Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1241 ggr
Mansonchild
0

Ta hål i läppen?!

Jag har länge velat ta en lembret snakebites och monroe. Frågan är om det gör ont eller finns det fake piercingar som man kan köpa ngn annan stans i sverige? skulle också bli jätte glad om jag fick en rekomandation av ngn studio runt om i sverige
Tack på förhand maria!

Tezzy
0

Själv har jag monroe tyckte inte att de gjorde ont för fem öre men de är nog så olika

Aviendha
0

Har inte hört om någon fakepiercing..

Det är ju så olika hur man tar smärtan, tyckte det gjorde ondare att ta hål i öronen än i läppen (har labret) Det var inte så farligt, sticket känns ju, men det är så snabbt över.

Vad gäller bra studios så har jag hört bra om tribe i gbg, men de bästa är att du går till din studio och pratar med dem o bildar din egen uppfattning.  Det finns en bra lista på tribe.se om vad du kan kräva av din piercare. Ex att begära att få se certifikat, sterilrum, att alla verktyg ska vara steriliserade och att nålarna osv bryts ur originalförpackning o slängs på tt ställe avsett för ändamålet mm. Den listan kan jag rekomendera. Mycket är självklart för vissa, men kan vara en bra grund att gå på.

Lycka till!

hus-musen
0

ja visst finns det fakepiercingar, finns alla möjliga olika!! finns ringar med som en fjäder inuti som klämms fast, de finns magnetsmycken, de finns sånna man limmar med hudvänligt lim. finns säkert fler som jag inte sett=) du kan ju alltid testa en sådan innan så ser du ju hur de kommer att se ut!!

Qui dormit, non peccat