Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1933 ggr
LissXx
0

byta smycke?

jag fick en ny knopp av mina vänner när jag firade min 16 års dag ,men det enda är att den är mycket sntyggare än den som jag har nu,så jag skulle vilja byta , bara knoppen inte staven,kan det gå eller måste jag vänta?

+att den har börja vandra inåt-.- plattan alltså,är det normalt att läppen börjar att svälla upp 2-3 dagar efter att man har gjort en monroe?
har hört att det är bra att bada den med salt vattens lösning,och undrar hur man gjör en sån lösnintg,gjör det inte ont om man badar den med salt?

tacksam för svar :)

[jenkass]
0

du ska inte byta smycke ännu. om plattan vandrar inåt beror det på att staven är för kort. jag avråder dig från att byta kula då originalkulan oftast sitter stenhårt och har du en nygjord piercing kommer detta bara irritera den ännu mer om du ska hålla på att ta i smycket. jag har puttat upp en artikel ang. koksaltslösning till dig (och nej, det gör inte ont;)

Aviendha
0

Om plattan börjar vandra in, inte bara att den är en aning insjunken, så är nog staven för kort. Det hände min offcenter labret, och efter ett tag var jag tvungen att ta värktabletter för att stå ut. Dessutom läker den ju inte som den ska om den inte blir luftad eler vad man säger.

Koksaltlösning är super, men tycker du ska gå tillbaka till piercaren och be dem kika på det. I värsta fall så behöver du byta stav, och det är enklast och bäst om de gör det med tanke på inflammation/infektionsrisk.

LissXx
0

tack ska ni ha :) det har börja gå mycket bettre med piercingen just nu (har sköljt vare dag med koksaltslösning i en vecka)
det rekomenderar jag för de som har infektion eller likande i piercingen :)

tack för svaren :)