Dilemma
Jag vill töja mer, men jag vill inte ha mer än 6 mm, vilket jag har nu.
Jag tänkte då att jag kan ju ta ett nytt hål och töja, men jag vill inte ha fler hål… för kommer inte på något annat ställe än i öronen och i tungan som jag skulle passa i. Och att ta fler hål i öronen brevid de jag har och töja dem… ja, det vill jag inte heller, för jag gillar helt enkelt inte tanken på att jag ska ha fler än ett hål i varje öra…
Ska jag behöva krympa hålen för att sedan töja dem igen? :P
För töja tungan vågar jag inte :O
golf.ifokus.se

hmm svårt=) töja tungan låter onekligen som att du kommer att få talproblem av!! kanske inte är så vackert heller, har aldrig sett någon med tungtöjning! men annars så får du väl sätta häftmassa eller liknande i örat då o töja ut det=)
Qui dormit, non peccat
inga poblem att töja tungan. har kompisar som har 5 mm i tungan.. no problem :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#2 hmm mysko. att man töjer örsnibbarna är väl en sak, de används inte till något ändå. men tungan? den är ju en muskel, skadas inte den av töjningen? tänkte att om man töjer för mycket så blir den svårare att styra??
Qui dormit, non peccat
Man får töja lite i taget. En av mina vänner (vet inte hur mycket hon töjt just tungan) "lekte" bara lite extra med piercingen och satte i en lite tjockare stav när hålet blivit lite uttöjt.
Man kan väl inte töja hur mycket som helst- men 5 mm är inga problem.
Hon hade även töjt septum 5 mm och läppen 6 mm tror jag det var.. Den var lite ruskig då hon tog den och töjde den på samma gång- från 1,6 (tror jag det var) till 6 mm på en gång.. :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Har gått upp till 2mm i tungan utan prob.
det varken märks eller syns.
≧◔◡◔≦

Jag har töjt tungan. Har 5mm nu, men ska bli så mycket jag bara hinner tills jag har råd att åka och klyva tungan. :)
Jag har inga som helst problem med mitt tal, även om jag har en stav som är 14mm lång och 5mm tjock (brukar ha en stav som är 10mm lång, så denna känns som en läkstav….) >< hade jag haft rätt längd på staven hade jag nog inte tyckt det var mer irriterande än en vanlig Tungpiercing. (ja, jag är less på den, hade det inte varit för att jag ska klyva den hade jag nog tagit ut den, även om det bara var en vanlig 1,6a) :P
Så ja, tar man det bara lugnt så är det inga problem att töja tungan.
#3: Tungan är två muskler på vardera sida, så har man piercingen är i mitten av tungan så töjer man inte någon muskel. :)
#6 vart ska du klyva tungan o vad kostar det?? Tycker personligen inte det är snyggt men är lite nyfiken.. :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

det är inga problem alls att töja tungan.
däremot har jag hört att det gör rätt ont.

#0 om det är själva töjningsdelen du är ute efter så varför inte krympa dem för att sedan töja dem igen? ;)

#9 Haha, ja, det är själva töjningsdelen… Gillar att det gör lite halvont (ja, jag har töjt för fort) :P
golf.ifokus.se

Jag kom på det :P
Jag tar bara ut töjningarna en gång… sen sätter i dem igen… då töjer jag 1 mm :D
golf.ifokus.se
Ja, mina går ihop sig 1,5 mm på mindre än en vecka, jobbigt när man vill ta ut och lufta :S
Paulina
hehe.. ja kör mellan 8mm till 10mm och tillbaka till 8mm igen hela tiden i högerörat. Har inget smycke ännu i 10mm så har ingen lust att ha stickan i hela tiden.. och de går tillbaka till 8mm jätte fort så:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆