Ungefärlig kostnad?
Hej. Går och funderar på en liten och enkel tatuering. Ca 1 dm på höjden och ungefär detsamma på bredden. Nu undrar jag vad en sån kan tänkas kosta? Förstår att det kan variera en hel del beroende på motiv och dyl, men på ett ungefär?
Det beror ju som sagt helt på tattuerare, om den ska skuggas eller ej, hur detaljerad den är, om det ska vara färg… Ja Det är mycket som spelar in. Gå till din tattoostudio o fråga vad den kommer kosta på ett ungefär.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Dem flesta studios har minimunpris på 500-600:- så runt de borde den kosta. Mer tror jag väl inte eftersom den är så liten.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#2 det kan vara stor skillnad på det där.. Känner en tjej som gaddade sig en liten power puff girl på armen (har nu hela armen), den var kanske ca 4-5 cm hög o i färg. Hon fick betala 700:- för den.
Jag har själv en tattoo som jag betalade 1400 för som är helt svart och inte större än en dm..
Så det beror mycket på!
Sajtvärd på Iller.ifokus

det är mycket billigare om du ska ha en helsvart utan skuggningar än om du ska ha en lite mer komplicerad med skuggningar o färg.
Qui dormit, non peccat
oftast beror priset på tatueringens storlek + tatuerarens "timpeng"
Okej. Då vet jag lite mer. Tackar.

Pratade med en tatuerare och han hade en mall på 2000 för en tatuering stor som en handflata..

#2 Helt invuduellt. Lycky 7 vet du väl är svindyra, där skulle det nog gå på 1000. och en tatuerare i västerås skulle ta ca 1500 och en annan 500. Så du kan inte säga inte mer än 600.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
färg? mkt detaljer? bred eller smal? beror på mkt :) så kan va svårt att säga.
Jag ska göra två svalor på höfterna om en månad, och de ska va i färg, kommer inte va så jättestora, och det kommer gå på 2.500:-
Jag har funderingar på 2 enkla fjädrar(indianstuk) som ev sitter ihop med ett litet band. Vill att det ska vara färglatt och ca 1 dm hög och tja…ungefär detsamma bred totalt.
vet du om de tar timlön eller pris på själva tatueringen?
Här tar de 1000:- timmen, o 2.500 för 3 timmar.
Tror det är rätt vanligt?
Tror det iaf kommer gå på 2000.
#8 Jag skrev borde och tror? Så har inte sagt bestämmt 600:-
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#1 Nä, jag har ingen aning om de går efter timlön eller efter tatuering. Tror att det ska finnas 2 tatuerare här i stan…Östersund. Sioux tatoo och en till. Men jag har inte varit till ngn än. följde med en gammal vän för många år sedan. Kommer dock inte ihåg till vem.