Piercat läppen
Jag fick ett ryck förra veckan och fixade en ring i läppen, har klurat på det lite då och då tidigare men det har runnit ut i sanden varje gång. Hur lång tid bör det gå innan man byter smycke? Fick en ful ring med kula på för segmentringarna var slut, men "behöver" ändå beställa lite nya smycken snart så då får en sån följa med :P
Vad tycks? :) Precis nygjord, svullnade inte ett dugg och gjorde bara ont den halva sekunden det tog att trycka igenom nålen, helt makalöst :P
Snyggt :) Du passade verkligen i det.
Skitsnyggt! Inte alls partisk ;)
Paulina
Skit snyggt faktist!:) Du passa jätte bra i det..
Du borde vänta ungefär 2 månader, men du känner lite själv också när den känns läkt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Tack tack :) Supernöjd!
assnyggt! har själv funderat fram och tillbaka på att pierca läppen, men kommer aldrig till skott…
Jag gillade ringen, trots kulan.
Hur i helv*te får man i kulan igen? Råkade bita loss den när jag körde från jobbet förut, och nu får jag inte i den igen! Det går ju inte att få nåt vettigt grepp… :(
#6 Neh, det är jäkligt svårt (enlig mig) att få dit den igen utan redskap som piercern har:) man måste liksom få upp ringen lite igen och få in kulan och trycka ihop ringen mot kulan.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Hmm… Skit också! Hon som gjorde den har semester tills nästa vecka. Tror jag har en hästskobarbell liggandes nånstans hemma, får rota reda på den och sätta i istället, såhär kommer jag ju tappa den på nolltid *suck*
har du någon tång som e smalare framtill så e det lätt att fixa själv
Tanken slog mig också och allt jag hittade var en liten sax… Med vilken jag slant på första försöket och var inte allt för långt ifrån att fixa fram lite blod, så jag tror inte att några verktyg kommer på fråga :P
Det finns tillfällen då jag faktiskt ser att det skulle vara en fördel att bo ihop med nån… Men dom är få som tur är :)
Hade samma problem själv.. Eller ja, jag satte i ringen, men fick inte i kulan. Gick så i en vecka, och det funkade fint för mig. En kväll så kände jag bara på mig att det skulle gå, och på andra försöket så gick det, trots att det är den minsta kilan jag skådat (1,2mm)
Som du säger är det svårt att få grepp. Men ta ett grepp om ringen (inte tvärsöver) och haka fast ena sidan av kulan mot ringens kant, och pressa tills den andra sidan klickar i. Det funkade för mig, och jag testade tångar och medhjälpare och att försöka klämma fast den..
Om inte annat så borde du kunna knata in till en piercare, och be dem hjälpa dig. Lycka till!
Paulina
#11 jag har en sån pyttering i örat (daith) och den fick jag dit själv! Blod svett o galenskap!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hah, vad lustigt… Piercaren sa att jag skulle vänta tills den var läkt med att byta smycke, men nu hade jag ju inget val utan var tvungen att sätta i nåt annat, och jag tycker det hänt jättemycket med läkningen bara på ett dygn :) Har varit så med industrialen också, så fort jag sätter i läkstaven med kulorna jag fick till så blir den infekterad och bråkig på bara några timmar :P
Riktigt snyggt!
Var sugen på en offcenter jag med, men blev till slut mitt under i alla fall…