Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 7137 ggr
volvo850
0

raggartatuering?

någon som har nå förslag på en tatuering med raggarmotiv?:) något som har med  raggare å gammal musik å jänkare att göra. gärna med bolstäverna rock n roll.

IdaS-A
0

vet flera raggare som har tärningar och flames

Mischa
0

är det inte vanligt med en sån där ful hackspett? *sorry*

pinupor annars, mer smakfullt.

≧◔◡◔≦

MimmieM
0

old school kallas de väl, min lillasyster målar sådana motiv och hon är superduktig!

#2 Det är ingen hackspätt, det är svalor :)

Carpe Diem

Aviendha
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Jo, det finns en hackspett som ofta används i raggar-sammanhang ;) Men jag håller med, old-school är en mer softistikerad typ av raggartattuering.

Annars är det mycket flames, dödskallar, 8-balls, spader (ess), bilar, djävlar, sydstatsflaggor mm.

Detta är en för mig typisk raggartattuering. Denna jävul är väldigt vanlig i sammanhanget, och förehkommer knappast utanför.

hus-musen
0

ni tänker på hacke hackspett=) ja de finn sju alltid de sedvanliga flamesen, tärningarna, pinuppor,bilar, flaggor, dödskallar, djävlar osv!! om du googlar eller kollar på länkar här så hittar du massor med motiv tror jag=) sen kan du ju alltid be en tattuerare rit upp något när du vet hur de ska se ut=)

Qui dormit, non peccat

FunkyShrimp
0

#3 old school är väl mer rock'n'roll än raggare? ;S

och svalor är ju inte raggigt så, utan som hacke hackespett som är väldigt vanligt som raggarmotiv.

Tror hon tänkte mer på typ flaggor i svart/vit rutigt, hackspett, v8, bilar, flames, tärningar etc…

MimmieM
0

#6 Hon ville ju ha rock n roll :P
Svalr är väl mer Rocka Billy vilket jag faktiskt tycker är bra mycke snyggare, hackspetten är väl den här. Ända jag kunde komma på iaf.

Jag var så trött igår när jag skrev så INGENTING blev rätt. När jag sa svalor så tänkte jag på Rocka Billy som jag personligen tycker bättre om.

Dags att skaffa en skinnjacka med sydstadsflaggan nu då?! :)

Carpe Diem

FunkyShrimp
0

#7 hon sa "någon som har nå förslag på en tatuering med raggarmotiv?:) något som har med raggare å gammal musik å jänkare att göra. gärna med bolstäverna rock n roll."

Och sen att bokstäverna "rock'n'roll" skulle va med betyder ju inte att hela ska va rock'n'roll ;P Låter som att hon vill ha raggarmotiv eftersom hon skrev det :P

Japp den är den. Svalor är mer rock'n'roll/rockabilly jo.

Hehe, vem du? ;P inte jag iaf :D

Mischa
0

#7 det vad den hackspetten jag menade ja :)

≧◔◡◔≦

MimmieM
0

#8 Nej jag riktade mig till #0.

Carpe Diem

volvo850
0

#10skinnjackan finns redan självklart;)

volvo850
0

Hehe hackspetten? antar att de är mr horsepower ni menar;D

dima
0

#12 woody woodpecker, med en cigg i mungipan! Den har pappa + ett v8 märke i flammor… Du får göra en servetris på rullskridskor, som litar sej mot huven av en bil i skymmning och massa neon lampor i bakgrunden och texten under eller över! Ha ha.. har du ett lår ledigt?Skrattande

volvo850
0

haha de va väl lite större än ja tänkt:P hehe

dima
0

#14 är det något du vill ha med i tatueringen då? Eller något du inte vill ha med?

volvo850
0

de skulle va snyggt med tärningar.rock n roll och sen kanske någon del av en jänkare. ja vill inte ha en så stor tatuering så de blir nog svårt att få med allt de, men annars bara något av de. tänkte om man kanske kunde ta med fronten på bilen lite snett eller så. sen lägga till de andra på nå vis men vet inte hur:P

Aviendha
0

#16 Ja, att få med fronten är en rätt vanlig lösning, beroende på vart man har dem och hur stor plats man vill ge den.

Det du kan göra är att plocka med dig en massa bilder. Några bilder på bilar du gillar, textsnitt, olika tärningar osv och knata in till tattueraren. Förklara vad du gillar med respektive bild, berätta vart du vill ha och hur stort så borde han kunna rita ihop något.