Duva eller svala?
Har suttit i några månader och funderat på en tatuering. I början så tänkte jag en eller ett par rosor och en svala på överarme med en banderoll och skriva något i relaterat till mitt barn.
Eftersom att jag faktiskt inte är så förtjust i rosor så tänkte jag byta ut rosorna mot några kärsbärsblommor istället, så långt är allt klart..
Jag har svårt att se det passa ihop med en svala till blommorna, och har börjat leka med tanken om en duva istället.. Men jag har svårt att föreställa mig färg.. Det är ju som sagt svårt att tatuera vitt så då är svala ett bra val.. Men jag vill nog mer ha en duva.
MEN hur gör man med färgen då? Vad för färger kan den ha?
Har tänkt mig hela tatueringen som ganska mjuk i lite new school-stil.
Men jag har helt inte bestämt mig för om jag ska göra en svala eller en duva.. Vad tydker ni?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

vet itne riktigt vad new school är men jag tycker att du ska göra en svala, den kan du göra i nån fin blå färg som ser jätteläckert ut med rös körsbärsblommor!! duvor för mig är vita, vilket är lite svårare att tatuera=)
Qui dormit, non peccat
du kan göra en duva duvblå :) new/old school sätter inga stopp när det gäller färger utan du kan låta fantasin flöda, blir svårare om man vill ha en realistisk tatuering men nu kan du göra hur du vill sålänge du tycker att det passar. svalor ser ju inte riktigt ut så som tatuerade svalor gör heller utan där kan man välja och vraka med vilka färger man vill även om standard är efter huvudets färger(röd och blå)
Ja som sagt så ger new school en många allternativ. Man kan bara låta fantasin flöda:) En duva kan vara vilken färg som helst i de snittet. Men är du ute efter mer realism så har jag sett gråa/vita/bruna/stålgrå-blå duvor:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
jag tycker duva
(men de e bara för att jag har svårt för sval-tatueringar ;) haha! :D )
men gråaktig duva? :)

Den har duvan tycker jag ar valdigt snygg :)
// Amanda
den va riktigt riktigt fin! :D

Nej, usch, nu kan ag inte göra svala med körsbärsblommor när jag sett någon anna med det 
Den där duvan var väldigt fin, och så ser ag att det går att göra på ett bra sätt.
Vill inte boka tid utan att jag vet exakt vilken fråga jag ska göra.. eller om jag ska åka upp till västerås oc vänta minst 6 månader eller ta i hemstaden och kanske mycket kortare tid.. Svåra val här..
Oj, om du vill ha något som ingen annan har få du nog leta länge.. och körsbärblommor är hur populärt som helst:) Super fint är de okså..
Ja då får du leta vidare helt enkelt, eller tänka vidare på vad för fågel du vill ha:)

#12 Undviker sånt jag själv har sett, vet att det typ inte finns grejer som ingen har gort längre. Fast nu så hade jag planerat den här tatueringen långt innan jag såg det, så det är lugnt.
Kommer nog bli så att jag får be tatueraren att rita upp två skisser, en med svala och en med duva så får jag välja då .. Eller så gör jag båda fåglarna men börjar med en, ha sleeve planerad på den armen och blommorna+fågeln ska bara vara början :)
#13 Hehe joo samma här. Inspiraton kan man hämta men så vill man gärna ha något unikt också:) Men de är svårt..
Ja de är nog en smart ide.. att se hur det kan se ut:)
när ja gjorde mina körsbärsblommor så ändrade ja formen på dom så de inte ser ut som alla andras :)