Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2285 ggr
CiCee
0

Industrial?

Någon som vet hur gammal man måste vara för att få göra en industrial? Och om det finns någon piercare i gbg som skulle göra det på mig? Jag är 15

Liss
0

Seriösa studios piercar bara myndiga människor, det vill säga 18 år. Så vill du få det bra gjort får du vänta några år till:)

Vissa studios kan ha 16 år med målsman.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fhs
0

Precis som LisetteS säger, 18 år om det är en seriös piercare. :)

Gå inte till Panache eller så och gör det, de gör det med en piercingpistol.

Tribe is the way to go om du ska pierca en industrial och de har 18 års gräns på den då den räknas som en "extrem-piercing".

Mischa
0

Det är verkligen värt väntan att få den ordentligt gjord då den är svårläkt.

≧◔◡◔≦

CiCee
0

Ok, tack. Antar att det är samma för en helix eller?

Liss
0

Jo det lär det vara. De är alltid 18 år på en seriös studio.

Min helix gjorde jag som 15 åring dock. Men de är verkligen inget jag tänker tipsa om, eftersom den gjordes me pistol. Vänta lite du:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fhs
0

Jag gjorde min helix som 13-åring (skulle fylla 14 månaden efter) på TRIBE här i Göteborg. Hade dock med mig målsman så det var okej, men nästan inte. :)

LilleBell
0

Nu ska jag verka lite newbie här, men varför är det sämre att göra med pistol? Skäms

Aviendha
0

#7 Ingen fara =) Det är infektionsrisken man tänker på, samt att de med pistol ofta inte har någon utbildning.

Iofs så (enligt en tant som piercar navel, öra och näsa med pistol här i Skara) gatanterar Bloomhdal (ett företag/märke som har pistoler och smycken) att piercingen inte ska bli infekterad/inflammerad om man följer skötselråden.

Ofta (som jag uppfattar det) så är det typ frisörer som tar hål med pistol. De håller på med sitt och sticker emellan en håltagning, inte så det känns så sterilt och bra precis.

Dessutom är det viktigt att veta hur man ska sätta den, och att veta vilka nerver som finns och vilka risker det kan medföra.

Hoppas någon med bättre info kan fylla på och ev. korrigera.

Niini
0

#7 sen kan jag tillägga också att jag i min ungdom var dum nog att göra en helix med pistol (vid frissan), främst för att det var billigt och sen så var det även utan lov av föräldrarna.. Den överlevde 3-4 dagar, sen var det nog bara att ta bort så länge det fortfarande gick (örhänget vad påväg in i örat av vad det hade svällt upp). Gissa om man blev avskräckt för ett tag?!