Svullnad
Brukar era piercingar svälla som nytagna?
Jag har inte på någon av mina 5 tidigare vart med om det, även om det självklart är olika beroende på placering, men just nu så känns det inte så bra i läppen..
Jag tog den igår, och visst är den svullen, men jag hade nog inte ens märkt att den var det om det inte vore fö piercingen. Har en labrett i, och plattan på baksidan sitter nästan helt inna i läppen, och ändå var det en läkstav, dvs. en som skulle vara längre för att ge utrymme för svullnad.
Hur länge brukar era vara svällda?
Paulina
När jag piercade mig i läppen så hade jag ring men jag fick som en fläskläpp och det blev en liten 'skåra' nertryckt i läppen där ringen sitter mellan läpparna eftersom det var så svullet. Min piercare sa att det var normalt att det var svullet i upp till en vecka ungefär och min gick ner efter 5-6 dagar men det brukar tydligen gå fortare för vissa. Så det är nog inget fel för att det är svullet :)
Vet du hur lång staven är?
Inte en aning.. Han mumlade något om att jag antagligen skall ha en 10mm sedan, men jag vet inte alls vad han tog.
Tycker att den borde vara större, de var inte mycket till glapp när han satte i den, o då hade de ju knappast hunnit svälla. Nu har ju plattan sjunkit in en bra bit, och en kant börjar täckas av läppen..
Paulina

min bröstvårta svullnade som fasen när jag tog den, iofs så är den fortfarande större än den andra, enligt vad jag förstått så är det pg av brosket som bildats runt ringen :S men annars har det inte varit ngn speciell svullnad. lite tjockare just under läkningen men inget regält eller nämnvärt tycker jag :P
Brukar ta 3-4 dagar för svullnaden att gå ner.. vid munnen sådär så svullnar de gärna upp tyvärr. Men ta de bara lungt med den och pilla inte med smuttsiga fingrar så går de ner snart..
Att plattan sjunker in är rätt vanligt. Förhoppningsvis så blir de bättre när svullnaden går ner. Annars behöver du nog en längre att läka i..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#4 Ja, jag får väl avvakta ett par dagar, men blir det inte bättre då så får jag byta ändå. Det måste ju vara som med alla andra, att det är lättare att läka om utrymme ges, så det inte är för tight.
Paulina
Ja precis.. Testa med is också? lägg lite mot läppen och se om de hjälper för svullnaden.
Kanske ska prova det, har inte testat för jag har sådana problem med ilningar.. *eftersom svullnaden mest sitter på insidan, men det går ju att lösa ändå ;)
Paulina
min läpp svullade oxå upp .. men jag sköljde munnen me "Hexodent" (tror jag att de hette) .. var så länge sen nu .. o lixom pressade fram lite genom hålet oxå .. o de var över på 2-3 dagar ..
Jag har bara listerine än.. Men det kanske funkar? Det är ju bakteriedödande..
Paulina
Bara att grogga/gurgla koksaltlösning också, de dödar bakterier osv. :)
Givet ;)
Paulina
Listerine kanske inte är så bra? Det är ju fullt med andra saker också? Om jag inte har fel för mig 
#12 Listerine är nog ingen fara, de är ju till för plack så gör nog varken från eller till i en piercing.

#13 är inte listerin inflammationsdämpande oxå? för tandkött osv men de kanske inte fungerar strålande på piercingar!
Qui dormit, non peccat

#14 är inte det för små sår och sånt i munnen? isf så borde det ju funka kanoners på piercingar i munnen också ju :P

Det ser snyggt ut! :)
fint! :D litet och diskret :D