Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2594 ggr
Aviendha
0

att skaffa eller inte skaffa?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har i över ett år gått och funderat på en off center labret, en liten ring 1,2mm.'

Grejen är den att jag är lite emot att ha synliga piercings.. Jag tycker att det är jättesnyggt, ingen tvekan om den saken, och de går ju att ta ut om man inte vill ha dem längre så jag vet egentligen inte vad det sitter i, feghet kanske ;) *jag av alla..*

Jag har en i ögonbrynet, en 1,2, ville ha en diskret och dessutom tog det ett helt år innan en av mina väner märkte den, oftast så är ju luggen där och skymmer..

Den stora frågan är väl om jag skulle passa i det. Vad tror ni? Kanske nån kan trixa till en bild? Vill ha den på min vänstra sida tror jag..

Synpunkter tack! =)

Jenahbella
0

du skulle verkligen passa i de :)
en tjej på mitt jobb gjorde en sån me en pytteliten diamant i bara :)
jätte diskret å snyggt :)

Aviendha
0

nån mer som kan tycka till?

hus-musen
0

om nån förklarar vad en offcenter labret är så sak ja tala om vad jag tycker sen=)

Qui dormit, non peccat

[jenkass]
0

#3 piercing på sidan utav underläppen (labret är ju i mitten utav underläppen)

Musiken
0

Jag tycker ja! En liten diskret ring blir nog skitfint :)

hus-musen
0

#4 aha tack=) då förstår jag!

hmm ja, på vänster sida skulle du kunna ha en, en ring är ju väldigt diskret oxå! de blir snyggt på dig=)

Qui dormit, non peccat

Aviendha
0

Tack =) Jag måste nog göra en som det känns ;)

Liss
0

Trivs du inte så kan du ta ut den igen, de är fördelen med den sortens bodyart:) Och jag tror att du kommer passa.. dem flesta brukar passa i off center, jag är inte alls partisk;P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

JossanH
0

#8 jag håller med om att Aviendha nog kommer passa i det men att ha en ring där tycker jag att det är få som passar i..
ofta ser det ut som ett dåligt försök att se "cool" ut fast att det inte matchar personligheten så att säga.. Jag förknippar en off centre ring ofta med stora labrettkulor och stora ögonbrynspiercingar (gärna med stora kulor i neonfärg) som brukar se helt groteska ut på sk. "volvoraggare"… Har sett så många sådanna i småhålor som den jag själv är ifrån.. ;)
Därför tycker jag det är få som verkligen passar i en off centre ring.. lättare med liten pärla eller "diamant"

Sajtvärd på Iller.ifokus

Liss
0

#9 Min åsikt är att de flesta passar i off center, jag har dock inte skrivit något om en specifik ring? Så varför hänvisa till mitt inlägg?:)
Du är rätt fördomsfull i ditt utalande, det du tycker är snyggt tycker en annan är fult och vise verca. Alla tycker olika och så kommer det alltid att vara. Ringar finns också i många olika typsnitt, så du kanske inte ska fastna just på de du ser som fult:) Antar att du menade väl dock?:)

murderdolls
0

Jag tror också att du kommer att passa jätte bra i offcenter :)
Och jag håller med LisetteS om att det är en sådan piercing som de flesta passar rätt bra med :)

Sen måste man ju inte ha ring i den bara för att den sitter lite på sidan, många som jag vet skiftar mellan stav och ring även i sidan och vill man då av någon anledning inte att ens piercing skall sticka ut så jätte mycket vid något speciellt tillfälle så kan man ju ta en stav med en liten och diskret kula ;)

Aviendha
0

Jo, visst kan jag ju skifta, men jag vill ha en ring, just därför att jag vet att det KAN se jättesnyggt ut, på rätt person.Sen är det ju en förhoppning att jag kommer se bra ut i det med ;) Så är det ju, att alla bodymods inte passar på alla, precis som vissa jeans inte passar på alla. Jag vill att det jag har ska se ut att passa in, både estetiskt och personligt.

Ringen skall vara en liten, så den inte ser klumpig ut, och gärna en utan kula, en helslät liksom.

Som jag tolkade JossanH så menar hon att alla inte har något som passar in. Det ser.. malplacerat ut. Men det beror ju som sagt vilken smak man har, en del tycker det är snyggt och meningen, jag tycker att allt ska ha ett snyggt "flow". Smaken är som baken, klöven och tur är väl det ;)

JossanH
0

#10 jag refererade till ditt inlägg då jag höll med i ena delen o inte i andra och alla har vi ju olika smak därför jag skrev tycker jag. och att det är få som passar i ring… That´s it
Jag ventilerade bara mitt eget tyckande.. inget illa menat med det!

"#12 du har fattat mig rätt :)
Många saknar "flowet" tycker jag när det gäller off centre..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

NU ÄR JAG NYPIERCAD =)

Ont som fan gjorde det och med den ständiga tanken "gjorde jag rätt nu" så känns allt super =) *tanken är standard hos mig vad jag än gör, skulle jag inte ha den skulle jag börja undra ;)*

Har en stav nu, men kommer byta till ring. Då kommer väl bilder med, för det slipper ni inte undan :P

Liss
0

Låter kul!:) Väntar på bilder..

JossanH
0

Åhhh.. Älskar känslan av att vara nypiercad… Måste ta tag i mina projekt snart.. ;)
Släng upp en bild!!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

#16 Visst är det ;)

Underligt nog har inte en kotte på skolan sagt något, endera var det jä*ligt styggt, eller så såg de inte ens det (hur man nu kan missa en sån sak hehe)

Har en läkstav, han ville inte att jag skulle ha en 1,2 ring att läka i, så det får jag byta till sen.

Liss
0

Ja va bra att du fick stav direkt.. då kommer det läka så mycket bättre:) Jätte fint än så länge;P

murderdolls
0

#17 fint, men sitter den inte lite väl högt upp?

Aviendha
0

#19 jo, det gör det, men det är för att jag planerar att ha ring sen. Sen ser det kanske en liten aning högre upp nu, eftersom jag är lite svullen.

murderdolls
0

jaha okej :) det är ju inte omöjligt. jag har ju ring i min också men den sitter rätt långt ned, fast det beror ju på hur stor ring man vill ha iofs ;)

JossanH
0

#17 det är det bästa tycker jag- när folk inte ser vad man har gjort. Det betyder att den passar så bra in att folk inte direkt reagerar på den.. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

#22 Jag sluter mig av partiska skäl till den teorin ;)

#21 ja, det är väl lite olika. Men min egen gissning är att han satte den så för att jag sade att jag ville ha en liten diskret ring, den blir ju inte så stor om den sitter högt jämfört med lågt. Min gissning som sagt. Sen kan det säkert variera mellan olika piercare, hur de tycker att den ska placeras.

JossanH
0

och väldigt olika från person till person vad man passar bäst i. Piercingen ska ju sitta så att den följer linjerna i ansiktet och sitter snyggt på personen som ska den. Kanske var det där bästa placeringen på dig!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tejoos
0

Riktigt snyggt! Nu skulle ju du ha en ring, men undrar varför man så sällan ser en liten pärla offcenter? Tycker det såg himla fint ut precis som det var.

Aviendha
0

#25 Det kanske är vanligare med ring offcenter, nu när du säger det.. Men det är ju inte omöjligt at jag skiftar heller, omväxling förnöjer ;)

Måste bara få tag i en kortare labrett, den jag har nu gör verkligen ont på baksidan, av trycket. Kanske är det lite svullnad kvar, men det ska ju ge rum för svullnad, och jag tycker själv inte att jag är svullen, så det var ett minus.

Slänger upp en nytagen bild, ursäkta tröttrufset ;)

Tejoos
0

#26 Jättesnyggt tycker jag! Och vilka vackra ögon du har Glad

Har bokat tid på torsdag för labret, blir lite sugen på offcenter när jag ser hur snyggt det var på dig.  Ska höra med piercaren vad han tycker… Lite skraj att ansiktet ska se osymetriskt ut men det gör det ju inte alls på dig.

(Har haft labret tidigare, tog ur den när jag mådde illa med lillan i magen).

Aviendha
0

#27 Tack Skäms

Spännande! =) Ja, han/hon har ju som jobb att sätta nålar i oss så de borde veta lite om hur de skulle passa eller inte ;) Men i värsta fall så går den ju att ta ur.

lovlin
0

#25 brukar du inte se pärlor offcenter? Jag tror vi hade drygt 10 av 90 samhällselever på gymnasiet som skaffade sig en sån under den tiden… några år sen nu.
Hade det varit lite mer unikt hade jag kanske funderat på en, men som det var då.. väldigt vanligt :p

Tejoos
0

#29 Nej, faktiskt inte. kanske beror på att jag är äldre än dig. När jag började med piercings tyckte många att jag var "freak", lite innan alla skaffade…

EmmaG
0

Förlåt för att jag stular tråden Skäms
Men jag skulle med vilja ha en off center, men min man gillar inte piercings i ansiktet *knorr*
Vad tror ni?
(Förlåt om bilden är för dålig, va den bästa jag hade nu. Behövs det får jag fixa en ny)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Aviendha
0

#31 ingen fara alls :)

Det går ju att ta bort den i allra värsta fall, och han lär ju vänja sig ;)

Dessutom kan de ta ett diskret smucke, kanske en 1,2mm istället 1,6mm som jag, jag ville ha den en aning mindre synlig.

Tejoos
0

#30 Shit, det lät ju som att jag var hur gammal som helst. Tänkte mest på att du nämnde skolan och när jag gick i gymnasiet så hade inte en kotte piercingar och någon enda hade en liten diskret tatuering. Nu har ju de flesta.

#31 Klart du ska göra vad du känner för! Glad