ta ur oläkt piercing?
Vad kan det få för konsekvenser- försökte söka på trådar, men hittade inget. :(
Mina bröst läker nämligen inte som de borde. Och jag väntar barn, jag vill inte hålla på och fippla med piercingarna när barnet är ute. och jag vill att de ska vara läkta tills januari..
Jag gjorde dem i januari, och de beter sig fortfarande inte normalt- vad händer om jag tar ut dem nu? Stänger jag inne massa bakterier då?
om du tar ut dem så läker dem ihop. bröstvårtor har en tendens att vara svårläkta, iaf för oss tjejer. Är det så att du fått infektion i det så vill ju kroppen stöta ut det, och tar du bort piercingen (och det är ju den som irriterar) så ska det läka ihop sig utan några vidare konsekvenser. Om du nu då inte råkat ut för någon infektion som gör att du skulle behöva käka tabletter eller liknande för att bli av med den. (det fick jag göra) :(

Det gör inte ont eller ömmar eller något.. det är nåt slemaktigt som kommer ut om man trycker.. Och som torkar på kulorna.
jo men det kan lika väl vara en infektion. Jag hade inte ett dugg ont. Trodde min hade läkt helt men efter ett halvår så började det vara som sjutton, fick ha en pappersbit över för att inte bh'n skulle förstöras. Till slut fick jag nog o gick till vårdcentralen å där bekräftades det att jag hade fått en infektion av något slag (minns ej var det var för typ) och mot detta fick jag käka tabletter och smörja in med två olika sorters salvor.
Om jag var du skulle jag, om man vill ha kvar piercingarna gå till vårdcentralen så dom får titta på det, eller helt enkelt ta ut dem och låta de växa igen.

jag vill inte ha kvar dem.. Men jag vill inte läka in massa bakterier…

såg nu att jag skrivit otydlig- när jag skriver att jag ill att de ska vara läkta till januari i inlägg #1 menar jag mina bröstvårtor- utan smycke i. :P
ja det e det jag menar, om du tar ut smycket å det finns bakterier i så "utstöter" kroppen det automatiskt. Det är ju det som varar, kroppen vill få bort de bakterier som "stör". Så det ska du inte vara orolig över. Så pröva att ta ut dem (eller det kasnke du redan har gjort?) å då borde det sluta att irritera, om inte så har du förmodligen åkt på en infektion som måste behandlas.
Iof så kan infektioner stängas inne om man låter de läka igen sådär. Så tvätta med koksaltlösning innan de tar ut piercingen, de drar ut bakterier osv. Så får du se hur det blir ..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
om man tar ut när man har en infektion så får man vara riktigt noga med att göra rent ordentligt som man gör när man är nypiercad för att undvika att det stängs in bakterier, om det inte läker som det ska så får du gå till vårdcentralen för att få medecin eller nåt emot det då kroppen inte alltid klarar av att stöta bort en infektion själv. vet att jag upprepade vad de andra skrivit men det är somsagt jätteviktigt att man sköter en infektion även när smycket inte sitter i..

Du har redan fått svar på dina frågor. Ville bara skriva att jag ammar nu, min dotter är 2 månader gammal. Kan säga att det gjorde sjuhelvetes ont i början! Så skulle absolut inte vilja behöva hålla på med piercingar hit och dit samtidigt som man ska få till amningen. Det är tufft utan extra "krångel". 
Om den inte är infekterad kan du ta ut den, då kommer den växa ihop.
men man ska ALDRIG ta ut en piercing som är infekterad/varig/etc, då du kan stänga infektionen inne i såret när det växer igen.
#10 jag blev ombedd att ta ur min piercing av läkare när jag hade infektion.. (?) dock fick jag ju medicin mot det iofs.
#10 om man är noga med att göra rent så ska det inte vara någon större fara, om man får problem så går man till läkaren och får medecin.
varet kommer dit för att kroppen inte klarar av att sköta som "skadan" själv och försöker då stöta bort det som inte ska vara där med hjälp av var. visst det är dumt att ta ur ett smycke ur en infekterad piercing och man ska undvika det så gott det går men ibland går det inte att läka en piercing utan man blir tvungen att ta ur smycket, men som sagt man måste vara noga med att tvätta..

jag vet folk som tagit ur infekterade piercings utan problem. de har tvättat och kört med saltvatten på kompress 20 minuter om dagen, har läkt på ett par dagar. Bara man hjälper till att dra r skiten så är det ganska lugnt. Om det är riktigt illa så gå till vårdcentralen och berätta läget och visa piercing så hjälper de dig och kanske skriver ut antibiotika om det skulle behövas.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

jag tog ut dem i förra veckan.. på 1 dygn syntes det knappt att jag haft hål ens.. Har inte krånglat nånting alls..
Bröstvårtorna brukar ha en tendens att växa ihop väldigt fort. Vilken tur att de inte vart några problem då:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Hejsan!
Det är något som spökar med min piercing, jag har tittat på det i spegeln, och jag ser att det är lite grann var, men det gör inte ont eller så. Är det farligt då för kroppen att ha piercing om det varar sig? Jag sköljer rent med body piercing medel som jag fick den dagen jag piercade mig.
Mvh. Adam Nilsson
#16 denna tråden handlar om att det kan vara farligt att ta ur en priercing som krånglar… :)
Så du bör fortsätta tvätta och låta bli att pilla på smycket.
Det är lika viktigt att se till att allt medel försvinner och att det hålls torrt som det är att tvätta det.
Du kan blöta lite bomull med koksaltlösning och låta ligga på "och dra ur" piercingen någon gång om dagen.
Sajtvärd på Iller.ifokus