Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 1322 ggr
CBA
0

När är det nog?

När har du satt stop för när det räcker med gaddningar eller piercings?
Har du satt något stop?

Jag kommer på mig själv med att ständigt ha ett projekt i huvudet :o)

Som det är nu så skall jag den 30 oktober påbörja min överarm, om det blir en halv sleeve eller ej får jag se…medans det i huvudet spirar en tanke om ännu en gaddning :o)

Sen har jag ju min fula papegoja som jag vill göra en cover up på men som jag ännu inte vet med vad, så den får vara tills vidare.

När är det för mycket…kan det bli för mycket?

Vart har ni satt er gräns?

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

[jenkass]
0

jag har piercing i näsan och har även haft i medusa å labret.. men efter några månader kände jag att det såg för mkt ut och jag har växt ifrån det och ser mig själv som mycket vackrare med mindre diskreta smycken, så nu är det endast näsvingepiercingen som finns kvar i ansiktet. Däremot tatueringar ser jag ingen större gräns. (Dock kommer jag aldrig täcka hela kroppen). Men det får gärna finnas minst ett motiv på varje kroppsdel om man säger så : )

Jenahbella
0

jag har ingen gräns direkt, vilket inte betyder att jag skulle slänga på mig vilken gaddning eller piercing som helst :P

jag har massa små projekt i huvet :D
så jag lär inte va "klar" än på länge :P

hus-musen
0

är inte ett dugg intresserad av piercings, har inte ens de vanliga hålen i öronen! så den delen är enkel.

har bara en tattuering som jag funderat på sen jag var 13 år som jag är nöjd med. eventuellt har jag tänkt göra en skogsstjärna eller en liljekonvalj på vaden men de får bli om nått år när jag har pengar

Qui dormit, non peccat

SaraC
0

Piercingar har jag bara i öron och navel. Är glad att jag aldrig gjort någon i ansiktet. Idag känns piercingar inte alls lika spännande som det gjorde när jag var tonåring. Så några fler sådana blir det inte.

Tatueringar däremot blir fler! Har inte alls funderat över när det är nog, jag fortsätter göra saker jag vill göra tills jag inte vill mer :) (Om man nu kommer känna så någon gång!)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

murderdolls
0

Det är nog svårt att säga att "nu är jag färdig och det räcker", har man väl börjat med bodymods så är det nog jäkligt svårt att sluta. Jag tror och hoppas att jag kommer att fortsätta med det resten av livet men jag har vissa saker som jag av flera skäl har beslutat att jag inte skall göra.

T.ex branding och scarification, i mina ögon är det inte snyggt och därför skulle jag själv inte vilja ha det. När det gäller tatueringar så har jag beslutat att inte tatuera händerna och att lämna lite "hud" på mina sleaves längst ned så att jag lätt skulle kunna dölja mina tatueringar vid tillfällen då det kanske känns olämpligt (t.ex begravning eller föräldramöten eller arbetspresentation) eller man ej får visa på arbetsplats. Jag skulle heller inte vilja tatuera händerna eller på halsen (nacken kan jag dock tänka mig att t.ex göra en streckkod eller nåt [går ju dölja med håret]) av samma orsaker.

domedag
0

Man får ta de som de kommer. Men inga gränser för mig inte.

Liss
0

Som sagt, Bodymods är beroendeframkallande. Svårt att sluta när man väl är i smeten. Men å andra sidan så lever vi just nu och jag gör det jag brinner för oc ångar inget.

Piercingar är jätte snyggt och jag skulle verkligen vilja ha fler. Men jag har brommsar iaf så jag tänker inte göra mera nu. Jag har redan två i ansiktet och kan inte ha mer pågrund av jobb eller helt enkelt pågrund av livet och att jag inte kan göra allt jag har tänkt på för då skulle de bli för mycket i min mening.

Tatuerngar tänker jag fullfölja så gott det går. Mina tatueringar är en del i livet för mig.. de är som ärr, de visar va man gått igenom och lever med. Har redan fem stycken och de är inte över än. En sleeve på höger arm, fix med den i svanken, fler fjärilar på vänster arm, en text under mina tassar på midjan, en tatuering på foten. Ja de är några av mina planer och dem komma skall.. men så ska man ha pengar också:)
Men så har jag gränser där med.. aldrig i ansiktet, på händerna eller FÖR mycket. Jag har så bra kontroll att jag faktist kan sluta också:)

Annat inom bodymod är jag inte intresserad av ännu. (möjligt en dermal, men de lär nog inte bli de heller eftersom jag är klar med allt piercingliknande)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆