Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 2003 ggr
JossanH
0

Tattuerare i Norge

Bor ju numer i Norge och är väldigt sugen på en tattoo. några bra förslag på tattuerare i Norge- gärna i eller runt Bergen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Liss
0

Hum.. när jag bodde i Ålesund så såg jag nog inte en endaste tatueringsstudio:P Men du får väl ta och gå runt lite och gå in till studion som finns och kolla lite på vad de är för folk som jobbar där och vad dem gjort för arbeten. Så får du en bättre och egen uppfattning?:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Mova]
0

Jag gjorde min på halsen på Memento tattoo, Kari som har studion var den som gjorde det. och det blev inte bra, även om det bara var en simpel text.. hon använde för stark färg och tröck för hårt så den flöt ut… (men i vanliga fall kör hon prick tatueringar) Hon gick lärling på Kunst med puls…. men som sagt texten blev inte bra, men hon är duktig på sin "prick" stil :D

JossanH
0

#1 aaah, Ålesund är inte allt för långt härifrån.. :)

Jag behöver nån som är väldigt duktig. Ska göra växter (blommor) så tattueraren måste vara bra på just det. I "värsta" fall blir det väl en tripp till Oslo annars.. Men det tar ju ca 8 timmar att åka dit… borde finnas några duktiga i Bergen!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Liss
0

#3 Jasså?:) Bergen, heter de det? Ja de är väl bara för dig att kika på alla studios som finns i närheten helt enkelt?:) och fråga om dem har bilder på deras verk och specifikt växter:)

paivi
0

En vet jag i Oslo som hag är väldigt intresserad av… men det är ju i Oslo.

JossanH
0

Ja, jag bor ju några timmar från Bergen och ca 4 timmar från Ålesund.. Avstånd räknat i tid i Norge är inte samma som i Sverige! Dessa kringliga vägar.. :P
Bergen är ju näst största staden o vi ska snart dig o kolla läget o så småningom flytta dit så då får man ju lite bättre tid att leta.. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Liss
0

Trevlig, trevligt.. vad jobbar eller gör du i Norge då?:)

JossanH
0

jag jobbar just nu på REMA 1000- stor mataffär alltså ;)

Bor billigt och bra med min kompis hos en kille jag lärde känna för över ett år sådan… Så är bara här för att göra nåt nytt för ett tag.. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Liss
0

Ja, jag bodde med tre till tjejer på 50kvadrat tror jag;P De lönar sig rätt mycket.. Men dem flytta till större straxt efter jag åkte hem igen^^

JossanH
0

Jag bor nu med 2 andra tjejer på 100 (!) kvadrat. Tjejen till han vi bor hos bor också här och han är ute p¨å sjön i 11 veckor.. Så nu har vi hela lägenheten för oss själva hehe

Sajtvärd på Iller.ifokus

Liss
0

#10 hehe okej, skönt:) ute på sjön? ja då tjänar han ju en del då:)

gabi85
0

jag ska in på memento om två veckor och få min tatuering. hon är grym på sin stil tycker jag. kommer passa mig utmärkt.

JossanH
0

Vart ligger memento? O vad ska du göra för slags tattoo??

Sajtvärd på Iller.ifokus

gabi85
0

memento ligger här i oslo som det pratades om lite tidigare här Flört

blir ett samiskt tecken på armen nedanför armvecket

JossanH
0

Ah, sorry… :)

Nu såg jag ju… Oslo är så sjukt långt från mig… kankse 8-10 timmar…

Sajtvärd på Iller.ifokus