Nålrädsla till 10000
Jag är ny här, gratz till mig själv ^__^
Jag orkar inte riktigt presentera mig.. Heter Madelene och bor i Härnösand. Älskar Hundar, illrar och råttor. Och har en stooor passion för tatueringar och piercingar, har endast två piercingar just nu.
Och jag behöver lite små råd, titta på bilden, should I go for it? (+ tungan) det stora problemet är nog att jag är äckligt nålrädd. Bara tanken på en annan människa med en kanyl som ska pierca mig gör mig riktigt illamående. Jag har tagit mina själv, men det är så många piercingar som jag inte kan göra själv.. När jag såg min vän pierca tungan fick jag springa ut för att spy.. Hur kommer man över nålrädsla? om man ens kan svara på det..
MVH /Madde
först å främst, välkommen hit! vad gäller nålrädsla så känner jag personligen att det inte alls är samma sak som att ta en spruta etc. Och har du lyckats pierca dig själv så är det inget att jämföra med hur det kommer kännas hos en utbildad piercer (det går både fort och förhoppningsvis smärtfritt)
//jennie - Medarbetare - bodyart.ifokus
Jag kan hålla med jenkass.
Jag är sjukt nålrädd, när jag ska ta blodprov eller liknande så får jag sätta mig innan hon börjar förbereda, jag svimmar när jag ser den.. Men de funkar bra med en piercare, jag tänker nog inte på det på samma sätt, sen går det ju ruskigt fort.
Ett tips kan ju vara embla-salva. Jag hade den när jag gjorde klitoriskappan, för inte nog med att hon hade nål så handlade det om mina ädlaste delar ;)
Men jag kände ärligt talat ingenting^^
Så det kanske kan funka om du blundar menar jag..
Paulina
Jag börjar nästan om jag måste ta blodprov i fingret, det skrämmer mig en massa. Har inte samma problem med piericing, men brukar ta några djupa andetag och tänka på annat :D
Välkommen hit!:)
Och som dem andra säger är piercings inte som nålar i den benämningen som spruta. De går även fort och smärtan håller i sig medans kanylen går igenom- vilket är ungefär 2-3 sekunder.
Lycka till med piercings du tänkt dig:)
LisetteS, Sajtvärd - bodyart.ifokus.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Kan också säga att diskutera med din piercare innan, om du tänker bedöva dig med ex. emblakräm.
≧◔◡◔≦

När det gäller tungan så kan jag säga att det inte gör ont. Och vad min piercare sa (han har piercingar typ över allt) så gör tungan minst ont att pierca.
#6 Fast som med alla piercingar och bodymods skiljer det sig från person till person.

Självklart skiljer det sig från person till person. men generellt så ska visst tungan göra minst ont. ska se om jag hittar den undersökningen som jag bland annat läst det från. Själv har jag bara piercingar i näsa och tunga men vad jag hört och sett så var det tungan och något annat ställe som gjorde minst ont :p
#8 På mig gjorde tungan inte ont alls, eller ja andra gången jag piercade samma ställer kändes de lite.
Men min kompis tyckte det gjorde jätte ont. Och hon har i både ögonbryn och navel.

Personligen tyckte jag att det aldrig gjorde ont att pierca tungan. Alltså 3/3 ggr = ingen smärta.
När jag tog om ena hålet i tungan där jag hade haft en piercing innan känndes det nästan ingenting och den svällde inte upp ALLS! :S
lite OT, men men :)
Hoppas du övervinner din rädsla :)
#2 men klitoriskappan är ju ett av de ställena som gör minst ont att pierca?
Så även om du inte hade haft salvan hade det förmodligen inte gjort så ont.
Är väl inte speciellt nål rädd .. men bara allmänt "att de gör ont"
jag sa åt min piercare .. vad jag kännde .. då snackade han om allt möjligt o sa inte till när han gjorde de .. då känndes inte