har ni rakat ut for att ni upptackt andra manniskor med samma/liknande tatuering/body mod som er sjalva?

Mischa
1

jag norpade själv min idé (som förvisso inte är allt för unik.)

inspirationen:

koi.jpg picture by Mischa

bmezine.com

min:

S6300551.jpg picture by Mischa

≧◔◡◔≦

Aviendha
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, den har man nog upplevt allt ;)

När jag satt o klurade på min tatt på sidan *bilden* så sökte jag i timmar på webben efter inspiration. Både placering och stil. Det hela slutade med att jag skrev ut olika foton på olika blommor som jag ville ha kombinerade, och att jag valde en placering som i mitt tycke var rätt annorlunda. Då hade jag inte sett den förr, och jag hade gått igenom större delen av bmezine.coms bilddatabas (!)

När jag ett halvår efteråt kikar in så ser jag säkert 20 stycken som har blomrankor på sidan. Samma sak här hemma i Sveg, efter m,ig har nu minst 7 andra tjejer rosor, körsbärsblommor mm längs sidan och över höften. Så kan det gå =)

Liss
0

Jag tror nog det kan vara lite så att hjärnan registrerar bilder som man inte riktigt tänker på indirekt. Och så har man dem i minnet ändå och sen målar man en bild efter sin egen inspiration och har de kvar i sin "bilddatabas" i hjärnan.

Sen när man tatuerat sig och tittar runt så märker man mycket mer eftersom man tänker på det direkt då.

De är som när jag töjde öronen, helt plötsligt hade massvis med folk här i stan töjda öron- vilket jag inte alls tänkt på innan. Lite så kanske?

Annars har jag sett en till på bmezine som har fjärilar på handleden nu mera. Inte sett någon mer..
Min som jag ritat på ryggen tog min tatuerare kort på då tyvärr. Så den kan väl vem som helst göra som tatuerar sig där.. Lika så den på skuldran. (dumt att gå med på och ta kort)

Tassarna trodde jag faktist var väldigt speciellt. Men efter jag gjort dem registrera min hjärna det mycket bättre och straxt efter såg jag en hel del med tassar.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

murderdolls
0

#3 tassar är extremt vanligt nu för tiden iaf :) vet inte hur det var förut, men har iaf nu fyra vänner som har tassar ngnstns på kroppen.

#0 hittils har jag inte sett någon mer med sådana tatueringar som jag har men det finns säkert någon som har liknande eller likadan som draken jag har på min mage eftersom att det trots allt är en tribal. :) Däremot tror jag inte att det finns supermånga nurse necro tatueringar, och spec inte ngn som ser ut exakt som min eftersom att den är modifierad efter mina önskemål :) t.ex ögonen, märket på hättan och ärret i ansiktet :)

Liss
0

#4 Ja som sagt, när jag gjorde dem hade jag inte sett några alls faktist^^ Men nu ser jag de överallt. Även många som har de just vid midjan..

mjioo
0

jag har aldrig sett någon som har en stjärna på midjan som jag har, alltså en ensam stjärna så den känns fortfarande ganska unik :) däremot har jag sett hur många somhelst som gjort så som jag hade tänkt ifrån början, alltså stjärnor från framsidan av höften upp till skulderbladet. jag tror jag håller fast vid en stjärna ett tag till :)

#3 jag tycker det är bra att de tar kort, man vill ju själv se bilder när man går till en ny tatuerare. men däremot tycker jag att man ska ha rätt att säga att ingen ska få en likadan, hämta insperation visst men inte exakt likadan eftersom den betyder något för dig eller nåt. min tatuerare tog kort på min midja för att se vart nästa stjärna skulle sitta(den var utritad) så den bilden lär väl finnas med i en pärm, det känns tryggt att det är två stjärnor på bilden iaf :)

Liss
0

#6 Jo det är sant, visst kan de vara bra. Men att säga att ingen får göra den hade inte jag någon tanke på då. Dock är studion inte så väl besökt tror jag, dem är inte seriösa iaf^^