Tatueringstid bokad!
Hoho!!
Var förbi en studio idag och bokade tid för tatuering, ska dit nästa vecka redan
Torsdag den 9:e!
Jag är verkligen feeeg…
Hehe, inte ett dug avis^^ Lycka till!:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jäklar vad snabbt du fick tid :)
Åhh vad roligt Cilla :) Kommer nog gå super bra :)
#3 Haha, jag lever i förnekelse! Jag är så attans feg :) inte rädd, bara feg.
oj ja det var snabbt, kul =)

Det kommer ga braaaa! :D
// Amanda
Vad kul! Och vad snabbt! =) Det blir tassen då eller? Längtar tills jag får se resultatet =)
Paulina
så himla avis… Vill med ha en bokad tid ju!… Men jag har ju inte pengar för mitt projekt just nu och så måste jag hitta en tattuerare som är en hejare på växter (mycket viktigt) :)
Tror din tattoo kommer bli skitsnygg!
Och den är så liten så det kommer inte göra ont sålänge om det nu kommer göra ont… :) oftast är det bara en skön känsla
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det blir en TASS :)
#8 Håller med dig! pengar sätter gränsen:)
Jisses vad spännande det kommer att bli! Vill nu, nu, nu…!!!
Imorgon är det dags! Jag ser fram emot det jätte mkt! Som julafton typ :)
Lycka till :)
Aaaaaavis!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Lycka till! Glöm inte visa bild sen :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
jag ska visa hela världen :)
lycka till idag :D
Tack tack :)
lycka till! :D
Är du inte färdig snart? Jag vill ju se :p
Paulina
Hoppas de går bra:)
Vill också se :)
Nu är jag färdig!!!
Jag vill ju fota och så, kan jag ta bort plasten? 

Plasten ska bara sitta max 2 timmar, så av med den och fota nu!!!!
Vi sitter ju här och väntar på resultatet :)
ja ja ja.. vänta då!!

Snyggt!
Ah fin cecilia:) Hur var det att göra på handleden tycker du då?
Trodde aldrig du skulle visa ;) Den passar dig!
Plasten ja, det är så himla olika, har hört allt emellan 1 timme och 12 timmar.. Hur gjorde du föresten för att få formen? *nyfiken*
Paulina
Åh vad snälla ni är :)
#28 Det gjorde ont, hehe.. ajaj. Men jag trodde att det skulle vara mkt värre. Ju närmare handen ju ondare gjorde det. Men vad gör man inte för att lida pin? :)
#29 Tack! :) jo, självklart skulle jag visa den!!
Jag fotade Lucifers tassar och sen var det en vänlig själ som hjälpte mig att klippa ut trampdynorna i photoshop!
Tatueringen är exakt efter hans tassar och är i naturlig strl, jag är så himla nöjd :)
Hehe.. Ja de gjorde ondast närmast handen för mig med:) Är så himla lite underhudsfett där.. Men som sagt, man klarar de:) Den blev unik..
åh va fin! :D

Där var den ju!!!
Den blev jättefin. Lucifer måste vara en jättegrabb :)
Morgan fick köra med enbart konturnålen, för att Idas tassar var så små och det kändes, aj aj.
#35 Han har varit en jätte grabb innan han blev sjuk. Men tassarna förblir samma strl hela livet :)
Jag vet inte om man byter nålar? Men hon använde samma som hon gjorde konturerna med!

Aj, aj!!!
Rekommendationerna angående plast är först ca 12 timmar. Sedan 3 nätter till med plast.
Förresten snygg tatte :)
oj vilka bamsetassar han måste ha! min tatuering av mina illrar tassar är oxå naturlig storlek (fast de är ju honor iofs)
Riktigt snygg!
#38 ska jag ta ny plast tycker du?
#40 Ja :) stora tassytor har han allt!
#41 taack :)

Jag har aldrig hört att det ska plastas?
Det ska ju andas.
2 timmar sen ska den av, enligt mina tatuerare och sen är det smörja och smörja ofta med helosan.
Det funkar fint och läker snabbt!
Det finns nog många olika sätt :)
#43 Jag blir så virrig 
Hur fäste dem din plast?
Tatuerar man sig på dagen ska man gärna behålla det på till kvällen ungefär:) Högst 6 timmar.. Men så varierar de där också. För när jag tatuera handleden så vart de så fullt med vätska innanför plasten, så jag var bara tvungen att lufta det efter kanske 3-4 timmar iaf och tvätta det.
Men nu har du redan tagit av det och du ska inte behöva plasta igen inte.. Utan ta bara hand om den nu och tvätta och salva ner den:) Så blir det bra.. Kanske ett skydd när du sover? Jag hade de inte.. men de är lätt att komma mot när man sover så de skaver imot.

#24 det beror på vilken tatuerare man frågar. min sa minst 6h och max 12h
"Behåll omslaget på i 12-24h. Tvätta därefter med vatten och oparfymerad tvål. Torka genom att trycka försiktigt med handuk. GNUGGA EJ!"
"Vi rekommenderar att ni plastar in tatueringen med ett tunt lager Helosan salva under och tejpar med kirurg tejp innan du lägger dig. Plasten ska sitta kvar under natten och tas av på morgonen i samband med dusch. Vi rekommenderar att ni upprepar detta i 3 nätter. OBS! Tatueringen ska inte vara inplastad under dagen!"
Detta är en del av råden som SPT har tagit fram i samråd med läkare. Jag anser att man bör följa dem. Även att en tatuerare ska berätta detta då man tatuerar sig.
SPT heter numer SRT.
#45 Klart det kommer en massa vätska :) Men inte tig jag av plasten för det. Jag hade på min i 15 timmar första dagen.
Sedan plastade jag in den i 3 nätter.
Har knappt fått någon skorpa alls.
jag plastade in det igen :) och sov gott.
Tack för alla råd :)
okey :)
Min tatuerare när jag gjorde den stora på ryggen sa bara: "Ta av plasten när du kommer hem och lägg dig i ett varmt skönt bad" Så jag hade nog inte plasten på mer än i högst 2 timmar.
det där med plasten har ju att göra i samband med läkning oxå, inte bara att skydda tatueringen de första timmarna etc. har puttat upp en tråd om ett hett tips ;)
Jag känner mig lite eländig över att jag tog bort plasten. Tatueraren sa att jag kunde ta bort den på kvällen, men i infobladet stod det 12tim. Sen när jag läste att Satmaran tagit bort sitt så gjorde jag det också.
Men jag gjorde tatueringen kl 13 och tog bort den ca 19:30.
Suck :(
#54 Oroa dig inte :)Så länge du sköter den som du ska tror jag inte det blir några problem!

#52 ett bad är däremot vansinne om man har en ny tatuering! Men duscha går bra!

äh strunta i plasten, se till att tatton är insmörjd, o att inget skrapar emot tatton!! max 12 timmar sa iaf min tatuerare att man ska ha skyddet på annars kan de bli en bakteriehärd!!dessutom så är en tattuering ett skrubbsår så jag antar att luft är de bästa! de r iaf vad jag fått lära mig.
Qui dormit, non peccat
#58 plast är mkt givande att ha på då det påskyndar läkningen och inga skorpor bildas, givetis har man inte samma plast på utan man tar ny och byter flera ggr dagligen och smörjer med salva och tvättar tatueringen som vanligt.

#59 eller så följer man sin egen tatuerares råd. Du är typ den enda som jag hört som sagt ngt positivt om att plasta in tatueringar?!
#50 Inte läst det som jag skrev som är framtaget av tatuerare i samråd med läkare? #47 står det i.
Konstigt om godkända tatuerare ger andra råd än de som är framtagna?