Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettbilder
Läst 5526 ggr
[Tizzelizzan]
0

Nya tattoos :P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kompis har köpt tattoo saker.
Frågade om min man kunde få tatuera mig.
Han har ALDRIG tatuerat någonsin.
Men jag litade på honom ;)

Här kommer ettan. hehe

[Tizzelizzan]
0

Sen nummer 2. gjord samma dag .. igår då.
De va juh hans första "riktiga" tattoo :P

behövs kanske fyllas i lite här och där men de löser sig så småningom.

[Tizzelizzan]
0

Denna fick jag i kväll :P

underbart när ens man kan tatuera in de på en :D hihi

[Tizzelizzan]
0

sen ville jag s jävla gärna ha på handen. tycker de e sååå snyggt.

men jag pallar inte massa jävla stjärnor och sånt. så jag gav mannen fria händer och de blev detta

anaprincess
1

Är du nöjd med det där?

Mischa
1

undrar samma som #4

samt, hur är det med hygienen? handskar, sterila nålar , eftervård etc

≧◔◡◔≦

Karmatarerskanise
1

Jag rekommenderar ingen att låta en amatör tatuera på en.
Jag undrar även jag över hygienen?

Liss
1

Vi stödjer inte hemmapuleri här inne på sajten, de går att läsa om på "Om sajten".

Var försiktigt med såntdär också, hygien är A och O när man tatuerar. Och en som aldrig tatuerat förr kan aldrig veta hur djupt man bör gå med maskinen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Asa-N
1

Skulle aldrig ens komma på tanken att vara "försökskanin" åt någon när det gäller tatuering….. *ryser vid blotta tanken*

svartelbas
1

jag såg bilderna igår och visste inte vad jag skulle skriva. ska försöka mig på nåt nu.

inte för att de är fruktansvärt fula eller så, men jag skulle inte heller nånsin låta någon som inte kan tatuera göra nåt på mig. "lita på" någon angående såna grejer (som du skriver i #0) känns helt främmande för mig. jag kan lita på någon att rita nåt fint med en bläckpenna på min arm, men att tatuera det! icke… och då menar jag inte i första hand skönhetsmässigt, hur duktig personen är på att rita eller så. tatuering är så mkt mer, precis som de andra här i tråden har sagt. djup, hygien, eftervård osv. nä, sånt där går bort om nån frågar mig….

[tiiia]
1

Är du nöjd med dem så är det ju bra. Det är din kropp och smaken är som baken.

Men personligen skulle jag inte låta ngn köra totalt på frihand på min kropp, oavsätt om det är en tatuerare som jobbat i typ 20år eller om det är en nybörjare.

Vill man öva sig på att tatuera behöver man inte köra på människohud. Det finns faktiskt grishud man kan köpa och öva sig på.

[jenkass]
0

jag håller med tiiia här ovan, så länge du är nöjd spelar det ingen roll vad andra säger.  Jag tyckte den med tjejen var lite tuff, det får ju personlig prägel på alltihopa när det är din man som har gjort dem.

För att bli lite OT. oxå så behöver inte tatueringar vara väl genomtänkta (bästa fallet är väl om dom är det) men iaf, känner flera som gör "impuls" tatueringar som dom vill ha just för stunden och det i sig och för mig är ett minne för livet. Senare kan man minnas tillbaka å skratta åt det, varför gjorde jag det här etc, men saken är ändå den att man hade en trevlig/kul/rolig stund när tatueringen gjordes. Och det är det som verkligen betyder något. Minnet som gjorde att man valde att märka sig för livet.

Liss
0

#11 Jo visst är det så, men de var inte det jag var inne på. Tycker Tizzelizzan får göra precis vad hon själv vill med sin kropp naturligtvis. Och som de syns så tyckte hon ju om dem och kommer säkerligen inte ångra sig.

Men de jag vill få fram är att de kan gå riktigt snett. Även om man litar på sin man så kan man inte lita på hans kunskaper eftersom han inte har några. De kan ha gått för djupt, de kan komma massa bakterier om de inte var tillräckligt renligt och då kan man utsättas för mycket tråkiga grejer med en tatuering. De kan sluta med att man hamnar på sjukhuset. Så jag vill verkligen få fram det. OM man pysslar hemma bör man ha stor koll på allt.

[jenkass]
0

#12 hehe jojo men självklart! Men det tar jag nästan förgivet att man har koll på alla de sakerna.. menmen, vad vet jag i detta fallet

[Tizzelizzan]
0

alla nålar och rubbet är nytt och rent och miljön steril.han har använt handskar osv.

visst de va imulsivt, men jag gillar de så andra får juh tycka vad dom vill :P

å de e min man som gjort de och jag va gärna försökskanin.
Han har ingen egen maskin och skulle inte tatuera någon annan (än mig nu då) eller ta betalt för att göra de.

:)

mjioo
0

#14 man ska ta det försiktigt när man använder ordet sterilt, miljön kan aldrig bli helt steril. nya nålar ska egentligen steriliseras i autoclav även om de är nyköpta.

är det inte hans maskin? varför använder han den första gången och inte ägaren? blir lite nyfiken..

har inga synpunkter på tatueringarna, det är jättebra att du är nöjd och jag hoppas att läkningen går bra. ett tips är att vänta tills de som du har är helt läkta för att se om han har gått för djupt så det inte blir flera tatueringar med fula ärrbildningar(om det är så att det blir det)

decrepit
0

#14 Jag har då aldrig varit med om att någon, varken piercare eller tatuerare, har kört nålarna i autoklaven innan påbörjat arbete?

Har du varit med om detta själv eller är det någon extra försiktighetsåtgärd du tycker man bör utföra för att vara seriös?

[tiiia]
0

#15 & 16 det har jag aldrig hört talats om heller. Piercaren som gjort mina har alltid tagit nålen direkt ur förpackningen (framför mig så jag kunnat se att den var oöppnad) kan inte tänka mig att de gör annorlunda när de tatuerar ?

mjioo
0

jag tror det har att göra med vart man köper grejerna. jag har hört flera gånger att det görs som en extra säkerhetsåtergärd. det finns flera ställen på nätet där man kan köpa nålar som inte är märkta med utgångsdatum eller datum då de blivit förpackade och då bör man vara extra försiktig enligt mig.

vivalaferret
0

det finns osterilt material som studios ibland köper in pga. priset det blir mycket billigare, sen autoklavar dom det själva

decrepit
0

men just kanyler och tatueringsnålar som köps osterila låter ändå mycket märkligt. Hur många ören lär man spara på det?

jaja, säkert folk som är dumsnåla…

vivalaferret
0

en sida jag kollat på så kostade den sterila piercingkanylen 60kr/st medans ett hundrapack osterila kanyler kosatde typ 500kr. vet ej om det handlade om exakt samma kanyl men verkade så enligt texten

decrepit
0

Jag har beställt piercingkanyler flertalet gånger, steriliserade.

Priset ligger på 1-12:-/st beroende på vart man köper från

Att köpa hundrapack kostar ca 50-100:-.

Att sälja kanyler för 60:-/st är värsta rånet, vart har du sett det?

Snacka om lurad om man köper därifrån..

vivalaferret
0

vil inte nämna någon länk för då blir säkert någon arg men iaf har jag köpt grejjer av den här sidan 3 ggr och köpt tattoofärg och dom verkar inte hålla så bra koll på sitt lager för jag har fått fan 4 olika märken när jag har beställt alla i samma. och nu senast fick jag inte ens paktet från dem så verkar vara jävla skojjare så sett men iaf det skiljer på priset överlag på osterila och sterila nålar…. hur mycket beror på vart man köper dem. i detta fall ca 50 spänn

decrepit
0

men om man kan köpa sterila nålar för 1;- så kan det inte vara så stor skillnad på priset på osteriliserade nålar. men som sagt, köper man där priserna är fantasipriser så kan det nog skilja en hel del.

[jenkass]
0

visst kan det skilja från pris till pris… oavsett vilken tatuerare du går till, oavsett vilken piercare du går till och oavsett vilken "sida" på nätet man köper ifrån.. allt handlar ju om konkurrens..

#24 du skriver "Att sälja kanyler för 60:-/st är värsta rånet" som jag  sagt i mitt tidigare inlägg så handlar allt om konkurrens.. inte kan du gå till en "seriös" piercare och göra en piercing för under 150:- och inte kan du gå till en "seriös" tatuerare och göra en tatuering för 100:-

mjioo
0

finns sidor på nätet där man kan köpa sterila för 25kr/st osterila 20kr/st. det är ju upp till studion om de vill lägga pengar på steriliserade eller göra jobbet själva(vilket borde kräva en hel del arbete) och sen köper nog inte alla studior ifrån samma ställe. och jag håller med om att 60spänn är rena rånet eftersom de finns mycketmycket billigare(även om man inte äger en studio)

Liss
0

Dem som säljer kanyler på nätet öppet anser inte jag vara seriösa öht! Om dem är billiga dessto värre, för då kan vilken kotte som helst ta och köpa skiten.

Medans mer seriösa sidor har stänga avdelningar där enbart studioägare har tillträde och de är stor koll på att folket är över 18 år osv. Där vet jag inte alls vad de kostar eftersom jag inte har tillträde dit. Men ska man ha bra saker ska inte priset spela någon roll.

Veratatto
0

Åh…Jag får hålla min tunga i schack nær jag læser…Var och en får naturligtvis gøra precis vad dom vill med sina kroppar, men jag blir anti nær jag læser att man Aldrig har tatuerat førut och så børjar man direkt på en mænniska..*vrålar i tysthet*..Man børjat alltid på "fejkskin"…Risken e Mega att nåldjupet blir fel och det blir hackit och dant…Førlåt men jag ryser…Tittat på bilderna, visst alla har vi varit nya i vårat yrke men aldrig køra på en mænniska innan man har lært sig sin maskin och skinn kænslan..

Ser ibland folk med tatueringar som dom har fått gjort hos en hemma sittare, sællan ser jag något som ær bra, tyværr. Men så e det. Och varfør?..Jo, før att dom har antingen fått det GRATIS eller før en hundralasse..Bra och billigt tænker dom och hur ser det ut sedan?!!..Skoja min Doja…Førjævligt ser det ut, før den som har kænt sig mæktig med en tatuerings maskin, har inte ett piss førstånd på hur man gør och sedan har man en ærrbildning som står ut 4 cm från kroppen, vackert..

Varfør gør man så?..Min regel i studion mot kunder har alltid varit, kom gærna och titta, sitt ned o se mig jobba, titta i tidningar..Få kænslan av ett riktigt jobb..Drick kaffe, snacka..Men snacka inte om billighet..Har man inte råd att tatuera sig, så skall man låta bli eller vænta tills man har råd, spara och sen unna sig, men kunder som står o velar før att dom vill ha det så billigt som møjligt och sedan sætter sig hos en som inte har en blink om hur man kør konst på kroppen, bara før att det ær billigt, då kan dom oxå ha en kass gaddning att titta på…

Nå, jag hoppas att jag inte trampade før många på tårna nu, men jag anser att det ær så onødigt..Det ær en otroligt vacker konst om den gørs på rætt vis.

Vera

Sætter in en bild på en av mina kunder igår.

Veratatto
0

Ang Nålar…En riktigt seriøs tatuerar, kan antingen køpa sina nålar eller i vanligaste fall nær det gæller dom ældre tatuerarna så løddar dom sjælv sina nålar, dom ligger sedan i ultrabad øver natten, torkas och packiteras før att sedan Autoclaveras.

En piercare, som mig sjælv køper Alltid nya nålar, kanyler i steril førpackningen. Man skall oxå vara klar øver att den sterila førpackningen har en utgångsdatum, det gæller allt man steriliserar, den håller alltså inte hur længe som helst.

Mina tatuerings nålar køps från en grossist i USA, sterila i førpackningen med en mærknings datum nær dom blev steriliserade, så man vet, plus en ett speciellt papper som ligger i som visar en blå kant, den blåa kanten indikerar att autoclaverings processen har fungerat.

Sen nær man har en kund så skall man bryta førpackningen framfør kunden så att kunden ser att det ær rent matrialt. Det gæller æven tuberna som manhar till sin maskin. Kunden har oxå en rættighet att fråga hur det fungerar och kænner man sig det minsta osæker o obekvæm, gå på stubbinen, risken idag att bli smittad ær større æn vi inser…Så var Rædda om er!…

dima
0

Herregud! Personlig åsikt är att om 10 år kommer du inte se vad de står… Det är kört på tok för djupt! Den gråa skuggan under skinnet ska inte sitta där!!! Och konturerna på pinupan ser inte bra ut!

Ok att du är nöjd men jag förmodar att du tål kritik eftersom du la ut bilder på någons första tatuering. Jag tycker inte att det va fint! Varför köpte han inte övningsskinn att prova på?

IdaS-A
0

En fundering bara, är det inte "farligt" att göra flera tatueringar på en gång?

dima
0

#31 Om du gör en jätte tatuering gör oftast tatueraren den i flera sittningar för att kroppen ska läka mellan gångerna och resultatet blir finare! Det blir ett sår och självklart ökar risken för infektion med fler sår samtidigt. Men där har kunden ett stort ansvar med skötsel.  Jag hade inte gjort fler på samma gång men jag vet folk som gjort det och det har gått bra!

SaraC
0

#31 Helst ska man inte göra flera tatueringar på samma gång, eftersom det blir mer ansträngande för kroppen att läka på flera ställen samtidigt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar