Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 2683 ggr
Zandra---83
2008-05-10 16:48
0

Näspiercing

Jag råkade nu när jag satt och titta på läkningstider för piercinga komma på en sak och det är : "går" det att pierca sej så att man kan sätta en ring ått varje håll i den delen som är mellan näshålen,så om man har en präla så sitter den på mitten av mellandelen? Men skulle vara häftigt med två (mycket små ringar så klart) ringar där men frågan är om det går?

Vet ni om det går eller om jag är galen? ;)

[jenkass]
2008-05-10 16:51
0

menar du två hål i samma näsvinge? - och ja det går isf, men det hänger ju oxå på hur "stor" näsvinge man har, om det får plats eller ej

Zandra---83
2008-05-10 16:54
0

Nej utan i den delen som går mellan näshålen (tranus tror jag den heter). Då skulle man ha (om man ha pärla) sitta mitten av den (alltså mellan näshålen).

Zandra---83
2008-05-10 16:58
0

Nu är jag helt fel ute.Men men den delen son sitter i mellan näshålen i alla fall.

Zandra---83
2008-05-10 17:09
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blir typ så här, den svara pricken är pärla och ingånghål och det vita är den går runt (om man har ringar i, detta är alltså två ringar med inångshål i det svarta).

Liss
2008-05-10 19:03
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha, du menar TVÅ ringar i septum? Septum är delen mellan näshålen- kolla min bild på min septum.

Men du menar då att ha två ringar i varje sida av septum- mittendelen. Och de tror jag inte dem gör. När man gör septum så är dem noga med att göra över brosket eftersom de gör fly förbannat ont i brosket. De går nog inte heller helt enkelt. För ringarna kan ju inte ha samma ingågnshål. Hum! vet inte om jag fatta rätt.

Men en pärla rakt in i septum kan nog funka kanske. De finns ju en piercing som är på något sätt rakt in i toppen av näsan

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Zandra---83
2008-05-10 19:55
0

Okej. Du tänker rätt med hur jag menar. Synd för det hade varit häftigt med två ringar så. Men men. Det var ju något jag bara plötsligt kom på så jag var ändå inte allt för säker på att det skulle gå. Men det hade som sagt varit kul om det hade gått att göra så.

Liss
2008-05-11 00:23
0

#6 Ja jag säger inte att de INTE funkar. De får du ta med en piercare:) Men med två ringar i samma ingångshål tror åtminstone jag att de inte blir bra. Då ligger ringarna och skaver mot varandra i hålet. Och som sagt, de gör redigt ont att köra rakt igenom septum.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Zandra---83
2008-05-12 21:50
0

Nej det går säkert inte. Det var som sagt något som bara flög genom huvudet, så det var inte alls genom tänkt när jag stälde frågan. Men det hade varit häftigt och udda. Men men. Jag har tyvärr inte råd med det just nu i vilket fall så helst så jag får lägga det på hyllan och se vad som händer. Visst fråga kan man ju alltid, men men.

FunkyShrimp
2008-10-02 15:32
0

Piercingen heter som sagt Septum (tragus sitter i örat).
Och man kan ha två septum.

Men du menar att man skulle köra kanylen in i näsan och inte ut genom andra sidan utan neråt istället? Lät som att det var så du menade^^

#7 har sett en snubbe på festival med 4-5 ringar i samma hål i septum^^ så visst kan man, men det är för det första inte snyggt alls :P och att hålet lär ju se skumt ut.