bröstvårta, läkning
Piercade bröstvårtan för 3 v sen, och än så länge har den inte krånglat något .. bara varat pyttelite 1-2 gånger .. tvättar morgon & kväll .. men, hur märker jag när den är ordentligt läkt ?
Vill byta till ett smalare & mindre smycke, men vill inte göra det för tidigt så det blir massa krångel sen ..
Har i naveln sen innan, och där väntade jag ett halvår, men den har hela tiden kladdat lite fram tills dess ..
Jag skulle vänta ett par månader iaf för att vara på säkra sidan.
Skulle kännas umt att irritera och störa läkningen pga att man har lite dåligt tålamod med att vänta!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag skulle själv vänta 6 mån innan jag började peta på den. Har många vänner som det tagit ett år för innan det läkt i bröstvårtan.
Gav inte piercaren dig en rekommendation på hur lång tid du skulle ha läksmycket?

Jag piercade bröstvårtan i november förra året. Den är fortfarande inte läkt.
Jag har för mig att jag hörde att så länge det kan komma lite var så är den inte läkt. Min gör inte ont alls, har inga problem med den, men ibland, kanske 2ggr i månaden så kan jag klämma ut lite vitt gegg ur den. Isf är ju inte min läkt efter 2,5 år.
Men jag bytte smycke efter 3 månader, men sen är ju jag tyvärr sådan oxå att jag i princip aldrig kan låta en piercing vara.. Inte bra, men än har jag haft tur. Jag har aldrig bytt eller gjort något ifall den varat eller gjort ont eller vart irriterad. Helt läkt kan jag vara tveksam till att de vart.
Vänta tills du käner dig säker.
Paulina

jag tog min för 1½år sedan och det var först för 6mån sedan som jag kunde byta smycket eftersom att läkningen är oerhört seg just på bröstet, endel läker det aldrig för heller så man måste nog ha lite tur också.

Hm, jo .. antog att jag skulle få denna respons (: ville kolla iaf .. dom sa väl 3-5 mån då jag gjorde den .. men ja, har läst att den ofta är väldigt svårläkt .. den ömmar inte åt mig iaf, känner den inte ens .. men jag väntar nog ett tag till med o byta då! (:

Ok, jag som funderar pa brostvartan och har ratt daligt lakekott i ovrigt; kommer piercingen att omma och vara under tiden den laker da, eller "bara" vara lite rod och svullen? har aldrig piercat ngt forutom oronen, och de kan fortfarande vara ibland fastan det ar 13 ar sedan jag tog dem..
// Amanda
#7 ja det kan den göra, eller inte. det kan ingen svara på utan det vet man först när man piercat sig. alla är vi olika och vi läker olika.