helix
Har en helix som jag haft i 9 år. För ett tag sedan blev den jätteful, växt ut på båda sidor. Gör rätt ont också, men ingen inflammation. Vad göra? Göra om den. Om jag låter den växa igen blir det ett fult ärr, eftersom den växer ur..
stöts den bort? jag tror du borde ta ut den och låta det växa igen och sen pierca om om du vill dölja ärret. gå till din piercare och fråga om råd :)

Ja.. Lit konstigt tycker jag så den är så gammal och läkt sedan länge. Får nog bli som du skrev, växa igen och gör om.
det är knivigt detdär med piercingar, jag vet att ganska många har råkat ut för det att kroppen helt plötsligt upptäcker att smycket inte borde vara där och börjar stöta bort det. även läkta piercingar kan ju bli infekterade så att de stöts bort är inget konstigt egentligen.

Den har aldrig varit infekterad, inte ens efter den var ny.
Men men, nu är den väck. Knepigt det känns,den har ju "alltid" suttit där. Känns det som iaf.
Ja, kroppen kan stöta bort ett främmande föremål när som egentligen. Visst är de vanligast sraxt efter man gjort den. Men de händer även långt efter. Din kropp tyckte väl inte att den skulle vara där längre:)
Du får testa igen och se om de vill sig igen..
Se bara till så du inte har en inflamation ändå.. isf är de bra om du tvättar de eller baddar med koksaltlösning.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag har börjat få problem med min helix som jag haft runt 7år också. Det har dock blivit efter att jag sover på örat och örhånget(en ring) trycket på så sätt att hålet blir som ett sträck istället och det har blivit som en sort utväxt. Ska jag bara låta det vara utan örhänge några dagar och se om det lägger sig?
#6 Först och främst kan du tvätta de i någa dagar med koksaltlösning eller de du tycker funkar.. se efter de hur de blir, om de lägger sig eller inte. Annars kan du nog ta ut de ett tag, men så läker vi olika också så ditt hål kanske går igen rätt fort. Dock är de i bråsket så de borde inte gå ihop direkt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#7 Jag ska nog prova det, har redan blivit bättre av att jag inte haft i någon ring nu under dagen :D
Skulle också rekomendera en igenomtvättning av smycket, kan det vara så att det kan vara pyttelite smuts/skräp som ligger och skaver?
≧◔◡◔≦
#9 Ingen aning om vad det är, men har ett valigt örhänge i och det är en ring, så den trycks på något sätt in om jag sover på örat, så jag ska nog skita i att sova i det alls. Hålet är ju taget med pistol, så har en go broskknöl också ><
#10 det är det dumma med öronpiercingar, man vill gärna ligga och sova på dom och dom är ganska utsatta.
≧◔◡◔≦