Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5826 ggr
Niini
0

För- och nackdelar

Funderar på en Industrial, så nu skulle jag vilja höra lite för- och nackdelar med en sån innan jag gör något. Har fattat att det tar rätt länge innan den läker, kan det möjligen gå snabbare om man ex. lagar två ringar eller "pärlor" och sätter staven först när det läkt (om det nu går..)
Och på en skala 1-10, hur ont gör det?

Så släng in lite vad ni tycker nu åt en stackars räddhare Flört

Aviendha
0

Har ingen, men tycker det kan vara ursnyggt på rätt öra =) Sugen som attan på en själv men läktiden avskräcker.. Sen vill jag inte ha ärr efter en ifall jag opererar om öronen någon gång. Antagligen händer det inte, men hade jag pengar skulle jag definitivt göra det, och jag har kikat lite på det.

På ett sätt kan det säkert läka fortare om man har två separata smycken, eftersom båda hålen "skavs" om det ena rör sig. Men man får säkert räkna med lång läktid ändå.

Cherridwen
0

För mig gick det snabbt. Några månader. Det gjorde ganska ont, det är ju ändå brosk. Men jag har tagit en ring längre ner på andra örat och det gjorde ondare. Jag bävar för tragus… Angående 2 ringar eller stav tror jag inte det spelar någon roll. Fördelen med staven är att hålen blir exakt rätt. Måste vara svårare med 2 ringar tycker jag.

FunkyShrimp
0

#2 varför bävar du för tragus?

mkt mer snabbläkande än conch iaf. :)

Jag har tragus o conch i öronen o tragus krånglade lite i början, men nu har det vart fint jättelänge. Conchen gjorde jag i mars kanske. och den är fortf inte läkt så.

SaraC
1

Min syster hade jätteotur med sin. Den läkte aldrig ordentligt. Efter lite mer än ett år gav hon upp och tog ur den. Hon fick då riktiga bulor till broskknölar efter den. Hon mådde faktiskt så dåligt över dem att hon gick till en läkare och betalade för att skära bort dem.

Men snyggt tycker jag också att det är!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[slo]
1

Min tog väl 6 månader att läka helt, bytte till en kortare stav mot slutet och då var det klart på ett kick :) Fördelen är väl bara att det är snyggt…? :P Och två smycken istället för staven sa min piercare att det var dumt att ha när den inte är läkt, hålen blir inte mitt för varann då och det kan vara svårt att få i en stav senare. Ont? Mja, den gjorde ondare än både läpp och örsnibb, men på en skala 1-10 kanske 4? Det går ju fort över :)

Niini
1

Konstaterade nyss en sak, jag kan inte ens ha industrialstavar om jag lagar. De är alldeles för långa för mig :P

Cherridwen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

men de finns väl i olika storlekar? Min är 3,5 cm innanför kulorna. Och mina öron är rätt små. Bifogar en halvdålig bild.

Karmatarerskanise
0

Industrial stavar finns i olika storlekar ja.

Niini
0

Okej, enda jag sett hittills har varit 39 och 35mm… jag ska ha 28 kanske.. Men men, ska borde börja med att beställa en tid, har inte ens kommit så långt ännu Obestämd

Niini
0

Kan meddela att det kommer bli en helix (till att börja med), var och checkade lite med piercaren idag som rekomenderade att jag haft en annan broskpiercing ett tag före så jag vet hurudant läkekött jag har när det gäller brosk. Och eftersom jag annars också hade tänkt göra en helix i andra örat så kan jag väl lika bra börja med det. Så efter sjukhuspraktiken d.v.s. nån gång i februkari-mars är det dags :)

Mischa
0

Min är runt 32mm, beror ju helt på placering och örat.

≧◔◡◔≦

Cherridwen
0

#10 Ja det kan ju vara en bra idé. Jag gjorde industrialen o de 2 översta ringarna samtidigt. Lite jobbigt var det men bara i början.