Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 3557 ggr
AnneN
0

Fejktatuering kvar för livet

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Stackars pojken =/

_**/Mvh Anne

Karmatarerskanise
0

Inget kul nej :/

[jenkass]
0

jag tycker man får skylla sig själv. men å andra sidan är det inte många som vet hur allvarligt det kan gå, så det borde komma ut mer information om ppd/hennatatueringar, vad man borde tänka på osv. speciellt från reseledare m.m. anser jag. Det är ju trots allt väldigt vanligt i utlandet.

murderdolls
0

jag har aldrig hört förut att det har blivit så där av hennatatueringar? fast åandrasidan så tycker jag att om ett barn vill ha en "tatuering" så kan man ju faktiskt likagärna köpa några gnuggisar som går bort när de badar :)

BlackWingedAngel
0

#3 Tycker inte att man kan säga att "man får skylla sig själv". Det är ju pojken som får leva med den och han är ju på tok för liten för att förstå riskerna.

Karmatarerskanise
1

Jag har hört om riskerna med henna. Tyvärr har inte alla de.

[jenkass]
0

#5 jo men föräldrarna borde fått mer info/tagit reda på mer info ang riskerna med henna och den farliga typen av ppd. det är det jag menar med att alla inte vet om att det kan ge men för livet så då tror ju alla att det är ofarligt.

hus-musen
0

vem fasiken skulle komma på tanken att ge en treåring en hennatattuering över huvud taget?? jag fattar inte..

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

#8 Ja det kan man undra

JossanH
0

Såg ett program på Tv om en pojke som var typ 7 år som gjorde en hennatattuering och fick en sån reaktion att han blev allergisk mot otaliga saker i hans vardag.. Det var massor med mat bla han blev jätteallergisk emot..

Jag tycker inte att man kan skylla på föräldrarna. Precis som att gynokolegen ska informera om bieffekter av preventivmedel och plastikkirurgen om riskerna med ingreppen så ska de som gör en hennatattuering informera om riskerna.
Det har blivit en grej att göra hennatattueringar  när man åker utomlands och vem tror att det ska vara farligt att måla med färg på huden?
Vad är egentligen skillnaden på att låta en 3åring göra en gnuggis eller hennatattuering om ingen har informerat om att det finns risker?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Musiken
0

Haller med JossanH. Nar jag var 10 sa var vi pa semester och hela familjen gjorde hennatatueringar. Killen som gjorde dem sa att det bara var som farg.

Karmatarerskanise
0

Ser fortfarande inte vad en treåring ska med någon typ av tatuering till.

murderdolls
0

#10 har någon någonsin blivit allergisk av gnuggis tatueringar? isf så skulle de nog inte skicka med sådana i barntidningar, yougurt förpackningar mm.

hus-musen
0

#13 ja från början så var "limmet" i gnuggisarna giftigt så  tillverkarna ändrade limmet till något mera hudvänligt.. limmet kunde ge allergiska reaktioner förr! nu ska de väl vara rimligt säkert iaf=)

Qui dormit, non peccat

JossanH
0

#13 tror man att båda är helt ofarliga så ser jag ingen skillnad på att låta en 3åring få en gnuggis än en hennatattuering… Det var det jag menade..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Zandra---83
0

Men det är ju inte ovaligt att sverige har hårdare reglar på det ena och det andra än vad utlandet har så därför ska man vara försiktig med att göra saker utomlands. Sen är ju ex hårfärg "bara" färg, men kan ge allergiska reaktioner vilket henna också är alltså "bara" färg som kan ge allergiska reaktioner, vilket man borde kunna tänka ut. Sen som sagt göra en sån sak utomlands är ju det dummaste man kan göra då de inte har samma regler som vi i sverige. Så jag tycker det är extremt fel av föräldrar som låter sina bar göra olika taturingar utomlands.

Det är ju synd om pojken i detta fall, men jag skulle inte vilja ha henne som mamma som är så oansvarig!

hus-musen
0

det är alltid målsmans ansvar att kolla upp vad som eventuellt är farligt för ens barn. den där mamman var ruggigt oansvarig som lät sin son få en svart hennatattuering, trots att det har varnats för de svarta hennatattueringarna i åtminstonde 10-15 år!! jag är 20 så längre minns jag inte att folk har varnat för speciellt de svarta hennan. att man tror att de är ofarligt visar enbart att man inte ska ha ansvar för ett barn. o att lyssna på en  som lever på att tjäna pengar på turister är för mig alldeles idiotiskt.. de säger vad som helst för att tjäna pengar!! nu är inte alla sådana för de vore diskriminering att säga så, men de finns rötägg..

mina barn kommer inte att få använda gnuggisar o de kommer definitivt inte få göra hennatattueringar!! jag  har hittills inte träffat någon som inte vet hur farliga svarta hennatattueringar kan vara.. nee fy för att ha en sån morsa!!

Qui dormit, non peccat

Sandra
0

Stackars pojke.

Men jag kan säga att jag inte visste att svart hennafärg var farlig. Är jag på nåt sätt puckad då? Det känns som att det vore en självklarhet att man ska veta om det när man läser era tidigare inlägg.

AnneN
0

#18 jag visste inte inte ens att det fanns svart hennafärg

_**/Mvh Anne

[jenkass]
0

nej man är inte puckad. men jag tycker att man är puckad när man gör något utan att ta reda på fakta innan, finns det risker m.m.

hus-musen
0

nej vet man inte så vet man inte, däremot så kan man ta reda på fakta innan man gör något! synnerligen när de gäller ett barn..

Qui dormit, non peccat

Sandra
0

Men dåså, då känner jag mig lugn igen =) Visst kan jag också tycka att man kanske ska kolla upp grejer. Men misstänker man inte att nåt kan va farligt. Då försöker man inte ta reda på om det kan va farligt heller.