tungpiercing?
Hej!
Funderar på att ta hål i tungan men har väldigt kort tungband. Nån som har nån erfarenhet av att ha piercingen väldigt långt fram? Jag är lite orolig för uttalsproblem.
Bara till att gå till en piercare som får kika och ställa dina frågor.
Tror inte det är några problem, jag har en ganska kort tunga och kan tala bra, möjligtvis att man kan läspa ibland.
≧◔◡◔≦
Jag har väldigt, väldigt kort tungband och skulle pierca tungan för några år sen. För mig funkade det inte.. gick till en piercare som tog fram allting för att pierca, men så såg han min tunga och sa att han inte kunde alls. Så han skicka mig till Linköping där de jobbar en duktig piercare.. men han ville inte heller. För att få de att funka alls var han tvungen att sätta piercingen snett, bredvid tungbadet.. vilket inte hade blivit bekvämt eller bra för min del. Så de blev inget..
Men nu vet jag ju inte hur kort ditt tungband är.. så du får helt enkelt gå till en duktig piercare och rådfråga dem!:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#2 har bara varit på ett ställe å frågat men dom va inte så sugna på för de för mitt är väldigt kort
Ja gå till flera.. gå till någon som du kanske vet är väldigt duktig också. Att ha en piercing precis på tungspettsen lär inte funka, den kommer med all sannolikhet växa/vandra ut ur tungan då. Och att sätta den som piercaren sa till mig, snett bredvid tungbandet, kommer säkert nöta på tungbandet så de gör ont. Men fråga flera..

Om du verkligen vill ha en piercing dr så GÅR det även att få tungbandet avkortat hos läkare. Rätt simpelt ingrepp. uruvida det går med på det eller ej vet jag inte. Min kompis hade för kort tungband när vi växte upp vilket gjorde tt hon inte kunde uttala orden rätt, så hon fick sitt kortat. Men det vr ju i annat syfte. Men kolla upp, prata och hör med dem!

de klipper väl upp tungbandet..alldeles under tungan, nära fästet. det är ett enkelt ingrepp som görs med lokalbedövning har jag för mig=)
Qui dormit, non peccat
usch det låter ju läskigare än å pierca sig ;-)
Jag tror inte man får göra de hur som helst. Och är man över 21år så får man säkert betala för det också.
#5 Jag måste bara fråga: "Min kompis hade för kort tungband när vi växte upp vilket gjorde tt hon inte kunde uttala orden rätt, så hon fick sitt kortat."
Om hon redan hade för kort, varför kortar man då mer?
Jag kanske missuppfattar hehe :P

ja att klippa tungan är inte ett ingrepp som görs bara så där ändå, utan du måste ha fog till varför de ska utföras. och ja, är du över 21 så kostar det. privatläkare kan göra det men det kostar.
känner dock ett pucko som gjorde det sj, kan säga att infekteringen inte var vacker.. inte skönt heller för den delen. visserligen läker munnen rätt snabbt men slöa smutsiga saxar är inte bra helt enkelt.känner även en till som försökte, (de tittade för mycket på KISS, alltså rockgruppen) men misslyckades grovt med själva klippet. de vart snett men han fick de att läka ihop igen.
Qui dormit, non peccat
Jag opererade mig när jag var fyra år, för att mitt tungband var för lång, som orsakade att jag inte kunde varken ta in tungan helt i munnen, o kunde inte lipa ut me tungan mer än 1-1½ cm ..
Har piercat tungan o piercaren sa att "de hängde på håret att vi klarade detta" .. men har inte haft några problem me lespande el. dyl. (förutom att tungan svullnade upp väldigt mkt 1:a veckan)
Jag har min längre fram. Har inga problem med den.
Det som är jobbigt bara är att kulorna aldrig sitter åt som de ska. Svalde min 9e kula när jag åt lunch idag >_<
#12 Ojdå, jag hade min nästan 10 år och tabbade inte en enda kula :P
#11 Vad konstigt att inte jag blev opererad då:) När jag tar min tunga utanför munnen så långt jag kan innan bandet tar imot mot tänderna får jag ut den typ 1cm :)

appropå piercingar i tungan, hur långt kan man genomsnittligt sträcka ut tungan då?? finns de nån undersökning på det??
Qui dormit, non peccat
#15 Haha jaa du:) Är du intresserad så får du kanske söka lite på internet;P

#16 haha hittar inget jue! verkar inte som om nån har utfört en tungmätning på senaste tiden=)
Qui dormit, non peccat
Hej Cat:)
Som piercare så ær det igentligen bara ett ønskemål att dom som vill pierca tungan, har en lång sådan*ler*..Och det ær mest så att vi kan komma åt med tång/nål.
Man kan pierca en tunga fast den inte stræcker sig utanfør munnen men det kræver ibland lite extra knep med nålen;-)…
Vad som det mest intressanta nær man piercar en tunga ær att hålla koll på dom stora blodkærlen under tungan och att piercingen hamnar rakt.
Jag har piercat otaliga tungor långt ut på tungspetsen, man skall bara se till att dom kommer ofta o byter ner storleken så att metallen inte sabbar tænderna..
Men jag ær oxå medveten om att många piercare inte vill/kan pierca dessa extremt korta tungor…
Men min grej e att man gør så mycket man kan før att kunden skall få det dom vill*ler snællt*
Verapain

Min piercare gjode hålet på sidan om tungbandet. Han förklarade att de inte gör rakt igenom det & frågade om jag kunde tänka mig att staven går lite snett på undersidan bara. Sagt och gjort. Jag blev helt nöjd med det
Har haft den flera år nu & aldrig haft något problem med den alls
Så om osäker… sätt staven lite snett så den inte går genom tungbandet bara 

Ja jag borde ha en jätte lång tunga då för jag har fått plats med 2 piercingar där.
Har haft det ena i 10 år nu och den andra i 9 år. Fast jag tycker nog min tunga är rätt normal.
#15 jag kan sträcka ut tungan lika mycke nu som innan så för mig har det inte gjort nån skillnad.