planerar för nästa tatuering
ska till tatueraren på torsdag och prata med honom om nästa tatuering och så tänkte jag be honom rita upp något snyggt.
har tänkt mig orden Kärlek, tro, renhet runt ankeln. Jag är vet inte riktigt hur jag ska göra dock. antingen har jag tre kors över hälsenan som av slut eller så har jag en symbol mellan varje ord. då ett hjärta framför kärlek, ett kors framför tro och vad blir det för symbol framför renhet? Har ni något förslag på det?
eller så jesus fisken framför tro och korset framför renhet?
hmm.. några förslag?

diskborste? hihi nä flåt kunde inte låta bli :P
det ända jag tänkte på var vatten(som dopet så används ju vattnet och dopet har väl med renhet att göra? inte så insatt)så kanske en vattendroppe?
det bästa är ju om du kommer på något personligt, något som symboliserar renhet för just dig. tycker att korset hör ihop med tro mest så jag har svårt att tänka mig det som renhet då renhet är så mycket mer för mig(ser inte tro som en renhet, lång historia bakom det men det är ju bara vad jag tycker..)

svårt det där med renhet! haha förlåt men det förta jag kommer på är en badanka! okej , lite mer seriöst nu=) din ide om att göra ett kors, hjärta och nått till, kanske änglavingar? en ängel fö mig står för renhet.. men personligen så hade jag nog skrivit orden i någon snygg stil=) min idde är iaf ängelvingar=) fick en till ide.. en liten ängel med vingar och en gloria? kanske blir för sulligt förresten, tänkte på en sån man har i julgranen=)
Qui dormit, non peccat

Gillade idén med vattendroppen!
Det är tänkt att om jag ska ha symboler så ska de sitta framför ordet, så ordet ska i alla fall vara med. Och änglavingar kanske funkar, frågan är hur små man kan göra dom. Det är ju tänkt att orden ska sitta som en länk runt min vrist. Men jag gillade idén med änglavingar också. :)
diskborste och badanka hoppar jag nog dock :P

haha jasså?? vad är det för fel på diskborstar o badankor??
jag tror att ängelvingar går att göra ganska så små, storleken beror väl på hur stor ankel du har=) en vattendroppe får mig att tänka på sorg, som en tår alltså.
men hur vart det nu då?? har du bestämt hur den ska se ut än??
Qui dormit, non peccat

Jag kom aldrig iväg.. Det blir nästa vecka efter löning. sedan får han ju måla upp något och det tror jag inte han gör direkt… eller det kanske han gör? Hmm.. ja, i alla fall så ska jag boka tid samtidigt när jag är där. Och höra med pris och så.

jo han målar säkert om du ber om det=) ja pris, det är väldigt dyrt med tattueringar har jag kommit fram till=)
Qui dormit, non peccat

ja, det är det, det är därför det blir fler peircings än tatueringar. -viskar- men jag får lite rabatt.

åhh! viskar tillbaks: du får gärna fixa till mig med nästa gång jag ska tattuera mig
Qui dormit, non peccat

Det är en vän till min pojkväns familj jag ska gå till så det blir nog svårt tror jag :P

haha okej=) ja de är lugnt, har inte planerat att göra en till de närmaste åren iaf=)
Qui dormit, non peccat

:P tror du ja ^^

haha jajamen
får se hur länge det håller! min ska läka först iaf=)
Qui dormit, non peccat

jaja, men det är ju snart gjort :P det är alldeles för längesedan jag gjorde mina stjärnor. men jag kommer mig aldrig iväg till gbg för att prata med tatueraren…

mm funderar oxå på stjärnor.. tycker det är snyggt=) eller en skogsstjärna/liljekonvalj på ankel eller vaden!! men de blir senare.. har inte direkt råd=) dessutom så är jag känslig för smärta upptäckte jag. det kändes som ett rakblad jue!! klarar inte ens av att vaxa benen haha=)
Qui dormit, non peccat