Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 2934 ggr
Cat
0

motiv?

Jag har bestämt att jag ska göra en tatuering på vristen men har ingen aning om motiv. Varit och kollat i lite tidningar men inte hittat nåt.

Behöver tips på nå bra sidor på nätet man kan kika lite?

Aviendha
0

www.bmezine.com har många bilder på tattueringar. Borde väl finnas en hel del att välja på under länkar här inne med.

Har du någon tanke om vad du vill ha? Tribal/ornamentalt, blommor, oldschool, text….?

Cat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja du bra fråga. Vet vad jag inte vill haTungan ute haha. Ingen tribal, kinatecken, text eller färg iaf. Har frunderat på nå blommor kanske..

Såg den här bilden idag men är så jäkla liten. Den är från nå ställe man köper bilder och laddar hem så de går inte att ta print i större storlek

Aviendha
0

Aha.. Även om det inte går att printa ut den större, så får ju tattueraren en idé om vad du gillar.

Tipset jag kan ge är att googla blommor, kolla skisser, både foton och teckningar, tattueringar osv. Kanske hittar du något snirkelmönster på en teckning av en båt som du gillar? Japp, då tar du o sparar den ;) Sen tar man med sig lite av varje till tattueraren och visar, "detta gillar jag här, men de ska vara mer subtilt, sen på denna bild så…"

Ja, du fattar poängen. På BMEzine så har de kategorier man kan kika under som ex "flowers" där bilder på folks tattueringar föreställande blommor visas. Inspiration i massor =)

Så, ut och leta tills ögonen blöder, och spara ner allt som är bara en aning intressant, och sedan har du en mapp du kan gallra ur, hitta mönster, sammansättningar, stilar mm.

Hoppas jag inte är för otydlig, då får du skälla på mig ;) Lycka till!

[jenkass]
0

#3 tror du fick med det mesta där ;)