MazarinRebus
Tänkte lägga upp en egen tråd så jag inte sprider ut mig så himla mycket.
Detta är alltså den tatueringen jag har, på höftbenen. Jag har gjort den i olika omgångar. Vänstersidan gjorde jag i Bulgarien och högersidan i Uddevalla på Pushing the pins. Sedan var jag tillbaka dit för att han inte fick till den största stjärnan på högersidan ordentligt och då fick jag konturer på dom två största stjärnorna på högersidan, vilket det inte ska vara. Det syns inte på bilden eftersom att den är tagen innan jag var på återbesök. Så nu funderar jag över hur jag ska göra.. Kan man kräva att dom ska fixa till det? Jag menar, att formerna inte är exakt lika det sa han till mig innan att dom antagligen inte skulle bli. Men jag vill inte ha konturer på ena sidan och inte på den andra. Jag funderar på om det kan vara så att han använde sig av en annan tjocklek på nålen andra gången jag var där.. Hmrf.. Snyggt är det inte i alla fall. SÅ hur ska jag göra? Jag hoppas att det är lite folk kvar här nu eftersom att jag ska till Uddevalla i morgon och tänkte gå och prata med dom då.

Här är också en skiss på nästa tatuering som jag vill ha. Slarvigt ihop slängd i paint. Det är alltså jesus fisken med mitt dop datum i. Funderar på om jag ska ha den på handleden eller fotleden..

Och här har jag målat den på fotleden. den får nog bli lite större om jag ska ha den där och med tjockare linjer…
Jag tycker definitivt att du ska begära att han gör dem så lika som möjligt. Det är ju det du vill ha.

det var ju i höstas jag var där. kan det spela någon roll?
Det tror jag inte. Inte om han är seriös. Men jag tycker det är konstigt att han inte gjorde rätt från början.
Jag hade funderat över att gå till ngn annan. För han verkar inte vara speciellt serös i mina ögon.
Jag tycker du pratar med dem helt enkelt och säger att du absolut vill ha de likadant. De är hans jobb att göra de du vill och göra de bra.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jo, att jag ska gå till en annan sen är väl klart. Ska till en i gbg med nästa. Men jag vill ju inte betala för detta, för det ska jag väl inte behöva göra?
Som sagt, beror på hur tatueraren är. Han KAN ju ta betalt om han är hemsk mot dig. Men en bra och seriös tatuerare är mån om sina kunder och gör allt för att dem ska vara nöjda :) En tatuerare vill ju gärna kunna vara stolt över sina verk och stå för dem!

Hmm.. sant. tja, jag lär väl berätta i morgon kväll om hur det gick, om jag fick en ny tid eller inte..
Jag har fått beslutsångest ang nästa tatuering. Jag vill ju helst ha den på handleden och den passar sig egentligen inte på fotleden..
Men så tänker jag som så (ursäkta att det kanske blir lite upprepning eftersom att jag tagit detta i två trådar tidigare men vill nu samla ihop allt) att det kan vara dumt att ha den på handleden i jobb situationer och det kanske finns andra tillfällen som man inte vill visa sin tatuering. I andra fall vill jag givetvis visa den.. Och i tråden "Nu är tiden beställd" så kommer det upp flera superbra förslag på olika armband man kan ha när man faktiskt vill dölja den. Och sedan tänker jag också som så att TÄNK OM jag inte vill ha en tatuering där när jag är 70 år. Men så blir jag trött på mig själv och tänker som så, men jag vill väl kanske inte ha dom andra jag har heller, eller alla piercingar, men jag har gjort dom ändå. Och jag argumenterar lite med mig själv och tycker som så att jag får ju faktiskt acceptera att jag den jag är nu då också. hmrf.. ja, såhär blir det när jag sätter igång och funderar. Alltså, jag är inte säker på hur jag ska göra än. Någon som vill argumentera med mina två hjärnhalvor?
Om du inte är helt säker bör du vänta tycker jag.
Nu kanske jag egentligen inte är rätt person att uttala mig om detta då jag själv har gjort en hel del "impulstatueringar" . Typ jag har lite tid över säger tatueraren då säger ja ok då kan vi la göra det här. 
Men om man har tveksamheter så e det bästa att boka om tiden och fundera på det och vill man verkligen ha en tatuering nu så vill man ha den om 1-3 månader med faktiskt.
Sen angående detta med synliga tatueringar så har jag utvecklat en teori.. :/
Efter att ha upplevt det själv och sett det hos kompisar och kunder så har alla vad som skulle kunna kallas för en "mental gräns" . Och den har inget att göra med hur samhället/andra människor ser på detta med tatueringar utan bara med hur man själv ser på sina tatueringar och sitt utseende. Själv så har jag alltid haft min egen gräns att jag ska kunna dölja mina tatueringar med en långärmad skjorta. Fast i ett svagt ögonblick så gjorde såkallade "luffarprickar" på min vänstra hand för ganska länge sedan. Och efter en tid så kände jag att faen jag kan inte ha kvar dem … De var fula och såg lite konstiga ut (gjordes med en hemmagjord maskin) . Så tillslut så bestämde jag mig för att jag måste täcka de på nått sätt. Hittade en pytteliten döskalle som skulle täcka alldeles utmärkt. Gjorde den så att den va vääldigt diskret och syntes knappt. Men iåmed att jag gjorde den så korsade jag min "mentala gräns" och efter det så kände jag att det spelar faen ingen roll och numera har jag tatueringar på båda händerna halsen plus en liten i ansiktet. Och det va verkligen som att passera en gräns.
Det e nog nått man ska tänka på när man funderar på placering. Jag tror inte att det måste vara på hand/hals elelr nått sånt ställe för att man ska korsa den gränsen utan det räcker med att man tatuerar sig på ett ställe man inte tänkt sig egentligen bara.
Just my two cents…

Det är inte alls så att jag har tänkt att göra tatueringen innan jag är 110% säker på att jag vill ha den och vart den ska vara. Jag har inte bokat någon tid till den heller. Och tatueringen har jag velat ha sedan i sommras. Men det är just placeringen jag funderar över. För jag vill ju egentligen ha den på handleden och det är där jag tycker att den gör sig bäst, inte på fotleden eller liknande. Men så kommer vi till det att jag vill att jag ska kunna dölja mina tatueringar om det krävs. Och nu med alla fiffiga förslag på alla armband med mera man kan dölja med om tillfällen kräver det så låter det som en riktigt bra idé.
Ok.
Personligen tycker jag go for it… Om du känner att du bestämt dig så ska du göra det med. Beställ en tid och sen när den närmar sig om du har "second thoughts" så skjut upp tiden lite och se om det känns bättre sen.

låter som en bra idé..
Precis :)

#16 den är nog lätt att missa. ^^
#16 Jo den var ju inte så i ögonfallande:)

Jag var och pratade med tatueraren i dag. Inga problem alls! :) Ooh vad lättad jag blev. Hade kunnat fixa till den i dag vid 17 tiden men jag skulle övningsköra med pappa så jag tar det på fredag istället klockan 14. Så det var inte alls några problem även fast det var i juni jag gjorde den. Jag trodde att jag skulle behöva argumentera. Men när han fick se den upptäckte han väl själv att det inte var så snyggt gjort så som sagt, det var inga problem alls.
I morgon ska jag prata med svärfar och se om jag kan beställa tid för nästa tatuering snart också. Han får rabatt där som även jag kommer få uttnyttja :) Och han verkar vara väldigt duktig!
Vad bra :)

ja, jag var lite orolig där ett tag ^^
hos många tatuerare har man ett år på sig har jag hört, samma sak gäller nog där :)

ok, det visste jag inte.
de brukar ju säga att man kan komma tillbaka när tatueringen har läkt om det är så att den behlvs fyllas i eller nåt skumt att de inte säger de ibland..
Ja t om min oseriösa tatuerare sa att jag kunde komma tillbaka och fylla i om de var nått efter ett tag. Men jag tror inte hon menade 5 år tyvärr;(

Hos min är det 3 månader om man inte kommer överrens om annat.
#26 Så om du inte kommer tillbaka innom tre månader så får du ingen ifyllning?

pust, stånk och stön… någon som har förslag på någon annan placering för min fisk med mitt dop datum? jag har som sagt inte någon tid för att göra den än, så jag kommer inte göra någon impulstatuering.. Men nu har jag börjat fundera på om det är så fiffigt att ha den på handleden.. suck. men det är ju som sagt där jag helst vill ha den. och så kom mamma och tjatade, "Men du kanske inte vill ha en tatuering på handleden när du är 50 år". Jag vill att den ska synas, och gå att dölja när det behövs..
ska till tatueraren i dag och fixa till mina stjärnor..
#28 Jo men då måste jag ju faktist komma med den kommentaren- de är enbart DU som bestämmer, inte din mamma eller pappa eller någon annan vän/familj heller för den delen. Om du tycker de vore snyggast på handleden ska du göra det! De är DIN kropp! Och dessutom, vem bryr sig om vad du har när du är 50 år?:P Förhoppningsvis lever du med din sambo då som är van med det och var och varannan gammal tant kommer ha tatueringar eftersom de är så populärt. Så kan man inte tänka..
:)

#29 jag håller med om att det är min kropp och i slutänden kommer jag göra som jag vill ändå. Men eftersom att jag har tänkt som så innan att det kan vara svårt att dölja en tatuering på handleden har jag därför inte bestämt mig för om jag faktiskt kommer sätta den där.. Och jag letar efter fiffiga förslag som kan falla mig i smaken och som kanske känns bättre än handleden, men som sagt, för tillfället så sitter den på handleden i tankarna.
Och nu till dagens problem! Jag var och fixade till stjärnorna på höftbenet i dag och har precis tagit av plasten och tvättat försiktigt med tvål och vatten för att sedan smörja in med helosan. Och när man tar av plasten så ser man ju ett tjockt lager av färg. Och när jag försiktigt "smekte" bort denna överflödiga färg slog det mig, "men blir det ingen skorpa nu? har färgen inte fastnat?" Jag kommer inte ihåg hur det var sist. Kommer skorpan vara där i morgon? har jag tagit bort det som skulle blivit skorpan? har färgen inte fäst? ja, jag skulle bli jätte tacksam för svar så fort som möjligt. (sitter på moden dator just nu)
Det är ett överflöd av färg antagligen som du skriver om. Får jag också.

Så jag kommer att få en skorpa tills imorgon?
#30 Klart du kommer få en skorpa, en tatuering görs ju I skinnet och inte bara uppepå. Så de har sannerligen fastnat ska du se:) Du kanske var lite tidigt ute med att ta bort plasten? men jag tror på överflöd och vätskor, de blir bättre imorrn:)
tips om vart du kan ha den- precis under armvecket(då är det iaf längre upp) i nacken(men du hade väl inte så långt hår har jag för mig) och om du nu ska ha den på ankeln tycker iaf jag att den borde vara lite större. :)

#33 plasten satt på från kl 14-ca 22 så för tidigt tror jag inte att det var. Men skorpan är där nu och jag är lugn. Kom bara inte ihåg hur det var sist så jag blev lite orolig där en stund igår. Och tack för tipsen. nacken har jag också funderat på, men som sagt, jag har kort hår. och jag funderade också på där under armvecket. hmm… vad svårt det ska vara då!
Ja dåså:)
Ja de är bara att tänka vidare, mina tatueringar har oftast typ 3 års tanketid på sig innan jag gjorde dem:)

jag såg ett annat lite udda ställe att ha tatuering på.. framsidan av axeln, om ni förstår vart jag menar. Men jag vet inte om min tatuering passar sig där.
#36 De är nog inte så udda:) ofta så brukar rockstjärnor ha saker där, tex just stjärnor- sånna som du har

hmm.. har inte sett det innan idag. snyggt var det i alla fall.
Ja det har jag sett mkt av. de e snyggt
Joo de är snyggt.. men då bör man ju gärna ha en tatuering som passar dit också.. så det inte ser konstigt ut menar jag. Då kanske du borde ha lite större isf

#40 jag tror inte heller att själva formen passar där. Tror att det får vara något lite mera kompakt och inte avlångt som min fisk är.. suck. jag vill ju att den ska synas! Jag vill att den ska synas för att jag ska få prata om anledningen till att jag har gjort den!…
#41 haha.. men förut ville du ju inte att den skulle synas, i om jobb?:) Men gör den på handleden dårå? de passar bäst för formen enligt mig och där syns den när du vill:)

Jo, jag vill att den ska synas, men att man ska kunna dölja den. ja, jag vet, egentligen borde jag skita i vad alla andra tycker och göra den på handleden eftersom att det är där jag egentligen vill ha den… Men så är jag inte 110% säker än heller.. Så jag försöker komma på något annat ställe där jag skulle kunna tänka mig att ha den annars.. jag vet att jag är jätte stönig!

i morgon ska min pojkväns syster till gbg och tatuera sig. Då ska jag följa med och prata med tatueraren och ev boka tid. Vet inte om det kommer finnas tid snart eller om jag kommer behöva vänta jätte länge.
Och så blir jag så irriterad på mig själv! Jag förstår inte varför jag ska hålla på och vara osäker. Jag vill ha den på handleden för att den ska synas och för att folk ska fråga vad det är. Handleden är det stället där det hela tiden kännt som att den ska sitta. Jag har väldigt svårt att hitta någon annanstans på kroppen där jag vill ha den. Så jag fattar inte varför jag velar såhär! Blir så arg på mig själv! 
Jag har ju givetvis en teori om detta med synliga tatueringar och en ganska enkel sådan, kan de inte ta det på en arbetsplats så får det väll vara så då. Det är ju inte skalet som talar utan insidan. Låter simpelt, men jag tycker man ska gå på känslan när man ska välja placering. Men jag förstår att det är jobbigt innan steget är taget….Du ska se det ordnar sig MazarinRebus!
#45 Alla kan inte välja tatuering eller arbete :/ Därför väljer många att placera tatueringarna så att de går att dölja :)
#46 Såklart är det så:) Men lite tråkigt är det. Finns det någon tråd om detta, vilka arbetsplatser som vägrar synliga tatueringar. Skulle vara riktigt intressant att höra människors erfarenheter.
Finns en tråd om jobbsituationer och en annan vad folk jobbar med..
Nice Nice…Ska försöka ta mig dit och läsa lite:)

#45 Håller hellt och hållet med dig!!!! passar det inte får det väl va!!
#46 Vad menar du med "Tatuering eller jobb"? Jag väljer båda!! och det är aldrig någon som har sagt något!!
#51 Det finns arbetsplatser som INTE accepterar synliga piercings eller tatueringar. Alla har inte råd att välja bort jobbet då.
Välj du båda om du kan det. Bra för dig. Men kom ihåg att ALLA inte kan det.

Har aldrig behövt välja bort något jobb pga av synliga tattoos.
#53 Som sagt, bra.
Men det betyder inte att alla andra har det så bra som du :)

#54 vilken tur jag har ;-)

jag har i alla fall bokat tid nu. den 14/3 e. Fanns tidigare tider också men jag valde att vänta i alla fall..
Studion ligger på Andra långgatan 2 om det är någon som vet vart det är och det är Peter som ska tatuera mig.
Min pojkväns syster var där i dag och tatuerade över sina ärr och jag blev riktigt imponerad! Ruskigt snygg blev den!
Vad spännande :)
#56 yes vet vilken studio det är och har vandrat in där några gånger och de verkar duktiga men dock ingen studio som passar mig. jag föredrar ink station i majorna, känner mig mer hemma där och trivs med de som jobbar där. tur att det finns så många studior så man kan hitta nån som man trivs i :) och bra att vänta! gjorde jag med, tillockmed lika länge som du valde att vänta(nästan mellan samma datum) och det kändes toppen!
lycka till!

andra långgaten 24 var det visst, inte 2.
#58 jag tror också att jag kommer få lite rabatt där. En vän till min pojkväns familj. Men jag är inte säker.

Ibland kan det vara så att arbetsplatsen säger nej till bodymods och sen när man väl börjat och skaffar dem efteråt så säger de inget…

puttar upp

japp, vi fortsätter prata armband här istället för i tråden: "Något du inte vågar?"
på det ena armbandet, det utan remmar över, var det två storlekar, M & L. jag ska ev till gbg på torsdag och ska då in och prova. får se om jag hittar något som passar.
Hoppas du finner det du söker :)

ja, det hoppas jag med, hoppas att det finns något som passar det jag har i mitt huvud. finns dock säkert inte men…
#62 ahaa du ska iväg och testa. tänkte just tipsa om att det är många affärer som säljer såna så du inte behöver köpa ifrån nätet..

#65 vet du något ställe i gbg? för jag vet inte om det är något av dom som passar mig både i storleken eller smaken.
De finns även mååånga fler nätbutiker som säljer sånna och som du säkert att hitta billigare på! Har du kollat sidorna som är på våra länkar? finns nästan på alla dem sidorna olika band.

ok, det ska jag kolla i morgon! :)

Minneslista åt mig sjäv:
http://www.bodyjewelry.se/hello-kitty-nose-p-692.html
http://www.bodyjewelleryshop.com/online_store/plain_cross_8622616.cfm
http://www.crazy-factory.com/main_bigware_34.php?bigPfad=247&items_id=11745
http://www.galaxypiercing.com/produktdetalj.php?id=IND1069
http://www.wildcat.co.uk/shop/product_info.php?cPath=20&products_id=2675
Coola saker!
http://www.bodyjewelleryshop.com/online_store/tapered_insertion_pin_kit_10826428.cfm
vore inte detta det ulitmata för töjning?
Jag hittar dock INGA armband! inte breda i alla fall som skulle kunna täcka tatueringen.. :(

har ni erfarenhet av dess?
http://www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id=10579&from=107
Hej. läste att du gaddat dig på pushing the pins i uddevalla.. hur tyccker du att de är? tänkte åka dit imorgon och kolla lite, vägrar att göra det på viking iallafall:P vet du om de har bra priser på pushing the pins? =)

#71 priserna är väl normal priser. Skulle rekomendera Micke i sånna fall, fast det är nog också längst väntetid hos honom. Annars rekomenderar jag Peter i göteborg, på Andra långgatan 24. Så ska du tatuera dig på pushing så ta hos micke, oavsett hur låg väntetiden är…
hum de som dyker upp i huvudet som kan tänkas sälja såna armband är väl shock, rockhouse och explosion men göteborg är stort och det är svårt att ha koll på nåt man själv inte använder så det är väl bara att leta lite så lär det dyka upp :)
och angående töjningskittet du skickade länk till så tycker jag priset för det är långt ifrån värt det om man inte töjer väldigt många hål och även på andra, jag använder mig av gängtejp, tops och penslar det ultimata för mig då allt är gartis när man bor hemma med folk som alltid använder sånt. :D

#73 vart ligger rockhouse och explosion då?
Ja, priset var ju inte jätte roligt kanske, men kitet var det. ^^
Någon som provat töjmojängerna i #70 ?
#74 rockhouse ligger väl på kungsgatan om jag inte minns fel?
#75 helt rätt, vid domkyrkan hade annat namn innan men tyvärr glömt vad.. :)
explosion ligger på andra långgatan, liten alternativ butik

tackar, ska kolla dessa! :)

nee.. svärfar avbokar tatueringstiden för mig i morgon. får fundera lite mera på det här..
Sedan var jag på rock house i dag, cool affär! hittade dock inget tillräckligt brett armband. på shock var dom för stora. hade inte tid/lust/ork att åka till andra långgatan.. läderarmbanden är ju sååååå stela också! lär ju ta jätte lång tid innan dom bli mjuka eller?
Låter smart att avboka när du tydligen behöver tänka mer över det :)

ja, det har varit ganska tydligt va? ^^
Mm, ganska ;)
tycker också att det är bra att du tänker på det så du blir riktigt nöjd sen!
hum har ett lädrarmband som jag köpte på chock för några år sen(innan de gjorde om så mycket och tog bort att alla piercingsmycken
) som blev jättebekvämt snabbt och var inte alls stelt, fanns dessutom i flera storlekar så även jag med tunna armar kunde ha.. men de har ju bytt ut allt där(gillar inte "nya" shock) och de armbanden tar betydligt längre tid att få sådär slappt sköna som folk idag anser vara dålig kvalite.. fattar inte varför man alltid måste lida pin för att vara fin idag..

suck.. ja, första gången jag var där älskade jag det verkligen, nu blir shock bara sämre och sämre. i dag hade dom så hög musik där inne så jag är förvånad över att hon i kassan hörde vad jag sa…. Hmrf..

jag är i alla fall väldigt glad att jag flyttade tiden! :) svärfar tar min tid istället. han ska ner och prata med honom i dag.
#85 bra att det känns bra! :)
#84 är i göteborg så gott som varje dag men det stället har tyvärr blivit helt bojkottat, inget alls som lockas längre, det är trångt och instängt och inte alls trivsamt.. det enda som är detsamma är lite utav skoavdelningen och åldersgränsen på lackkläderna.. myket synd.

i dag har jag töjt upp lite till, i höger öra har jag nu 8mm och i vänster snart ett 6mm smycke. har en 4a:mm plus en 1,6 mm ring, så jag borde få i 8an när som helst. ska prova innan jag lägger mig. så nu är jag uppe i samma storlek jag var innan jag tog ur dom igen. blev riktigt nöjd när jag fick i 8an igen i dag! :)
#87 Du vill inte köpa mina 8 mm tunnlar^^ hehe;)

hmm.. putta upp tråden så jag får se hur dom ser ut, kommer inte ihåg det.. dock är jag väl inte ute efter tunnlar egentligen, vill ha pluggar med roliga bilder i ^^

hmm.. vad var det du ville ha för dom?
Ja den som är oöppnad kostar ju 80:- och den som är använd kostar 65:-
Pluggen kan du få på köpet om de är så^^

hmm.. ska kolla om jag ens hittar någon annan som jag vill ha och att dom inte är så himla dyra…
tror inte du hittar billigare tunnlar iaf?

nej, det tror inte jag heller..

Min piercing i läppen

Höger öra bakifrån

höger öra framifrån, med kitty :D

#98 Är Kitty smycket du har i örat egentligen ett navelsmycke?
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#99 ja, jag har navelsmycken i båda öronen.

#100 :o) Coolt

Kolla på tradera och budera, där hittar du dom billigt. Det är faktiskt ingen skit heller, det hade mina öron reagerat på.

#102 Har lagt bud nu på både tradera och budera :o)

:) hoppas du får dom!

Me too :oD
LINN - Läste här i din tråd att du tatuerat dig på pushing the pins i uddevalla, till min fråga är dom bra? jag var där i förrgår och visade en bild på en tatuering som jag skulle vilja göra men jag sa att de skulle göra om den också. Men han (stor tjock mörkhårig kille) sa att jag skulle komma tillbaka med mer detaljer på torsdag och det är ju idag så det ska jag ju göra. Jag frågade om priset också och det skulle gå på runt 4 tusen (vilket jag tyckte lät billigt eller ja, rimligt för det motivet) Men hur tycker du att personalen på pushing är? Är de sjyssta och bra, vet du om de är duktiga på stora tatueringar? =) ( vem tatuerade du dig hos?)

Det är bara micke, han du beskrev med hästsvans, som är duktig där Det är han som äger det. Jag var hos leif och han var inte bra. jag har ett par kompisar som varit hos tjejen och deras tatueringar har inte vart särskilt bra heller. så ska du tatuera dig i uddevalla så gå till micke, oavsett hur lång väntetid det är. Det är inte värt att gå till dom andra.

sitter här nu och funderar på om jag ska börja töja ett till hål i örat. i de två som är näst längst ner i öronloberna(heter det så?) är nu 1.6mm och funderar på att höja till hmm… vad kan det vara på detta smycket? 3mm eller något. vilken sida är det jag funderar över.. har 12mm i den nedersta på höger sida och 8mm på vänster.. ska jag sätta i trean i höger eller vänster öra?

Jag skrev fel, 8mm och 10mm är det jag har. och det lilla smycket jag vill ha i är på 4mm. Så jag har nu börjat töja upp 1.6mm-arna och fått i änden på 4mm smycket i hålet med 8mm. Nu behöver jag bara en plugg på 10 mm också..

Nu har jag fått i 4a mm i hålet ovanför det med 10mm. Nu är det bara vänster sidan som slackar efter på grund av smyckes brist.