Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettoff-topic
Läst 2748 ggr
CBA
0

OT. Börjar få nerver :)

Nästa lördag den 27:e skall jag införskaffa mig min första piercing, borträknat de vanliga hålen i öronen då :o)

Först hade jag tänkt pierca ena nipplisen men har tänkt om så det får bli i naveln istället.

Nu börjar nerverna pirra känner jag vilket de inte gör när jag skall gadda mig, men det är väl för att jag vet hur det känns då ;o)

Hur som så skall det bli skitkul och har börjat kolla in lite olika snygga smycken man kan ha att byta med när man får göra det :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Jenahbella
0

va roligt :D jag ska nog pierca mig den 26e :) jag börjar me känna av de nu :D

[jenkass]
0

åå jag vill me pierca mig, saknar den känslan.. Men nu får det vara stopp för min del

Aviendha
0

Det kommer vara hur hemskt som hellst! Det gör jätteont när de tar tag med tången, för att inte tala om nålen! Sen blir de bara värre när smycket ska igenom..

NEJDÅ! Det kommer att gå så bra. Efteråt komme du att känna "oj, redan färdig?"

Dock gör jag hellre andra bröstvårtan än naveln igen, men det kanske är för att jag var så himla mager då, så jag fick ligga böjd för att hon ens skulle få nå skinn att sticka nålen i, numer har jag inte det problemet ;)

Bilder vill vi ha sen =)

CBA
0

#3 Hahaha f*n vad du skrämde mig till en början :oD

Ja några problem med att få tag i skinn kommer hon inte ha *ähum*

Så du vill att jag skall lägga in bilder på min mage sen…hi hi jag får väl ta mod till mig först då ;o)

Liss
0

#3 Haha! jaa jag tänkte de me först.. vad tusan skriver hon, ska hon skrämma slag på henne:P

Neeh de kommer gå så bra så, som sagt! Är över på några sekunder så du kommer knappt märka det förän efteråt. Visst känns det just när de gå igenom, men de går så himla fort så man hinner nästan inte registrera smärtan iaf:)

Lycka till:) Och du får ta en bild så nära, så bara naveln syns;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

ChristineL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag piercade naveln för lite mindre än en månad sen. Och det går fort över, man känner ett stick och sen sitter den där ungefär :) inget att oroa sig för alls om det är en rutinerad piercare. Fast det är lite obehagligt med tången måste jag säga…

Bifogar bild på en röd och nytagen navel ;)

Aviendha
0

Ja, man oroar ofta sig för själva sticket, men det är ju så koncentrerat, så man hinner knappt känna av det, sen är smycket i på en gång, tar inte ens en minut. Väntan och oron innan är ofta obefogad, och den allra värsta.

Det är i min mening mycket värre att bli riven av en katt, att trilla och skrapa sitt knä.. Och det är ju inte så farligt. *detta från en person med noll i smärttröskel, tattueringar gör sjukt ont i jämförelse tycker jag*

CBA
0

He he ni är rara som lugnar mina nerver :o)

Det skall nog gå bra, jag har rätt hög smärttröskel…somnade nästan när jag gaddade min minnestatuering på underarmen som tog 3 timmar :o)

Jag är nog mer väldigt förväntandsfull och ivrig ;o)

CBA
0

Det blev ingen piercing :o(

Syrrans kille gjorde slut med henne dagen innan så hon kände sig inte i form och jag fick min jäkla långdragna migrän kvällen innan vi skulle iväg *morr*

Men men, så fort jag kvicknat till ordentligt från eländet så bär det iväg för en navelpiercing skall jag ha nu, så är det bara :oD

Liiite illa timat bara bara då jag håller på och sparar till min gaddning som jag skall göra den 30 oktober och den tiden vill jag inte boka av för den bokade jag upp tidigt i somras.
Allt går bara man vill ;o)

Aviendha
0

#9 Det kommer ska du se!

Vill man så kan man, kan man så ska man som pappa säger ;)

CBA
0

#10 Så sant som det är sagt :oD