Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1789 ggr
absoluutsofia
0

piercing + lokal bedövning?

jag ska dra ut 2 tänder imorgon, och undrar om det går bra att ha kvar piercingen i tungan när man får bedövning, för kan inte ta ut piercingen än för har inte haft den så länge så då växer hålet ihop.

BEHÖVER SVART SNABBT!

mjioo
0

jag gissar på att du har läkstaven i tungan fortfarande? isf är det ingen fara om det skulle svullna upp och tror inte att det kommer påvärka piercingen negativt förutom att du får vara lite extra noga med att göra rent då kroppen kommer lägga mycket energi på att få det att läka där du drar ut tänderna. för att vara på den säkra sidan kan du ringa din piercare och fråga om råd och ringa tandläkaren för att fråga om den kommer vara ivägen.

det är viktigt att du säger till din tandläkare att du är relativt nypiercad så att h*n tar det försiktigt i din un och inte rör piercingen i onödan.

Karmatarerskanise
0

Tror vissa tandläkare ber en ta ut den, just för att dom inte brukar vara några fans av piercingar som kan skava på tänder ;) Men deå gäller det att stå på sig!

mjioo
0

#2 det är sant.. själv har jag aldrig vart med om det med varken läppen eller tungan, däremot har de berättat för mig att de hade koll på den i läppen när jag hade stav om det skulle börja skava och grejer och att jag d borde ta ut den för mitt eget bästa. bytte till ring och inte vart några klagomål sen dess.

om de ber än ta ut sin piercing så ska man göra som hera, stå på sig, fråga varför man måste ta ut den.

Karmatarerskanise
0

När det gåäller bedövning och sådant så vill många att man tar ut den så att den inte ska vara ivägen.

Jag tog till slut ut min i tungan pga av olika saker. Men allt hade med mina tänder att göra.

hus-musen
0

jag har hört att när man är bedovad så ökar risken för att man ska bita i tungpiercingen och det kan bli tex en spricka  en tand eller liknande.eftersom man inte har någon känsel.

Qui dormit, non peccat

absoluutsofia
0

hon sa inget om att jag behövde ta ut tungpiercingen eller så. :) och den var inte ivägen eller nått :)

Karmatarerskanise
0

#6 Vad skönt då :)