Morsan, tatuerare?
Min mors sambo gick lärling hos en tatuerare förrut. Dock började han inte själv på eget håll sedan. Nu funderar dom på att införskaffa tatueringskit och börja tatuera.
Min mor är konstnär, inte något hon försörjer sig på, men hon är väldigt duktig och målar mycket verklighetstroget. Så han ska lära henne att tatuera, vilket jag tycker är en suverän idé iom att hon är så duktig på att måla. Visst är det inte samma sak som att måla, men jag kan absolut tänka mig att hon skulle kunna bli riktigt skillad.
Kan knappt vänta på att dom sätter igång och börjar träna, kommer bli kul att följa hur det går för dem.
Ville väl bara dela med mig lite. :) Kul att sen kanske kunna säga att det är ens egen mor som gjort en viss tatuering :)
Ser fram emot detta
Åh, vad coolt! Tänk om min mor skulle vara lite mer öppensinnad vad hon är och också vilja sätta igång med nåt sånt :D
/Christine

Ja, föräldrar brukar ju inte vara dom som funderar på att börja tatuera direkt.. ^^ Jag blev rätt förvånad när hon började prata om det.
Hon har en tatuering sen tidigare, som hon gjorde för ca 20 år sedan.. Jag frågade för typ 2 år sedan om hon inte tänkte fylla i den eftersom den blekts så mycket, men hon verkade inte så pepp på att fylla i den, eller göra några mer tatueringar.
Nu däremot har hon planer på att kanske göra någon ny tatuering.. och ja, börja tatuera själv… :P
Rätt kul hur folk kan förändras! :)
gud va roligt! speciellt om hon har en sån talang och inte använder den :) de e aldrig för sent att utvecklas :D jättekul! :D
De låter som en himla rolig idé. Gick hennes sambo tillräckligt länge för att bli erkänd då alltså? Så att han är en duktig tatuerare redan?:) De kan säkert bli till något jätte bra.
Jag skulle önska att jag hade en tatuerare att träna med så jag blev duktig med. Tecknar gör jag ju redan och att bli tatuerare vore riktigt kul!:)
Lycka till, till henne:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag vet inte så mycket om hur länge han gick eller hur duktig han var, då det var ett par år sedan. Och jag känner honom inte sådär jättebra då vi inte ens bor i samma stad. :P Men vad det lät som var att han kunde konsten att tatuera, sen är han ju duktig på att rita också. Vet som sagt inte så mycket.
Tror absolut inte att det bara blir något slarv av det dom gör, min mor vet allt vad hygien innebär och vill nog göra det bästa av det.
Man blir ju lite sugen själv på att försöka sig på det.. skulle ju inte våga göra det på någon människa… Men börjar dom så måste jag nog bara testa att klottra lite på svål. :)