att vara ärlig
Har märkt att de flesta i alla trådar med bilder på tattueringar och piercings skriver att det är jättesnyggt och inga negativa kommentarer alls.. Men tycker alla ni som lägger upp bilder att det är okej om man är ärlig och skriver att det inte faller mig in i smaken eller vill ni hellre att man inte ska skriva alls då?
Jag vill iaf att alla ska vara ärliga om jag lägger upp bilder. Gillar ni det inte så gör ni inte.. huvudsaken är ju att jag gör det :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag tycker också att det är många som skriver att det är snyggt och så. Jag tycker att det mesta är snyggt även om det kanske inte är min stil eller så och då kan man ju skriva nåt sånt istället tycker jag.
Och som du säger, huvudsaken är ju att personen i fråga är nöjd.
/Christine
jag skriver när jag tycker att det är snyggt. rätt elakt tycker jag att skriva att man tycker det är fult etc. då kan man lika gärna vara tyst. Men ingen ska behöva ta åt sig tycker jag då det är vad man själv tycker som verkligen betyder något. alla är vi olika. jag har många gånger skrivit att jag tycker att det är snyggt (för det tycker jag) men att det inte är min smak (för jag skulle inte göra det på min egna kropp) etc. !
Jag skulle aldrig skriva att nåt var fult för det är lite FÖR ärligt och nästan elakt… Men jag skriver ofta vad jag gillade i tattoon tex men att det inte var min stil, eller att jag inte är så mycket för just den typen av motiv eller liknande..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Gillar jag det inte låter jag bli att skriva, ser ingen anledning att komentera något som inte faller mig i smaken.
≧◔◡◔≦

Jag haller hellre tyst :)
// Amanda

jag skiter hellre i att skriva alls om jag inte har ngt snällt alls att säga ;)
Jag blir nog gladare av en ärlig kommentar, gärna med folks egna åsikter.

jag skriver inte om jag tycker att det är fult eller dåligt gjort. viktigaste är att personen är nöjd :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Brukar låta bli att skriva om de inte faller mig alls i smaken, men annars kan man ge bra kritik också och inte säga att "den är skit ful" utan säga de på ett finare sätt. Men som sagt, har jag inget snällt att säga kan jag lika gärna låta bli.
men klart man vill ha ärlighet och inte en massa kommentarer som inte stämmer.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

I bland säger uteblivna kommentarer mer än de som skrivs faktiskt. Självklart beror det ju på vad det hela handlar om :)

Det var det som störde mig mest när jag bodde i Sverige - jag kännde at jag inte kan lita på vad människor säger / känner. Eller inte säger / inte känner.
Svenskar är mycket trevliga, men ofta det känndes att dom sa inte allting.
Finnar är ärligare, vi talar om de negativa kännslor oxå. Svenskarna vill att allt skall hellre vara trevligt än ärligt.
Var vad jag trodde när jag bodde i Sverige… Ni får gärna tänka annorlunda.
Om jag tycker något är fult låter jag bara bli att kommentera överhuvudtaget :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

tycker jag att något är alldeles obeskrivligt skitfult så säger jag det, dock inte med de orden då=) men jag har aldrig sett något som passar in på den beskrivningen här faktiskt. står det att någon vill ha en åsikt så kan ju inte personen i fråga bli sur om jag tycker att piercingen/tattueringen eller vad det nu är inte är särskilt snygg eller inte passar på personen. alla tycker ju olika, o de är inget fel med det.
Qui dormit, non peccat

Ogillar jag något tatueringsmotiv så håller jag oftast tyst.
Jag hör till den skaran som håller tyst. Sen kan ju vissa motiv vara sjyssta, men inte vara något jag någonsin skulle överväga själv, men då kan jag oxå säga det.
När det gäller mina trådar så har jag absolut inget emot att höra både ris och ros. Tycker någon att det ser för jäkligt ut så får de säga det. Man kan säga att man inte gillar en sak utan att gå till personangrepp eller vara rakt ut otrevlig, men jag förstår givetvis att man hellre är tyst.
Är det en vän jag känner väl, kan jag dock säga vad jag tycker, men för de mesta så har ju folk rätt hyfsad smak ;)
Paulina
Har jag inget trevligt att skriva, så struntar jag i det.
Ser ingen mening med varför man skulle utrycka sitt ogillande över något som någon annan satt på sin kropp, permanent dessutom :)

Det är ju skillnad på fult och fult. Vad man själv tycker är snyggt och fult är ju en smaksak. Sen finns det ju alltid dåligt gjorda eller icke genomtänkta tatueringar.
Man vinner inget på att skriva sådana saker.
Skulle det vara så att någon skriver att tatueraren gjort ett dåligt jobb och vill ha medhåll är det en sak, men då någon gjort en ny tatuering och vill höra positiva kommentarer tycker jag inte riktigt att det är okej.
Så helst vill inte ni här inne att man skriver att det inte är helt i "min smak" om man tycker det utan att bara de som skriver att den är skitsnygg får skriva i trådarna?
Bara så man vet…
Sajtvärd på Iller.ifokus
#19 Tycker ingen har skrivit eller påstått det i tråden? Folk har bara skrivit just hur dem gör.. sen uppskattar man ärlighet såklart.
JossanH; så länge man inte sårar någon så är det ok. Men jag tycker som sagt att det känns onödigt att skriva om man inte har ngt positivt att skriva.
#20 de flesta tycker ju att man ska vara tyst om man inte har nåt positivt att säga….
Sajtvärd på Iller.ifokus
#22 Svår fråga. Ibland kan jag tycka att ett motiv är bra gjort, även om jag inte tycker om det i övrigt. Då kan man ju skriva just att det var bra gjort men att det inte var i ens egen stil. Då har man ju något positivt att komma med. Men om man inte gillar det alls så bör man nog vara tyst. Eller så kan man gratta, för oftast är ju personen med ny tagg rätt glad och nöjd.
Men när det gäller mig så har ni fri tillgång att kritisera hejvildt ;)
Paulina
#22 JossanH; är det inte ganska logiskt?
Vi vill ha en bra stämmning här inne och vill att alla ska känna sig välkommna. Jag tror inte det är speciellt kul att få negativ kritik på ngt som man ändå inte kan ändra på.
Varför frågar du? Känner du att du vill skriva negativ kritik?
#24 jag har- som jag skrivit flera gånger tidigare- skrivit saker som "inte riktigt min smak men fina färger" etc och endel verkar inte uppskatta när man skriver det. Då frågade jag om det var okej eller inte- bara för att HÅLLA GOD STÄMNING så ingen blir sur om man skriver vad man tycker… Skulle aldrig skriva typ "skitful tattoo", men det har jag ju klargjort även det..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Och jag ser ingen som skriver att man inte får göra som du gjort. Har man BARA negativt att skriva bör man strunta i det.
Tycker man ser tydligt att det är ok att skriva så. Och alla vet ju med sig vad som kan såra och inte.

Så typiskt inlägg från dig JossanH. Jag vet ju hur svårt det är för dig att avstå från spydiga kommentarer och kritik på iller.ifokus.
Här inne är dock alla vänliga och hjälpsamma.
Röstade förresten på ditt bidrag, denna gången. Bara för att det var vackrast i mitt tycke ;)
Håller annars med Hera, finns ingen anledning att kritisera andras smak eller val av bodyart.
Ros om man gillar
Ris hjälper inte på något vis

Att ta åt sig kritik handlar väll hur osäker/säker man är i sig själv.
Världens människor är väll uppbyggda på att man tycker olika.
Att gå o tycka att en männsika ser hemsk ut pga vad han/hon har gjort för val med sin kropp är ju patetiskt!
Gör man något så ska man ju kunna stå för det också.
#27 hahaha, tack satmaran :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag tycker att en välgjord tatuering är trevlig att titta på oavsett motiv! Men jag kan tycka att placering och storlek inte ser bra ut!
Själv har jag motiv som är stötande för vissa människor och stora dessutom, jag får höra mycke om mina tatueringar men det är inget jag tar åt mej av på ett negativt sätt.. Snarare blir jag glad när någon säjer att dom inte hade velat haft den själv!! Det betyder ju att jag är inte som andra, men vissa reagerar helt annorlunda och kommer själv med ett liknande motiv efter ett tag!
Så mina val är både inspirerande och avskräckande, men åsikten människor har om dem är spännande att höra! Både ris å ros!!
Jag tror inte jag hade lagt ut en bild om jag inte va beredd på att höra vad människor tycker, jag har ju inte gjort gaddningen för att behaga andra.
#30 Låter som ett bra tänk!:)

#30 Klokt!
Mycket bra tråd JossanH :)
Carpe Diem
#30 Bra skrivet! Men jag är fortfarande nyfiken på dina tattueringar ;)
Paulina

Ha ha.. Lovar du att skriva första reaktionen då! så kanske jag lägger ut min rygg till allmän beskådan!
#34 Du bad om det, och jag är inte den som är den ;)
Paulina
Alla tycker vi olika men om någon frågar, -Vad tycker ni om tatueringen? och den faktiskt inte är fin och personen ber om en ärlig åsikt. Vad säger man då?
Jag tatuerade mig häromdagen och när jag visade pappa så tittade han på ett speciellt sätt som jag vet betyder "hmmm.." Men jag vände bara på klacken och log för mig själv. För huvudsaken är att jag älskar den, vilket jag gör.
Folk frågar varför tatueringen är vänd åt mitt håll ( så att jag ser den ifrån rätt vinkel) Jo, för att jag har gjort den för att jag vill se den! Inte för att visa alla andra.

#36 Pappor är pappor! Tur att mina föräldrar slutat reagera, alla syskonen ser ut som klotterplank så det är väl ingen ide tycker dom!
Helt rätt att göra för sin egen skull, jag hade oxå satt en tass åt det hållet! Vet inte varför det bara känns rätt!
#37 man blir inte lite sugen på att se dina konstverk! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#36#37 Pappor? Här säger inte pappa ett dugg, mamma däremot stirrade men vägrade kommentera mina tattueringar och piercingar på över ett år. Sen fick jag höra "ja, jag får ju tänka på att de sitter på utsidan och hoppas att du är likadan på insidan ändå, trots att du är en såndär piercad och tattuerad sak.." Inte lätt för våra arma föräldrar ;)
Paulina
Tycker egentligen man kan vara tyst, men om man absolut måste kommentera så är det ett bra sett de många kommenterar på att säga något i stil med "snyggt på dig, men inte riktigt min stil". Snällare än att säga "fy f*n så fult!"

#34 jag lovar att om du lägger ut så ska jag skriva det första som dyker upp i mitt huvud. :D
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se