Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 1210 ggr
Monarchy
0

fundersam liten pojke

Jag är en kille på 18år och är lite fundersam.

Jag är nog till viss del perfektionist,inom konst

Då jag brukar titta på tex Miami Inc på tv..

Jag tycker att det är riktigt ofta jag ser tatueringar där strecken inte är raka eller ansikten på mindre ansikten inte ser bra ut.

ögon,mun kan vara ritade helt fel enligt mina ögon. På mindre saker som älvor eller något sånt, ja ni förstår nog.

Visst ofta blir det bra men jag brukar ofta se saker som inte ser speciellt snyggt gjort av dom.

Jag förstår ju att det inte kan vara speciellt lätt att göra konst på ett underlag som kan röra sig. Så perfekt kan det aldrig bli, man får väl välja ställen som är bättre än andra om man är petig som jag.

Så vart vill jag verkligen komma till…
hur Petig ska man vara undrar jag?

Vad kan man kräva av en tatuerare?

(okej, man kan ju titta på hans tidigare tatueringar och se om man gillar det.)

Det blev mest bara svammel från min sida, släng gärna in en kommentar om ni har något att säga om soppan jag skrev.

JossanH
0

Man får helt enkelt leta tattuerare efter motiv. är det ett ansikte man vill ha, ja då letar man helt enkelt upp n¨ågon som är väldigt duktig på just ansikten.

Är det blommor man vill ha letar man efter någon som är extra duktig på just blommor… Sen kan man be att få ett motiv uppritat av tattueraren. Då ser man lättare hur tattueraren gör och vart denne lägger tyngden på ett motiv… Är man nöjd så gör man den där är man inte nöjd så får man leta vidare. Man kan vara hur petig som helst men det är inte säkert man finner någon som lägger mesta tyngden på det som just du vill…

Sajtvärd på Iller.ifokus

murderdolls
0

Det finns tatuerare som är helt grymma på att dra perfekta linjer, men som sagt det blir inte perfekt varje gång, däremot så är det oftast bara så små "fel" på linjerna att det inte syns i helheten.

Sen vet jag att många här inne höjer maimi inc till skyarna, de är duktiga men de är slarviga och tatueringar görs inte på det sättet som det visas där. Det finns nog inte en enda tatuerare i Sverige som enbart har droppin och det tar definitivt inte 5min att rita upp en helarm. Sånt tar lite mer tid om det skall bli bra.

Sen tycker iaf jag att man får vara hur petig som helst, det är trots allt en bild som skall sitta på ens kropp för resten av livet. Är det något man skall vara petig med så är det det :)

Det enda tipset är som sagt att gå till många olika tatuerare och se vem som har en stil som passar just dig, (tyvärr blir endel tatuerare lata när de gör tatueringar som de inte tycker är roliga och då blir resultatet sämre)

JossanH
0

Håller förövrigt med ang Miami Inc… :) Lite som CSI fast i tattueringsstudio..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

#3 sjysst liknelse ;) När du säger det så stämmer de rätt bra. Underhållande men inte riktigt realtistiskt.

Monarchy
0

Hehe okej,  Tack för svaren!

Då vet jag hur jag ska göra! ska bara fundera ut vad jag ska ha för tatuering och att komma på den lär inte ta 5min har jag märkt.

Mischa
0

Tycker du skall släppa lite på ditt "ideal".

Även om tatueraren gör allt perfekt och snyggt kan fortfarande saker hända som gör att den inte längre är "perfekt" som att du blöder ur färg,  färgen flyter ut,   läkningen störs eller liknande.

Du bör nog ta en seriös funderare om du är rädd för att tatueringen inte skulle bli "perfekt"

≧◔◡◔≦

Aviendha
0

Man kommer nog alltid att se defekter i sin tattuering, det är en del man antagligen får leva med. Visst tycker många att deras är perfekt, men i princip alla har en liten linje som inte blev helt rak, eller lite ojämn.

Detta är inget som märks, om man inte vet vart man ska kolla, eller som bärare; vet exakt hur de skulle se ut. (förutsatt att det inte är en helkass artist som gjort det)

Har sett ett par utställningstattueringar, som vunnit bra priser, som ändå innehåller någon brist om man kikar riktigt noga, och personen som har dem vet givetvis vart de bristerna finns.

Nu pratar jag om snygga tattueringar, vissa ser man ju på lång väg att de är dåligt gjorda, men även de bra har brister, det är nog en del.

Sen kan man givetvis förebygga genom att ha en bra artist som kan sina grejer.

Monarchy
0

#6 jo jag vet, det var nog mest därför jag skrev inlägget.

#7 jo precis jag förstår vad du säger.

Tack för svaren!

BlackWingedAngel
0

#2 By the way, så har Miami Inc inte drop-in så som det ser ut på TV. Du får söka dit oah ange allt möjligt, som storlek, ungefärligt motiv och din snyfthistoria som är anknyten till den. Det är så de flesta "vanliga" människorna där kommer med.

JossanH
0

#9 snyfthistorian är viktig!.. Och en anledning till varför jag egentligen inte gillar programmet.. känns som extreme homemakeover… O herre jisses :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Monarchy
0

haha jo det är ju som alla andra serier, överdrivet.
men man får ju se lite tatueringar i alla fall. Det funkar för mig.
Ciao

murderdolls
0

#10 nej men däremot så är det så det visas i serien, som att allt går så snabbt och lätt. (jag vet att de måste ansöka för att vara med, vet nämligen en person som har fått en tatuering gjord där, dock blev personen inte nöjd med tatueringen men var oerhört lycklig över att få träffa Cat.) Det jag menar med det hela är att de inte visar hur det går till i verkligheten, de ger en skev bild av hur det egentligen är och endel människor tror tydligen att det fungerar så även i verkligheten. (en tatuerare som jag känner lite grand berättade om en hel del folk som kom in och ville ha t.ex en helarm på en "session" och ville ha den uppritad inom en timme. mm. och detta började tydligen efter att miami inc började sändas)

Liss
0

Miami Ink är bra som underhållning. Men var de mer "bara tatueringar" och mindre prat så hade det vart ännu bättre. Dock är väl tatuerarna där bra på olika saker och mindre bra på andra helt enkelt. Jag brukar få lite inspiration från programmet också.

Har inte läst alla inlägg nu så kommenterar ändå.
Man går helt enkelt till en studio, kikar i pärmar och så vidare för att bilda uppfattning om vad artisten är bra på. Gillar man de man ser får man höra sig för lite. Man får köra på resurch först och fråga och åter fråga. Be att få se artistens verk och allt sånt. Är man inte nöjd går man till nästa, är man nöjd kan man börja prata om hur ni ska fixa din tatuering. Sen får man pula tills du är alldeles övertygad om att de är bra. Petig får du vara hur mycket du vill. De är deras jobb att göra det du vill ha.. det är din kropp så du bestämmer.
Visserligen är det skillnad också från papper till hud, men därav att du kan kolla deras tidigare verk vilket dem förhoppningsvis har bild på, på huden klar. Då ser man om linjer ser bra ut och allt annat man tycker är viktigt. Så titta först, gör sen.

Sen kan det ju ta flera år förän man har bestämmt sig också:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Monarchy
0

aaa så får det bli!  Tack för alla svar!  superbra!

och jag är väldigt glad över att det inte är som på miami inc, där känns det som det är slarvigt och allt går snabbt.
Klart tatueraren ska få tid att skissa och forma konstverket till absolut topp!