Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1327 ggr
WhiteChalk
0

Vertical Industrial

Jag börjar mitt medlemskap här med att tigga lite tips och råd.

Gjorde en vertical industrial i örat för en vecka sedan. Min piercare använde dock en för kort stav så nu har kulan på ett av hålen börjat pressa sig in i örat, just nu sre man inte ens akulan alls förutom lite av toppen. Var in idag i salongen och han skulle se till att rota fram en längre stav och ringa upp mig så vi kunde byta stav någon dag i veckan. Misstänker att det kommer göra ont att byta stav så här bara en vecka efter, så det ser jag inte fram emot.Men antar att det är bästa lösningen?

Har varit väldigt försiktig, tvättat två gånger per dag, absolut inte pillat på piercingen med smutsiga händer, inte haft skitigt hår, inte legat på den sidan då jag sovit. Så tror inte jag fått någon infekton, gör inte så jätteont heller, förutom att det pressar och trycker väldigt mycket så det gör lite ont. Har ganska många piercingar sen innan,men aldrig haft några problem med någon av dom.

Kan jag göra något själv för att få svullnaden i örat att gå ner en aning?

Tänkte inte på att fråga det då jag var in och nu är det inget svar på deras telefon. Någon som har något tipa? Ska jag prova kyla ned med något eller något?

Tacksam för alla råd

ChristineL
0

Koksaltlösning är lösningen på allt! :P hehe, nej men det brukar lugna ner det mesta, finns en artikel om det här på sidan också :)

WhiteChalk
0

Tack, ska prova det! Är nu medlem å är lite seg, men jag ska leta upp den artikeln.. Tack igen!

ChristineL
0

Inga problem, puttade upp den åt dig också :)

WhiteChalk
0

Såg det, tack! :D

WhiteChalk
0

Kanske kan passa på att fråga nu också när jag ändå är i farten. Är det dumt att träna och bli svettig nu innan örat lugnat ner sig lite? Funderade på att ta en sväng på löpbandet efter jobbet. Är det dumt att svettas ner piercingen?

Stinko
0

Svett tror jag väl inte kommer irritera piercingen på något sätt.. Du behöver nog bara tvätta sen om det blir mycket svettigt. :)

Mischa
0

Om du inte gjort det kan det vara bra att hålla undan hår och öven byta örngott under läketiden.

Den kommer troligtvis att vara öm ett bra tag och ev. värka när det blir kyligt.

≧◔◡◔≦

WhiteChalk
0

Håret är undan och örngotten byter jag varje kväll :)

[slo]
0

Var beredd på att industrials kan ta lång tid att läka… Min tog närmare 6 månader. Men så värt det :D Hoppas det löser sig!

WhiteChalk
0

Har en vanlig industrial sen innan så vet att det tar tid :)

Fick ta ur min vertical, staven skavde in för mycket, örat svullnade upp så man inte såg någon av kulorna. Så fort den var urplockad gick örat ner igen och några timmar efter syntes det inte ens att det varit irriterat.

Liss
0

#10 Ja då ville inte ditt öra ha den just nu då:) Vill du verkligen ha den får du väl testa igen någon gång.. Du får se till att få rätt längd på staven då också. För den behöver sitt utrymme att läka. Om de sitter för tajt får de ingen luft.

Och koksaltlösning som christine skrev! absolut värd sin användning:) Drar ut bakterier och gör rent.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

WhiteChalk
0

Nej var nog inte meningen just nu. Fast jag kan inte låta bli att tycka att det är upp till piercaren att använda en nog lång stav. Har googlat endel på den nu så här i efterhand och ingen av de jag sett har haft så kort stav som nygjord. Men gjort är gjort :)

Liss
0

Neeh, det är klart de är piercaren som ska veta vilken längd du ska ha! Absolut!.. så du kanske borde gå till en annan piercare?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

WhiteChalk
0

Jo får kanske testa en annan piercare, är en annan som gjort alla mina andra piercingar, fast han håller inte på längre, men finns ju många piercare i sverige, så någon borde jag hitta :)