Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 1597 ggr
Aviendha
0

Inflammerat

Nu är jag less och tänkte skriva av mig lite ;) Gjorde ju en off-center labret för ett tag sedan, men staven var ju för kort =/ Gick tillbaka, då stavbyte ingick i priset, men de hade inget alls i större strl. Om det inte var 1,6mm då, men det går ju inte då jag har 1,2mm.

Anledningen att det blev så fel var att han brukar mäta tils det "tar stopp", och då jag har så mjuka läppar så blev det lite missvisande. Jag har tydligen de mjukaste läppar han piercat, vilket man tycker att han borde tagit med i beräkningen och kikat på innan han stack lixom.

Ända från början tyckte jag att den var tight, men tänkte att det var svullnad. Visste att den sjunker in lite på baksidan, men när det börjar bli såpass att man inte ser plattan, man får kanter runtom som värker och jag måste ta värktabletter då trycket gör ont så blev det för mycket.

Hade beställt en längre stav och en ring från tribe efter återbesöket, men klantade mig självklart och glömde ändra till den nya adressen :S

Får inte tag på tribe, fastän jag ringt flera gånger och skickat ett par mail, och de som brukar vara så bra. Har tom. fått tag i den nya hyresgästen, och hon har inte sett till något paket och lovade att skicka det isf, men eftersom det skickades för 10 dagar sedan, så borde de ju redan hunnit vänt.

I alla fall så insåg jag att detta är ohållbart, men en ny smyckesshop har just öppnat i Skara (eller ja, de har fått in mer grejer och jag är ny) så jag gick in och de hade bara stavar i 1,6mm men de hade en ring i 1,2mm så då fick de bli den. Inget skjutmått hade de, hon visste inte ens hur man mäter smycken, eller ens att de är olika tjocklek på dem >.< Så efter mycket ball med linjal så fick jag hem den och har nu satt i den.

Nu är piercingen så irriterad att den för ett par dagar sedan har blivit inflammerad, antagligen pga trycket. Kan inte med ord beskriva hur skööönt det är att slippa det! Det är ju tydligen inte det bästa att läka med en ring, säkert för att den rör sig mkt mer, men jag hade verkligen inget val. Och min fina piercing som började läka så fint och antagligen inte hade krånglat alls om jag hade fått rätt längd från början. Gråter

Jag blir så less. Nu är det bara att börja med hårdkuren igen. Koksaltlösningsbad 10 min varje dag plus rengöring och en massa tålamod… Så kan det gå.

Aviendha
0

Usch vad långt det blev :S

Anna-Klara
0

ugh, det där lät inte bra.. men hoppas du får ordning på det :)

WhiteChalk
0

Känner igen känslan, var ju likadant med min vertical industrial, vilken känsla av befrielse då smycket blev urplockat efter att det varit inköttat i örat och man knaprat värktabletter för att kunna sova… Ska se till att aldrig mer få en för kort stav…

JossanH
0

Ajaj, låter inte skönt det där. Hoppas det repar sig fort nu när huden får en chans att "röra" på sig..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Ja, jag hoppas att det blir bättre nu. Den gör iaf inte ont längre, mer än om man rör den vill säga. Jobbigt nog började den just blöda >.< Det har aldrig hänt mig förr. Visst varade naveln, och jag hade nästan en böld "bakom" den ett tag när jag tänker efter, men den blödde aldrig..

JossanH
0

#5 samma med min navel. Det bildades en liten ficka som varfylldes bakom piercingen. Det gjorde inte ont men en dag när jag satt o pillade lite så gick det hål på den och det verkligen rann ut var… Det hände vid 2 tillfällen sen läkte den som den skulle… Lite kusligt..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

#6 Exakt så var det! Jag kunde, om jag tog av kulan föra in änden på staven upp i varfickan, som satt bakom/ovanför. Inget ont, men då kom det ut en massa var. Mysko som jag är så var det rätt kul ;)

Fördelen med naveln var ju att den inte syns om jag inte vill flascha.. Läppen är det lite värre med..

Liss
0

Tänk på att inte övertvätta den också. De räcker med antingen eller, koksaltlösning eller annan rengöring:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

JossanH
0

men kan man verkligen övertvätta med koksaltlösning?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Liss
0

#9 Det räcker med koksaltlösningen helt enkelt. Man behöver inte en extra rengöring dessutom på det.

JossanH
0

#9 nej, nej (använder endast koksaltlösning själv) men menar kan man övertvätta genom att använda koksaltlösning flera gånger om dagen?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Jag brukar använda koksaltlösning för att skölja den morgon och kväll, ibland mitt på dagen, för att få bort torkat peckel på själva ringen, åker det in i läppen gör det ju ont så in i *****

Annars är det koksaltlösningsbad + en tvätt av den, så jag tror inte jag övertvättar, rengör mest själva ringen.

Har jag ingen kslösning så får de ju bli mild tvål.

Men det känns mkt bättre nu. Den varar ju fortfarande men mindre, och är inte alls lika öm, och den är inte svälld och det röda håller på att lägga sig Skrattande Hoppas det håller i sig!

Jag förstår inte att ingen av de 4 piercare jag vart till har tipsat om koksaltlösning Obestämd

Liss
0

#11 Koksaltlösning är rätt uttorkande, så tvättar man med de för mycket kan piercingen bli irriterad, svar ja:) Men vad som är för mycket är en definitionsfråga. Jag själv tycker det räcker med 2 ggr om dagen i början och sen trappa ner.

#12 De låter ju bra att de blivit bättre:) Och när den är inflamerad är de bra med baden.. men när den blivit bättre räcker de med bara morgon och kväll.
Att ingen av din piercer sagt något beror säkert på att dem tänker mera på produkter dem säljer. Piercing rengöring osv. De verkar inte vara så vanligt i studios, för när jag prata med min piercer om de så svarade han att "Ja du kan väl köra med bara koksaltlösning tror jag, jag vet inte, testa".

Aviendha
0

#13 Det kan det vara, även om det bara är en av "mina" som haft någon produkt för rengöring. Det lilla jag kan jämföra, så tycker jag att koksaltlösning är bättre än tvål, eller bara vatten. Dessutom är det så enkelt att fixa, spec om man har vattenkokare ;) Billigt och bra.

Liss
0

#14 Håller fullständigt med dig!:) Har endast haft koksaltlösnng till både septum och off center labret. Hade någon rengöring först på labreten men de vart inte alls bra..

JossanH
0

F*n viken bra piercare jag mötte i Norge alltså :)
Han gav endast rådet om koksaltlösning och lactacyd för att få bort schamporester de gånger jag duschar håret.. o så kostade fetingpiercingen bara 400:-!! Super! :D

Sajtvärd på Iller.ifokus

Liss
0

#16 Ja de lät bra:)