Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 12583 ggr
Papaya
2008-10-06 22:10
0

Conch

Hej allihopa! jag har blivit väldigt sugen på att göra en conch (säger man så, haha?:P). För tillfället är örat det enda stället jag skulle vilja pierca och en conch tror jag hade varit bäst p.g.a att jag av någon anledning har känsliga öron. (i vecket längs upp eller vad man nu ska säga spricker det på insidan när det är för varmt eller kallt, och jag måste smörja å hålla på, oont)

Men jag skulle vilja veta, ni som har piercat brosk, gjorde det ont? Dröjer det länge innan det läker? Jag har bara "vanliga" hål i örsnibbarna som jag tog när jag fyllde 10 och det var ju ett tag sedan så jag minns inte så mycket. Finns det någon här som har conch? vad tycker ni? Kom gärna med åsikter och passa på att berätta var ni gjort era. :)

Och bild är ju förstås roligt! ^^

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

[jenkass]
2008-10-06 22:19
0

jag har en conchpiercing och det är det ondaste jag gjort utav de ställen jag piercat mig på. men smärtan går över lika snabbt då ingreppet går så fort. bild kan du se i wall of fame-tråden. Kommer inte ihåg hur snabbt den läkte men hade inga problem med den iaf. Så länge du inte pillar med smutsiga fingrar och följer piercarens skötselråd så ska det inte vara några problem (förhoppningsvis) risker finns ju alltid att man kan få infektion osv.

Papaya
2008-10-06 22:23
0

Ånej, jag hade hoppats få höra att det inte känns alls, haha! xF

//Emma

[jenkass]
2008-10-06 22:27
0

väldigt individuellt är ju allt med piercingar o läketider m.m. Men eftersom att det är brosk så tror jag nog att lite känner man allt ;)

men som sagt, det går ju såpass fort så det är ju ingen bestående smärta..

Papaya
2008-10-06 22:31
0

Sant. Hur blir det när man vill att det ska växa igen sen då? (Rolig jag e då som tänker på det redan ;P) Blir det ett "hål" då eller växer det igen och blir ett litet ärr bara? Jag tycker det så fint, men jag är i många fall en mespropp…xD

//Emma

[jenkass]
2008-10-06 22:33
0

ja det är väldigt fint å diskret tycker jag :) vet faktiskt inte om det växer igen, ingen utav mina piercingar har växt igen. (det är ju som allt annat väldigt individuellt) Det är väl om man tar ut det innan det har hunnit läka helt kanske. men jag har lagt upp en bild hur det ser ut utan smycke i, ska försöka hitta tråden och putta upp den åt dig..

[jenkass]
2008-10-06 22:40
0

hehe jag hittade tråden. den heter "något jag aldrig sett" där har jag lagt upp bilder utan smycke i.

Papaya
2008-10-06 22:43
0

haha, den bilden när ljuset lös igenom var ju lite häftig. ;) Tack för att du orkade leta rätt på bilderna. :) Man tycker ju att hålet efter ett par år borde läga ihop, huden i alla fall. Brosket gör kanske inte det… Men jag är så sugen, ska jag våga?! Först, innan jag går för mycket in i mina planer, borde jag kanske försöka övertala mamma. ;) Hon är ju trots allt nödvändig som stöd. :P

//Emma

Mischa
2008-10-06 23:07
0

Broskpiercingar tar sin tid, det jag upplever med min industrial är att det kan ömma/svida när det är kyligt/kallt ute.

≧◔◡◔≦

Papaya
2008-10-06 23:18
0

Jag antar att mössa är ganska bra då med andra ord?

Jag har ganska lätt för att få utslag och min hud blir irriterad av det mesta (smink, vatten osv). Antagligen är det väl någon allergi. Tror ni det skulle funka med en "brosk-piercing" då? Blir huden lättare irriterad än när det gäller piercingar i mjukare och mindre "strama" områden?

//Emma

FunkyShrimp
2008-10-06 23:34
0

Det gör ont att pierca i brosket, det gör det. Men har piercat mig på ställen som gjort ondare, så det är inte SÅ farligt.

Conch tar dock vääldigt lång tid att läka tycker jag.
Min systers har precis läkt nu och det tog två år.
Jag har haft min sen mars nångång? och min är inte läkt än.

Liss
2008-10-07 01:59
0

I brosket i örat kan de ta 8 veckor eller mer i läktid. De varierar mellan människor efter hur deras kropp är och läker.

Jag har en piercing i helix, vilket är i brosket längst upp. Den gjorde inte alls ont enligt mig. En piercing är dessutom över på 3-4 sekunder av en bra piercer och smärtan är alltså inte mycket mer än dem sekunderna.

Jag själv tänker göra en conch inom en snar framtid, när jag har råd då alltså;P Och jag tycker de är jätte snyggt! Så vill man ha det är det bara att köra på!
Man får vara riktigt noga med rengöring och allt sånt med piercingar i brosk! Kan säkert vara ömt när man sover en bra tid (min helix kan göra ont när jag legat på den fortfarande och den pierca jag som 12-13 åring) Byt påslakan om kudden ofta i början också. Men så gäller det att inte övertvätta det också så de blir irriterat ist:)

Angående hur det ser ut när man tar ut den, ja de visade ju Jenkass med den där bilden. Ser likadant ut me min helix när jag tar ut. Men klart de finns chans att de växer ihop. Beroende på hur bra läkkött man har där också. Brosket växer inte tillbaka på de viset men skinnet som du säger. kanske inte helt heller, men så de syns mindre iaf.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Papaya
2008-10-07 11:32
0

Så bra då. :) Jag tror jag har ganska bra läkkött iaf. ;)

//Emma

JossanH
2008-10-07 11:47
0

Jag har piercing i brosket o det var första gången jag tänkte "nä, nu tusan är det färdigpiercat för min del"… Men så var det ju såklart inte :)
Den nästondaste piercingen med en obehaglig smärta…
Bröstvårtan var dock betydligt värre om du frågar mig!

Har planer på 2 till broskpiercings i ena örat sen är det klart.. Ser inte fram emot det direkt.. :/
Bara efteråt när man är aningens finare :D

Sajtvärd på Iller.ifokus

Papaya
2008-10-07 18:39
0

På en skala, 1-10, hur ont gör det? Jag är verkligen inte en sån person som njuter av smärta, men det hade ju vart kul att ha ngt lite mer udda än ett par hål i örsnibben liksom. :)

//Emma

Liss
2008-10-07 18:42
0

De kan ingen säga till dig. Som alla säger så är det individuellt hur mycket man känner. Så även om de kändes en 1:a för mig mellan 1-10 så kan de kännas 10:e för någon annan:)

Och de går ju så fort så de är nog ingen fara ska du se:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Papaya
2008-10-07 18:47
0

Hoppas det inte gör så ont för mig då. :P jag får se till att önska mig i födelsedagspresent, har inte pengar till det just nu…:/

//Emma

JossanH
2008-10-15 00:27
0

Gjorde en conch idag.. 4 mm tjock.. Det gjorde inte alls lika ont som förra gången jag tog i brosket.
Så himla olika.. Tom olika på mig själv från gång till gång så därför så svårt att säga att "såhär eller såhär ont gör det"

Sajtvärd på Iller.ifokus

Papaya
2008-10-15 17:54
0

4mm, är inte det ganska mycket? :P Nästan en halv cm ju.

Jo, det är ju väldigt olika från person till person. Och känns det bara en liten stund eller ett par dagar till och från så får man väl stå ut. ;)

//Emma