Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettoff-topic
Läst 1429 ggr
mjioo
0

OT aj..

Hade tänkt att gå och läga mig men ville hämta ett glas vatten först.. eftersom jag bor i gäststugan på tomten så ska jag ta mig över gräsmattan in i huset till köket och sen hela vägen tillbaka. Första biten går bra och jag lyckas smyga tillräckligt bra så att hunden inte börjar skälla så att alla hemma inte vaknar. nästan inne i köket så säger det pang! min stortå krockade ganska rejält med en del till kaminen som för tillfället ligger framför kaminen. jag går vidare och hoppas att jag inte skar upp tån.

när jag tar vattnet(ifrån frysen, såndär isgrej med vatten och grejer) så lyser en lampa och jag tittar på tån, jag blöder. går på en fot och en häl hela vägen tillbaka, över gräsmattan och in i mitt hus.

tittar på tån och ser att det är ganska svart och blodigt. inte nog för att jag har en stort hack i tån och blöder så har jag sot över hela tån. har suttit ett tag och försköt göra rent med desivon men det sitter sot under skinnet så måste "skära" upp för att få bort det. nu värker hela tån och jag är nervös. är sot dåligt i sår? det är väl rent?

nu ska jag nog gå och lägga mig och sova med min (sot)skadade tå och hoppas att den mår bättre imorgon :(

ChristineL
0

Ajajaj… Hoppas verkligen det inte blev så farligt som det låter!

mjioo
0

Idag är det bättre men det är massa sot under skinnet.. lite nervös för att få en infektion eller nåt men det löser sig nog.. inget var eller nåt iaf

Liss
0

Jag tror inte sot är någon som helst fara. Som du säger så är de rent, förkolnad ved. Och kroppen kommer säkerligen stöta ut det själv efter ett tag. Du ska inte behöva skära upp tån för att göra rent iaf:) hehe..

Förstår att de gjorde ont som in i h! Men de blir nog bättre om 2-3 dagar:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

hus-musen
0

kol är ett av de renaste ämnena sm finns=) så de är lugnt tror jag

Qui dormit, non peccat

mjioo
0

vad bra! då är det inte någonting jag har inbillat mig bara :) ska gå och utforska vad jag slog tån i eftersom det blev ett så konstigt sår.. börjat komma lite klar vätska så läker gör det iaf

Liss
0

#5 Ja de låter ju bra då:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆