Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2128 ggr
jnua
0

Navel piercing igen ..

Om man har piercat sig för typ 2,5 månad sen kan man då bada hemma då? alltså, i badkaret såklart. eller ska man fortfarande vänta i 3-13 månader innan det läker som man ska göra ifall man ska bada i klor .. ?

Aviendha
0

I badkaret kan det nog funka, om badkaret är rent vill säga ;) Varmt vatten har en "uttdarande" effetk på saker och ting. Se bara till att skölja riktigt rent efteråt, så inget lort och tvålrester fastnat, och använd inte saker i vattnet som kan irritera den så tror jag att det ska gå bra =)

Der finns även de som har vatten á natural och salt i sitt bad, det är ju super för en läkande piercing.

Liss
0

Rent badkar så är det självklart att de går bra:) Precis som i duschen.. och tillägger du salt dessto bättre..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jnua
0

oh tack. så nu kan jag äntligen bara ligga och chilla i badkaret? :D men om det är i badhuset, måste jag vänta då 3-12 månader?

Liss
0

De bästa är att vänta, eftersom klor inte är det bästa och renligheten är inte heller den bästa i badhus. Men skulle de vara ett måste att bada i badhus så kan du ju göra det men göra rent ordentligt efteråt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jnua
0

Okej, ah det är ett måste att bada -_-

Några fler tips ni kan ge mig som kan vara bra? Isåfall skriv på!