Tass Tips!
Tjoho!
Idag var jag förbi en tatuerare och snart ska jag slå slag i saken. Inget stort kan man tycka men för mig är det det.
Men jag behöver lite tips.
Jag har den här tassen, jag skulle vilja skriva ngt som symboliserar all min kärlek till mina djur. Jag hade tänkt mig att skriva Irreplaceable men det känns för långt?
Tassen ska iallfall sitta på handleden :)
Tips tas tacksamt emot!
Fin idé =)
Det känns som att du är ute efter något annat/mer än något enkelt som "love", om jag tolkar dig rätt?
Kanske kan du finna något latinskt ord för oersättlig? Leta synonymer till orden. Då kan man hitta något som kanske passar bättre, oavsett om de är på engelska eller latin eller franska.
Kanske är på helt fel spår, men får skylla på förkylningen ;)
Paulina
Eller om jag bara ska sätta dit ett litet hjärta längst ner till höger om tassen?
Kan definitivt gå det med =) Be tattueraren/duktig vän/du rita upp lite olika alternativ, och försök överföra det på din handled så får du se hur det ser ut.
Villst är de mkt jobb att få över det bra, men man ser saker på ett annat sätt nr man får se dem "på plats"
Paulina
#3 Suck, tänk om ngn tatuerare i sthlm skulle ta sig tid för sånt?
Här verkar det vara "peka i pärmen" "betala handpenning" "sätt dig i stolen" …
#4 Hmm.. Den inställningen är inget jag gillar alls. Hos Pontus och Pekka har jag fått en tid där jag träffat dem och pratat om tattueringen, han har dragit några exempel, diskuterat lite till för att vara säker på att man menar samma sak o att man är överens. Bokat tid. Kommit dit och kollat på den färdiga skissen. Inte nöjd? Gör om gör rätt tills att det är helt 100%. Då kör man.
Blir de mkt ändringar så får man betala lite för tiden, men det är det ju värt.
Det finns ju sätt att få över det själv. Har du ett hyfsat transparent papper kan du kalkylera av ditt motiv, och med rätt penna och någon salva (?) så fäster det på huden. Om man inte har någon som är duktig på att frihanda då. Det har jag gjort nån gång när det legat på idéstadiet. De behöver inte vara så detaljerat, bara man får ett hum gör mycket tycker jag.
Paulina